Gå til innhold

Hjelp til oppsett av PC på komplett.no


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Hadde håpet noen av dere kunne hjelpe meg å sette opp en PC for HD film redigering på komplett.no's PC bygger site; http://www.komplett.no/k/cc.aspx?bn=10306. Valgmulighetene her er helt "greske" for meg :blush: Kan heller ikke bygge selv...

 

Ønsker å bruke ca 6000,-

 

Eventuelt om noen kan anbefale en annen PC til denne prisen?

 

PS! Har skjerm, tastatur og mus!

Endret av Kjolnerdomen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=344159

 

denne er mye bedre men om du trenger skjerm og tastatur og mus har jeg anna valg til deg:

https://prisguiden.no/profil/lister/114622

 

veldig mye pc for pengene :)

 

Takk for raskt svar :)

 

Nå kan jeg dessverre heller ikke bygge PC selv - må ha noe som er ferdig bygd...

 

Har forresten skjerm, tastatur og mus - så det trenger jeg ikke!

Lenke til kommentar

Da sjekker du de forskjellige butikkenes alternativ for pc bygging.

Priser de tar og garantier osv. Alle butikker i norge får tak i det samme vareutvalget nesten fordi de handlet stort sett av Hattelco, norek, actebis, osv.

 

www.netshop.no

www.komplett.no

www.multicom.no

www.mpx.no

www.ludomegastore.no

www.kundedata.no

www.amentio.no

www.dustin.no

www.netonet.no

og mange mange flere.

 

Send epost til dem for forskjellige tilbud, så ser du om du faktisk kan tjene en slant eller 2. Garantiene skal være det samme overalt.

Det lønner seg faktisk å gjøre det slik, fordi det er store variasjoner. Og forskjellige opplevd rettigheter hos de forskjellige.

Lenke til kommentar

Ja, jeg ville gått for i20 uten skjerm og slikt, siden du har det. Hvis du har råd. Da får du en god PC til en grei pris. :thumbup:

 

P.S Folk her vil alltid dytte deg mot det de mener er best (eller som oftest hva de selv har). Så stol på meg, det er en god PC, og den har 3 års garanti. Der er komplett rause! fikser nesten alt :dribble:

Lenke til kommentar

Da sjekker du de forskjellige butikkenes alternativ for pc bygging.

Priser de tar og garantier osv. Alle butikker i norge får tak i det samme vareutvalget nesten fordi de handlet stort sett av Hattelco, norek, actebis, osv.

 

www.netshop.no

www.komplett.no

www.multicom.no

www.mpx.no

www.ludomegastore.no

www.kundedata.no

www.amentio.no

www.dustin.no

www.netonet.no

og mange mange flere.

 

Send epost til dem for forskjellige tilbud, så ser du om du faktisk kan tjene en slant eller 2. Garantiene skal være det samme overalt.

Det lønner seg faktisk å gjøre det slik, fordi det er store variasjoner. Og forskjellige opplevd rettigheter hos de forskjellige.

 

Høres fornuftig ut, Torrent, men for en stakkar som har null peiling på hva han trenger er det ikke så enkelt å plukke ut de rette komponentene ;)

Lenke til kommentar

Da sjekker du de forskjellige butikkenes alternativ for pc bygging.

Priser de tar og garantier osv. Alle butikker i norge får tak i det samme vareutvalget nesten fordi de handlet stort sett av Hattelco, norek, actebis, osv.

 

www.netshop.no

www.komplett.no

www.multicom.no

www.mpx.no

www.ludomegastore.no

www.kundedata.no

www.amentio.no

www.dustin.no

www.netonet.no

og mange mange flere.

 

Send epost til dem for forskjellige tilbud, så ser du om du faktisk kan tjene en slant eller 2. Garantiene skal være det samme overalt.

Det lønner seg faktisk å gjøre det slik, fordi det er store variasjoner. Og forskjellige opplevd rettigheter hos de forskjellige.

 

Høres fornuftig ut, Torrent, men for en stakkar som har null peiling på hva han trenger er det ikke så enkelt å plukke ut de rette komponentene ;)

Nei det skjønner jeg..Men du får hjelp av oss til det.

