Gå til innhold

Generell diskusjon rundt APB: All Points Bulletin


Anbefalte innlegg

Riktig. Det er kun via marketplace-handel - altså salg av design, eventuelt ferdigdesignede biler og klær, eller dødsjingler ("themes") - du kan tjene nok RTW Points til å kunne kjøpe spilletimer, så hvor god du er i selve spillet er egentlig knekkende likegyldig. Selv ikke topplasseringen i enkeltpersonsligaene gir deg RTW Points i belønning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får in-game-penger av å drepe folk/gjøre missions/fullføre andre objectives, men du kan fremdeles ikke kjøpe RTW Points for disse pengene. RTW Points kjøper du for ekte penger, ikke in-game valuta. At man har valget mellom å betale eller å betale er ikke så viktig, så lenge spillet har store problemer med å overbevise om at det er verdt en løpende investering, enten man betaler for timer eller for ubegrenset tilgang innenfor en gitt periode.

Lenke til kommentar

Det handler ikke om hvilken måte man betaler på, men hva man får igjen for det man betaler. Hvis du sammenligner det med f.eks. Guild Wars - som er gratis å spille - med tanke på hvor mye innhold du får på kjøpet (objektivt sett, uavhengig av hvilke typer spill du liker), synes jeg de som mener APB gir lite igjen for investeringen har et poeng.

Endret av Aurvan
Lenke til kommentar

Jeg vil gjerne tro deg, men jeg kan ikke huske å lest dette i noen av FAQ-ene deres. Sauce?

 

Buy RTW Points

 

Realtime World Points are a virtual currency that you can buy, right here, for cash.

 

You can spend these RTW Points on lots of cool stuff, including gametime - in 20 hour chunks, or unlimited time for 30 days.

 

You can also use RTW Points to buy and sell unique, customised items in the game's marketplace.

 

http://store.apb.com/store/realtime/en_GB/html/pbPage.landing_enGB/ccRef.en_US

Endret av re0gr
Lenke til kommentar

re0gr, jeg og en annen her fra diskusjon.no er på Patriot. Han er Criminal og jeg er Enforcer enn så lenge ihvertfall (Neil er figur-navnet, juhu - fikk sikret meg navnet mitt). Noe som er verdt å merke seg, med mindre det blir gjort noen forandring, er at man har unlimited tid i Social District - altså kan man designe og sosialisere for det man kjøper spillet for opprinnelig uten en løpende kostnad. Bruk så mye tid du vil på å lage musikk/designs og evt. selg noen via markedet for å finansiere cruising i Action districts senere. Og selv om man føler at man ikke er så flink til design/musikk-laging, vel -- folk kjøper "søppel" hver eneste dag i bøttevis, selv om man legger ut en sort prikk på en hvit bakgrunn kan det godt hende den selger som "kunst".

 

Jeg personlig er mer interessert i customization enn selve Action district, for som andre har nevnt var jeg ikke så utrolig overbevist av de stive animasjonene og hva jeg syntes var ødelagt skyte-system (spray and pray mens man bunnyhopper og ser teit ut). Pre-order bilen var for øvrig hundre ganger lettere å styre enn den default starter bilen, så skal ikke si at bil-handling er dårlig lenger.

 

Dette er jo i alle fall etter min mening et spill man heller bør tar det litt med ro i å spille. Spre det tynt utover gaming-brødskiva, akkurat som med GTA spillene, man har det moro i kort tid, så blir de kjedelige, man lar de ligge en uke eller to og så er det moro med noen timer her og der igjen. Jeg ser ikke APB som et fulltids MMO, det hadde jeg aldri oppfatningen av at noe som minnet meg om GTA skulle være i alle fall.

 

Om man ikke venter seg all verden - kanskje heller akkurat samme følelsen man får ut av kontrollen i GTA på PC (det er snakk om minimale forskjeller her og forståelig da GTA's David Jones er bak APB) - så blir man ikke så alt for skuffet heller. Har det kjempemoro i Social district med å designe jeg nå.

Endret av NVaage
Lenke til kommentar

På market place, kan du sette opp ting du "crafter" for enten game-cash $, eller for RTW Points. Her er noen linker du kan referere til: http://support.apb.com/display/4/kb/article.aspx?aid=1133&n=1&docid=398&tab=search

1133: Where can I get RTW Points?

 

Article Viewed 115

Reviewed 6/9/2010

Category EN-Game Support > Marketplace

 

You can purchase RTW Points from the RTW website using real money. You can also trade items for RTW Points on the Marketplace.

http://support.apb.com/display/4/kb/article.aspx?aid=1136&n=1&docid=401&tab=search

1136: Can I use the RTW Points I earn from trading to pay for my game time?

 

Article Viewed 291

Reviewed 6/9/2010

Category EN-Game Support > Marketplace

 

Yes. You can earn RTW Points by selling your customized items or rare item rewards on the Marketplace, and use these RTW Points to purchase services such as Gametime packages. Earn enough and you could play for free.

