Gå til innhold

Router som aksesspunkt ruter likevell


Anbefalte innlegg

Har satt opp en Dir-615 som aksesspunkt og det fungerer fint mot laptop'en min. Men når jeg prøver å koble til den stasjonære (også trådløst) får den en vanlig 192.168.0.### IP fra ruteren. Dette henger ikke på greip. Hvorfor gjør den det når alt av DHCP er avskrudd i ruteren?

 

Ved å gå inn på "active connections" på ruteren bekrefter den også dette. Den har satt opp modemet med 10.0.0.1. Seg selv som 10.0.0.15. Laptop'en som 10.0.0.14 mens den Stasjonære står med en 192.168.0.100 og da selvfølgelig en ubrukelig gateway.

 

Har prøvd å ringe Dlink og de skjønte ikke noe av det. De mente at det var et resultat av å bruke en ruter feil siden den i utgangspunktet ikke er et aksesspunkt.

 

Håper noen har noe tips til meg. Eneste jeg ikke har prøvd er siste firmware. Men å laste ned 12MB fra dlink med 500bytes pr sekund er ekstremt tidkrevende.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

DHCP i d-link skrudd av?

Stasjoner satt opp til å mota IP?

 

Jepp. DHCP er avskrudd. Ruteren har også en funksjon som heter "AP Mode" (aksesspunkt mode) som er huket av. Dette skal deaktivere alt som har med dhcp å gjøre. (de feltene blir også grået ut).

 

Dette fungerer fint mot den ene maskinen som jeg bruker nå. Men den andre maskinen får bare dedikert en IP fra ruteren som blir helt feil. Har prøvd det meste med kortet i den andre maskinen også får å luke ut den som problemet. Nye drivere. /release /renew, nullstillt wireless connections. Prøvd manuellt oppsett av tilkobling osv. Ingenting hjelper.

Lenke til kommentar

Høres ut som du har feil statisk IP på PC.

 

Har du koblet nettverkskabel fra routermodemet i en av LAN-portene på D-link?

 

Ikke statisk IP. Ja TP-kabel går fra modem til port 1 på D-link.

Startet opp laptop'en idag så fikk den også feil IP fra ruteren. Og får heller ikke kontakt med ruteren. Selvom maskinen har fått gateway fra ruteren. (men ruteren har ikke den IP'en selv da den har IP fra modemet)

 

Så jeg har uansett gitt opp nå. Har satt den tilbake i router funksjon og flyttet kabelen bak. Kommer til å levere den tilbake til butikken å prøve en Jensen ruter istedet.

Endret av Revox
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...