Så sender du bare en liste til alle leverandørene og ser om de kan sette opp pc'en, eller så hører du bare med de om hva de kan tilby, så poster du det her så får du svar av de som kan det her og om hva som er best for deg.

Lenke til kommentar

dette vil jeg si er vanvittig tungvindt istedenfor å få hjelp av oss til et veldig bra oppsett til prisen han ønsker.

 

Det er jo derfor han kommer hit å spør regner jeg med.

 

@kjolnerdomen

har du venner eller noen som kan sette sammen bygge pc for deg?

 

hvis det så kan du få en vanvittig mye bedre pc til samme pris.

 

Det ligger også videoer på youtube om ossen man setter sammen sin første pc ;)

Lenke til kommentar

Det er ikke like mye å tjene på det å bygeg sin egen PC som det var før. man sparer mest hvis man har en PC til godt over 15.000. Selv vil jeg alltid bygeg selv ettersom det er morro, men skjønner godt at andre ikke vil. er jo deilig å få en ready to go PC "hjem i postkassa" :thumbup:

Lenke til kommentar

Da sjekker du de forskjellige butikkenes alternativ for pc bygging.

Priser de tar og garantier osv. Alle butikker i norge får tak i det samme vareutvalget nesten fordi de handlet stort sett av Hattelco, norek, actebis, osv.

 

www.netshop.no

www.komplett.no

www.multicom.no

www.mpx.no

www.ludomegastore.no

www.kundedata.no

www.amentio.no

www.dustin.no

www.netonet.no

og mange mange flere.

 

Send epost til dem for forskjellige tilbud, så ser du om du faktisk kan tjene en slant eller 2. Garantiene skal være det samme overalt.

Det lønner seg faktisk å gjøre det slik, fordi det er store variasjoner. Og forskjellige opplevd rettigheter hos de forskjellige.

 

Høres fornuftig ut, Torrent, men for en stakkar som har null peiling på hva han trenger er det ikke så enkelt å plukke ut de rette komponentene ;)

Nei det skjønner jeg..Men du får hjelp av oss til det.

Så sender du bare en liste til alle leverandørene og ser om de kan sette opp pc'en, eller så hører du bare med de om hva de kan tilby, så poster du det her så får du svar av de som kan det her og om hva som er best for deg.

 

Har fått dette fra amentio. Hvordan er denne i forhold til multicom sitt tilbud?

Endret av Kjolnerdomen
Lenke til kommentar

Vet ikke jeg.. har ikke kjøpt fra noen av dem.. Noen er uheldige med å få dårlig service, andre er heldige.. Men slik er det kanskje overalt siden ingen satser på service, kun priser. Utenom Dustin som jeg har hørt veldig mye bra om.. Men de holder til i Sverige da.. Selv om de har .no domene..

Siden du ikke har så mye peil selv på pc bygging og feilsøking så burdte du satse på noen som leverer service godt. Selv om kanskje koster par hundre ekstra.

Og jeg vet Komplett.no leverer grei service, Mpx.no og Netshop.no Og Kundedata.no før kjøp...men vet jo ikke om service etter kjøp.

Lenke til kommentar

Vet ikke jeg.. har ikke kjøpt fra noen av dem.. Noen er uheldige med å få dårlig service, andre er heldige.. Men slik er det kanskje overalt siden ingen satser på service, kun priser. Utenom Dustin som jeg har hørt veldig mye bra om.. Men de holder til i Sverige da.. Selv om de har .no domene..

Siden du ikke har så mye peil selv på pc bygging og feilsøking så burdte du satse på noen som leverer service godt. Selv om kanskje koster par hundre ekstra.

Og jeg vet Komplett.no leverer grei service, Mpx.no og Netshop.no Og Kundedata.no før kjøp...men vet jo ikke om service etter kjøp.

 

Hva med PC'ene? Same-same?

Lenke til kommentar

Har du sjekket med flere da?

https://prisguiden.no/profil/lister/114622 den som ble nevnt tidligere

 

 

Hadde jeg kunnet bygge selv så (eller tatt sjansen på å prøve), eller kjent noen som gadd... Vil helst ha en ferdigbygd, med tanke på garantier, etc.

 

Takk for svar uansett, torrent! Hadde som du sier vært flott med noen flere meninger også...

Endret av Kjolnerdomen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...