___

 

Må bare legge til at jeg synes det er utrolig morsomt nå som det er live. Plages ikke med at jeg "suger" i sikter'n lenger, så vet ikke om de har finjustert noe eller om det er det nye systemet eller bare jeg som ikke suger like mye eller andre som suger mer :roll: Smalt på med 30 dagers 400 RTW Points idag slik at jeg kan bruke en god chunk av min tid på å spille dette nå som det enda er nytt og kjempemoro. Antar det blir som GTA. Jeg synes det er kjempemoro noen uker, så daffer det av litt, tar litt pause og så er det moro å hoppe inn og hijack'e biler og plaffe ned motstandere. Uansett liker jeg kjempegodt design mulighetene, så det alene kan holde meg haugevis underholdt en god stund fremover.

 

PS: Jeg tror ikke jeg har sett noen mulighet for å bruke in-game $ til å direkte kjøpe RTW Points, men så har jeg ikke egentlig sjekket så mye på markedet enda om det er mulig å selge RTW der for in-game $. Social district skal være Unlimited time så vidt jeg forstår, så man kan bruke så lang tid man trenger på å lage seg noen ting man kan selge i alle fall. Og om man tror at man ikke kan lage noe bra nok, prøv. Som jeg skrev tidligere så kan en prikk på et hvitt lerret bli solgt som kunst til riktig person.

Endret av NVaage
Lenke til kommentar

Ok, jeg har fått med meg at som enforcer, så kan du være witness til ett brekk og således bli trukket inn i action, men som kriminell, kan du gjøre spontane brekk, eller må det være i forbindelse med missions?

 

med spontane, tenker jeg da på rane en butikk/bank, stjele en bil som tilfeldigvis er parkert der o.s.v...

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Ok, jeg har fått med meg at som enforcer, så kan du være witness til ett brekk og således bli trukket inn i action, men som kriminell, kan du gjøre spontane brekk, eller må det være i forbindelse med missions?

 

med spontane, tenker jeg da på rane en butikk/bank, stjele en bil som tilfeldigvis er parkert der o.s.v...

 

Har bestilt spillet (Steam) men får ikke spille det ennå visstnok... Hvordan får dere spilt det allerede?

 

Du kan rane tilfeldige folk etter det jeg har sett, og stjele biler, drepe folk, ødelegge biler og brannhydranter og slikt. Men for å rane butikker/banker så tipper jeg det må være et oppdrag. Det er vel få suksessfulle kriminelle i den virkelige verden som spontant raner en bank ;)

Lenke til kommentar

Reg cd key du fikk på steam på nettsida for pre-purchase early start?

:)

 

Ok, jeg venta ikke på svar men kjøpte det allerede. det så relativt stilig ut... og så har skatte og feriepenger kommmet, så en 400kr utskeielse går greit, selv om det ikke faller i smak evt.. :)

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

På market place, kan du sette opp ting du "crafter" for enten game-cash $, eller for RTW Points. Her er noen linker du kan referere til: http://support.apb.com/display/4/kb/article.aspx?aid=1133&n=1&docid=398&tab=search.

 

Det er jo lov å lese litt bakover, så slipper vi endeløse gjentakelser av ting vi allerede vet. Ja, man kan tjene RTW points på designs, themes, og kjøretøy - det har vi allerede etablert, siden det er godt dokumentert. Jeg tror imidlertid vi kan si med rimelig sikkerhet nå at hele "man kan få spilletid fordi man er god i spillet"-tanken som dukket opp på forrige side, dreier seg om en eller annen misforståelse.

 

Har bestilt spillet (Steam) men får ikke spille det ennå visstnok... Hvordan får dere spilt det allerede?

 

Jeg vil gjette på at Key to the City eller et eventuelt annet pre-launch event fremdeles ruller og går. I tillegg er vel PTW-serverne til stadighet oppe.

 

 

Du kan rane tilfeldige folk etter det jeg har sett, og stjele biler, drepe folk, ødelegge biler og brannhydranter og slikt. Men for å rane butikker/banker så tipper jeg det må være et oppdrag. Det er vel få suksessfulle kriminelle i den virkelige verden som spontant raner en bank ;)

 

Du kan rane butikker når som helst i form av ram raiding (ta en bil, kjør inn i utstillingsvinduet, stikk av med tingene), mens innbrudd - burglaries - kun gjøres under missions. Det er likevel ikke så veldig spennende med burglaries, siden de stort sett utføres ved å løpe til et punkt og trykke f, for så å vente på at sirkelen fylles, og en gjenstand eller to spretter ut. Prosessen er nøyaktig den samme enten du bryter deg inn hos en gullsmed eller hos kjæresten til et Prentiss Tigers-medlem.

 

Bankran finnes det ikke i spillet, med mindre de har lagt det til siden forrige patch, til tross for hva trailerne viser.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Syntes spillet ser fett ut, men EA har jeg ikke stor tillit innenfor slike spill. Burde jeg kjøpe det?

I starten er det litt moro, men så blir det ganske kjedelig (etter min mening).

 

Er kanskje et greit spill til tidsfordriv, men betale pr 20 timer eller pr mnde er det definitivt ikke (For meg iallefall) =p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...