Gå til innhold

Sjekk dette oppsettet. 13.000 kr:)


Anbefalte innlegg

Kabinett: Thermaltake V1000D m/vindu 1450 kr

 

Hovedkort: Asus P4C800 1814 kr

 

Prossesor: P 4 2400 mhz boxed 1884 kr

 

Ram 512 ddr/ low latency 1294 kr

 

Hardisk Maxtor 80GB S-ATA harddisk, 7200, 8MB 1166 kr

 

Disketstasjon: 3,5 118kr

 

Cd rom: 54 x, bulk 223 kr

 

Skjermkort: Ati Radeon 9700 pro, 128 mb 3143 kr

 

(Strømforsyning Chieftec 360 Watt PSU, ATX, Dual Fan 490kr)

 

Div omkostninger + garanti i 5 år 732 kr

 

Windows xp ca 1000 kr

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sum = 12824

 

 

 

Hva syntes dere? Bra? noe jeg burde bytte? har kun 13000 maks

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror personlig jeg heller ville gått for MSI Neo-FIS2R istedetfor Asus kortet. MSI benytter Intels egen southbridge, som har en integrert S-ATA kontroller... Denne er raskere enn den kontrolleren Asus benytter. I tillegg har jeg lest at Maxtor sine S-ATA disker blir svært varme, hvilket ikke er en fordel.

Lenke til kommentar

Tror Asus-kortet du har satt opp må være et av de dårligste kjøp man kan gjøre for tiden. Kortet som skal være den billige "lillebroren" til dette kortet, nemlig P4P800 er faktisk raskere, benytter Intels southbridge, og har PAT eller "Hyper Path" som Asus kaller det. Merk deg at det er en diskusjon rundt garantien på Intels prosessorer som benyttes på i865PE kort, som mot Intels instruksjoner, har PAT.

Lenke til kommentar
Kabinett: Thermaltake V1000D m/vindu    1450 kr

 

Hovedkort: Asus P4C800       1814 kr

 

Prossesor: P 4 2400 mhz boxed      1884 kr

 

Ram  512 ddr/ low latency      1294 kr

 

Hardisk Maxtor 80GB S-ATA harddisk, 7200, 8MB   1166 kr

 

Disketstasjon:  3,5       118kr

 

Cd rom: 54 x, bulk       223 kr

 

Skjermkort: Ati Radeon 9700 pro, 128 mb     3143 kr

 

(Strømforsyning Chieftec 360 Watt PSU, ATX, Dual Fan  490kr)

 

Div omkostninger + garanti i 5 år      732 kr

 

Windows xp    ca 1000 kr

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sum         = 12824

 

 

 

Hva syntes dere? Bra? noe jeg burde bytte? har kun 13000 maks

 

 

Selv syntes jeg dette var litt dyrt..

AMD XP2500+ Barton koster jo 800kr nå.. (tilsvarer P4 2500mhz)

absolut noe jeg ville grabbet med meg, og hovedkort er langt billigere til AMD enn til P4,

hvis du velger AMD ville jeg valgt et "Asus A7N8x Deluxe/GD" HK

 

S-ATA disken er fin:) men kast på 200-300 mer og få 40gb mere.. :)

 

Det var alt egentlig;)

 

 

Pentium 4 er raskere en AMD i film redigering etc etc, men når det kommer til spilling er AMD like sterk ,eller sterkere en Pentium 4 :)

Lenke til kommentar

[

Tror personlig jeg heller ville gått for MSI Neo-FIS2R istedetfor Asus kortet. MSI benytter Intels egen southbridge, som har en integrert S-ATA kontroller... Denne er raskere enn den kontrolleren Asus benytter. I tillegg har jeg lest at Maxtor sine S-ATA disker blir svært varme, hvilket ikke er en fordel.

 

 

 

 

For det første: Asus p4c800 bruker Intel sin egen southbridge, samt at dette er et av de absolutt raskeste kortene på markedet. Det er kun deluxe versjonen som ikke bruker denne. Har selv en Maxtor SATA disk, og denne blir IKKE veldig varm. Temperaturene på disse diskene ligger under hva som er tilfellet for mange andre disker. Min ligger på en temp på ca 36-42 grader idle/load. Er forøvrig noe av det raskeste som er på markedet nå. Jeg har ihvertfall IKKE hatt noen raskere disk, og jeg har hatt 23 disker av alle merker de siste 2 årene. Anbefales!

