Gå til innhold

Test: Nvidia Geforce GTX 480 SLI


Anbefalte innlegg

Veldig enig med Blackey!!!

 

For ikke å snakke om 3dmv!

:hrm: Hva med den?

overlegen

overlegen.PNG

Ja? Og det var ikke noe særlig positivt synes du? Mener du at resultatene er feilaktige? På hvilket grunnlag kan du si det? Vet du hva GPU-en har å jobbe med i den testen? Hva vet du egentlig om den testen og hvordan den virker? Synes ikke det er noe ulempe, eller feilaktig med det. Faktisk så har jeg ikke kunnskap nok om det til å uttale meg om det. Ja, enig i at det kanskje ser ut som det er noe muffens, med tanke på at det ikke gjenspeiler de andre testene så mye, men jeg vet ikke. Tror ikke du vet det heller. Derimot strømforbruk, temperaturer, støy osv. bla bla bla, er noe som kan kalles skikkelige ulemper.

Endret av stianaarskaug
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I forrige test ble det også kritisert at det ikke ble benyttet den nyeste driveren. HW argumnenterte med at dette skulle de gjøre når driveren ble WHQL-sertifisert. Ettersom dette nå er rett rundt hjørnet synes jeg det er på kanten til propaganda å publisere denne testen nå. Det er ikke alle lesere som vet at det finnes en driver som gir store ytelsesforbedringer, og kan bruke denne testen i deres vurdering når nytt skjermkort skal anskaffes.

Disse vil da ta en beslutning på feil grunnlag. Håper ikke artikkelforfatter er en ATI-fanboy med aksjer i selskapet, men å publisere denne artikkelen med "gammel" driver fyrer kun opp under mistanken. Unødvendig av HW spør du meg.

Driveren er ikke gammel, det er den som fortsatt er den offisielle driveren når man blar seg frem på hjemmesidene til Nvidia. Jeg har allerede ventet en liten stund med denne testen, og når vi ikke har et konkret lanseringstidspunkt for den nye driveren, ble testen gjort. Vi kan tross alt ikke vente i evighet på WHQL-sertifiseringen.

 

 

Som jeg har sagt tidligere, når 257.15 ikke er merket som Beta, og når Nvidia selv anbefaler denne til konsumbrukerne, da vil vi komme med en egen artikkel om hvilke fordeler denne gir deg. Vi venter på sluttproduktet, værre er det ikke.

 

 

Lenke til kommentar

I ettertanke: Når HW kan bruke en gammel beta driver fra lanseringen, hvorfor kan de ikke bruke en nyere "beta" driver som gir mer korrekt resultat? De bruker en uttdatert beta driver uansett. 257.15 driveren er en nyere driver som også er i "beta". Forskjellen er bare at den er nyere, og nesten WHQL-sertifisert (den var rundt hjørnet, sant?)!

 

EDIT: Jeg så ikke Nilsens melding før jeg skrev dette. Det jeg skrev blir da ukorrekt.

Endret av stianaarskaug
Lenke til kommentar

Tvert imot, jeg ville bare poste en motpost mot alle disse negative postene som påstod at nVidia tapte alle testene mot ATI

Åja, da beklager jeg. Jeg tolket det slik at du mistenkte at den ikke stemte, og at ATI skulle vært øverst (det har vært diskutert dette tidligere i tråden). Men da er jeg enig. Lucky666 sa at Fermi ikke var overlegen på noe annet enn strømforbruket. Det er nok av eksempler på at Fermi har eksklusive fordeler ovenfor ATI sine kort! De er overlegne også i noen tilfeller når det gjelder ytelse.

Endret av stianaarskaug
Lenke til kommentar

Tvert imot, jeg ville bare poste en motpost mot alle disse negative postene som påstod at nVidia tapte alle testene mot ATI

Åja, da beklager jeg. Jeg tolket det slik at du mistenkte at den ikke stemte, og at ATI skulle vært øverst (det har vært diskutert dette tidligere i tråden). Men da er jeg enig. Lucky666 sa at Fermi ikke var overlegen på noe annet enn strømforbruket. Det er nok av eksempler på at Fermi har eksklusive fordeler ovenfor ATI sine kort! De er overlegne også i noen tilfeller når det gjelder ytelse.

 

For ikke å bli misforstått, skal jeg presisere. Jeg sikter selvsagt til 480 kortet(ene) og dx11 testene i hw testen. Jeg anser dx11 spillene som meget relevante, og det er disse vi vil se fremover.

 

Angående physx, så kan jeg kjøpe og innstallere et brukt 8800GT til 300 kr.

Endret av lucky666
Lenke til kommentar

Det er vel liten tvil om at Nvidia er ute å kjører med Fermi. Ja de kan kanskje klare å tweake drivere såpass at de får et generellt overtak på AMD. Men AMD har også et lite ess i ermet som er spådd lansert iløpet av sensommeren. HD 5890! Og første kvartal neste år kommer neste generasjon basert på ny arkitektur fra AMD.

 

Om ikke Nvidia får sving på Fermi og det sabla raskt er jeg redd de vil slite noe massivt det nærmeste året.