Hvorfor ASUS kortet skulle være et dårlig kjøp er for meg et mysterium. Dønn stabile kort som yter bedre enn de fleste andre canterwood hovedkort. Greit, bundelen er ikke noe å skryte av, men det er til gjengjeld ytelsen. Bygde en maskin med dette kortet i helga, og oppnådde en minnebåndsbredde på dette kortet på 5040mb/sek. CPU var ikke klokket, minnet kjørte på 400mhz med 2-3-3-7 instillinger. DET SKULLE JEG GJERNE SETTE MSI SITT KORT GJØRE.. Men det vil ikke skje ihvertfall ikke før det kommmer bios oppdateringer. Kjøp dette kortet du! Det er et meget bra kort med utrolig bra ytelse!!!

 

Hvorfor skal du forresten betale ekstra for en garanti?

Lenke til kommentar

Dette er hentet fra komplett.

 

Asus P4C800 = 1,664,-

P4 2,4 ghz boxed PC800 = 1819,-

512 ddr-ram Twinmos= 810,-

Maxtor 80 gb s-ata= 1,087,-

Sony diskettstasjon= 137,-

tatt meg friheten av å forkaste cd-rom'en byttet med Asus 52x brenner/leser = 450,-

Chieftech strømforsyning = 450,-

Sapphire Radeon 9700 non-pro som ofte kan klokkes til pro hastighet

= 2179,-

 

win xp + div = 1732

 

sum 10328,-

 

+ eventuell kasse til 1450,-

 

= 11778,- norske blanke kroner :)

Lenke til kommentar

Bestilte for 2 minutter siden følgende:

 

Asus P4P800 - best mid-range 865PE-based mb (ANANDTECH)

P4 2.4 GHz Boxed

2x512mb TwinMOS m/Winbond

 

SUM 4900 m/frakt

 

Du må da ha to brikker ram så det blir DUAL-DDR! Tror denne muligheten er noe man BØR benytte med nyere 800mhz fsb P4 CPUer!

Lenke til kommentar
[
Tror personlig jeg heller ville gått for MSI Neo-FIS2R istedetfor Asus kortet. MSI benytter Intels egen southbridge, som har en integrert S-ATA kontroller... Denne er raskere enn den kontrolleren Asus benytter. I tillegg har jeg lest at Maxtor sine S-ATA disker blir svært varme, hvilket ikke er en fordel.

 

 

 

 

For det første: Asus p4c800 bruker Intel sin egen southbridge, samt at dette er et av de absolutt raskeste kortene på markedet. Det er kun deluxe versjonen som ikke bruker denne. Har selv en Maxtor SATA disk, og denne blir IKKE veldig varm. Temperaturene på disse diskene ligger under hva som er tilfellet for mange andre disker. Min ligger på en temp på ca 36-42 grader idle/load. Er forøvrig noe av det raskeste som er på markedet nå. Jeg har ihvertfall IKKE hatt noen raskere disk, og jeg har hatt 23 disker av alle merker de siste 2 årene. Anbefales!

Hvorfor ASUS kortet skulle være et dårlig kjøp er for meg et mysterium. Dønn stabile kort som yter bedre enn de fleste andre canterwood hovedkort. Greit, bundelen er ikke noe å skryte av, men det er til gjengjeld ytelsen. Bygde en maskin med dette kortet i helga, og oppnådde en minnebåndsbredde på dette kortet på 5040mb/sek. CPU var ikke klokket, minnet kjørte på 400mhz med 2-3-3-7 instillinger. DET SKULLE JEG GJERNE SETTE MSI SITT KORT GJØRE.. Men det vil ikke skje ihvertfall ikke før det kommmer bios oppdateringer. Kjøp dette kortet du! Det er et meget bra kort med utrolig bra ytelse!!!

 

Hvorfor skal du forresten betale ekstra for en garanti?

 

Prisen tilsier at kortet var deluxe versjonen han foreslo, det var derfor jeg kommenterte at det var et dårlig kjøp, og det står jeg for. Den andre versjonen er meget bedre, litt dyrere en P4P800 Deluxe er det likevel.

Lenke til kommentar
Windows xp ca 1000 kr

Windows XP Home Edition koster ca. 2000 kr

Windows XP Professional Edition koster ca. 3000 kr

 

Feil!

Husker jeg kjøpte xp HE til fattern for 1 1/2 år siden, og betalte da 1100kr for det.

Man må bare undersøke litt før man kjøper, og ikke ta det første man kommer over.

Se her f.eks

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg lurte på å kjøpe noe av det samme men endte med A7N8X og XP2800+ (ukens tilbud hos komplett) og en WD Raptor disk + lite søtt cheiftec kabinett forøvrig likt.. og 1 Gb Ram CL2, men ikke Corsair XMS Low Latency, 3000 for minne synes jeg var for sykt..

 

mener da at XP Home OEM koster 996 og OEM Pro 1542

 

Personlig bruker jeg bare PRO, fordi jeg trenger flere av de mulighetene pro gir.

 

LKR

 

Edit: Skrive feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...