Lenke til kommentar

Det er vel liten tvil om at Nvidia er ute å kjører med Fermi. Ja de kan kanskje klare å tweake drivere såpass at de får et generellt overtak på AMD. Men AMD har også et lite ess i ermet som er spådd lansert iløpet av sensommeren. HD 5890! Og første kvartal neste år kommer neste generasjon basert på ny arkitektur fra AMD.

 

Om ikke Nvidia får sving på Fermi og det sabla raskt er jeg redd de vil slite noe massivt det nærmeste året.

 

Synsing som lekker som en sil.

Lenke til kommentar

Det er vel liten tvil om at Nvidia er ute å kjører med Fermi. Ja de kan kanskje klare å tweake drivere såpass at de får et generellt overtak på AMD. Men AMD har også et lite ess i ermet som er spådd lansert iløpet av sensommeren. HD 5890! Og første kvartal neste år kommer neste generasjon basert på ny arkitektur fra AMD.

 

Om ikke Nvidia får sving på Fermi og det sabla raskt er jeg redd de vil slite noe massivt det nærmeste året.

 

Det blir vel neppe noen HD5890 siden HD6000 serien kommer senere i år : http://www.rage3d.co...195&postcount=1

 

Dette er vel mer eller mindre bekreftet nå, så da er det ikke lenge til Nvidia får enda mer å tygge på :innocent:

 

Edit: Kan legge til at jeg tror en refresh av Fermi iform av GTX485/475 kan bli det jeg i utgangspunktet håpet Fermi debuterte som, men siden jeg har kraft i bøtter og spann i HD5970, så tar jeg ventetiden til dette skjer med stoisk ro..

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Over 800W forbruk ja... Det er solide saker det.

Lurer på hvordan disse kortene oppfører seg en varm sommerdag når gradestokken kryper nærmere 30 grader og tilgangen på kjølig luft er fraværende...

 

Nei, tror jeg holder meg til mitt nye ATi 5850 jeg. Med Vapor-X kjøler. Hører ingenting, selv under last må jeg bøye meg ned og lytte for å høre vifta..

 

På en varm sommerdag med rundt 30 grader bør man ikke sitte inne å game uansett :thumbup:

Lenke til kommentar

Det er vel liten tvil om at Nvidia er ute å kjører med Fermi. Ja de kan kanskje klare å tweake drivere såpass at de får et generellt overtak på AMD. Men AMD har også et lite ess i ermet som er spådd lansert iløpet av sensommeren. HD 5890! Og første kvartal neste år kommer neste generasjon basert på ny arkitektur fra AMD.

 

Om ikke Nvidia får sving på Fermi og det sabla raskt er jeg redd de vil slite noe massivt det nærmeste året.

 

Synsing som lekker som en sil.

 

HD5890 er muligens synsing. Men skal like å se deg avkrefte Southern og Northern islands.

Lenke til kommentar

Det var egentlig siktet til lignende oppsett, altså to enkeltkjernede kort satt sammen. Fire GTX 480 i Quad-SLI vil naturlig nok også yte bedre, eller tre HD 5870 i CF.

 

4 GTX480 i SLI er kun mulig i 3D mark med spesialdrivere og -hovedkort. Støttes ikke i spill. Les testen her.

Endret av ti-guru
Lenke til kommentar

Det var egentlig siktet til lignende oppsett, altså to enkeltkjernede kort satt sammen. Fire GTX 480 i Quad-SLI vil naturlig nok også yte bedre, eller tre HD 5870 i CF.

 

4 GTX480 i SLI er kun mulig i 3D mark med spesialdrivere og -hovedkort. Støttes ikke i spill. Les testen her.

 

Kan ikke Quad SLI brukers til 3D gaming? Hvor 2 og 2 kort rendrer hvert sitt bilde? Mente denne driveren hadde denne støtten i beta(støtter ikke dx11): http://www.nvidia.com/object/geforce_3D_vision_winvista_win7_CD_1.20.html

Endret av Ekinorak
Lenke til kommentar

dere tester GTX480 med 2xAA ? Dette er latterlig. Hva med å belaste kortet LITT MER ?

 

I flere tester pleier man ikke å ha Antialising på.

 

 

Over 800W forbruk ja... Det er solide saker det.

Lurer på hvordan disse kortene oppfører seg en varm sommerdag når gradestokken kryper nærmere 30 grader og tilgangen på kjølig luft er fraværende...

 

Nei, tror jeg holder meg til mitt nye ATi 5850 jeg. Med Vapor-X kjøler. Hører ingenting, selv under last må jeg bøye meg ned og lytte for å høre vifta..

 

På en varm sommerdag med rundt 30 grader bør man ikke sitte inne å game uansett :thumbup:

 

Hvorfor ikke?

Endret av Romis
Lenke til kommentar

dere tester GTX480 med 2xAA ? Dette er latterlig. Hva med å belaste kortet LITT MER ?

 

I de testene der 2x er benyttet, var dette den mest aktuelle i forhold til oppløsningen. Det er ingen grunn til å teste med innstillinger der man bare får ut et par FPS.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...