Gå til innhold

iPhone 4 vs. HTC Desire


Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte meg nettopp en HTC Desire for rundt 4500 kr. Idag så jeg nettopp videoen av iPhone 4, og den ser veldig bra ut! Jeg begynner faktisk å få second thoughts angående kjøpet av HTC Desire..

 

Men hva synes dere? Hvilken mobil er best av iPhone 4 og HTC Desire?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

må si at foreløpig så er det for tidlig å si noe for min del. eneste som kunne vært noe er muligheten for video samtale da nevøen min på snart 2 syntes det er mye bedre en vanlig telefonsamtale :p

 

men vis iPhone 4 forsetter med fast minne og batteri så er det iallefall helt uaktuelt for meg å kanskje ha lyst på en slik telefon.

 

men vi får vente å se hvordan det blir og evnetuelt hvordan android 2.2 endrer ytelsen til Desire

Lenke til kommentar

Videosamtaler har vært vanlige på de fleste 3g telefoner i mange år nå.

ikke over wifi, og kvaliteten har vært begredelig. the devil is in the details. med dataprisene man har betalt til nå er det ikke noe mysterium at det ikke har tatt av. gjenstår å se om dette blir populært på iphone, men suksessen til skype tyder på at dette er noe folk vil ha.

 

desire ser allerede ut som et produkt fra åttitallet. men til prisen er det en ok telefon, for all del, selv om batterilevetiden er middelmådig og det at man ikke har tilgang på apples apps og itunes, trekker ned. amoled skjermen på desire er også en total fiasko i sollys. desire har bare fire fortrinn fremfor iphone slik jeg ser det, fm radio, led lommelykt, gratis kalendersync mot google og enkel lagring av filer på flash'en.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

desire ser allerede ut som et produkt fra åttitallet. men til prisen er det en ok telefon, for all del, selv om batterilevetiden er middelmådig og det at man ikke har tilgang på apples apps og itunes, trekker ned. amoled skjermen på desire er også en total fiasko i sollys. desire har bare fire fortrinn fremfor iphone slik jeg ser det, fm radio, led lommelykt, gratis kalendersync mot google og enkel lagring av filer på flash'en.

sist jeg sjekket var den ikke stor og rosa, du kan gjerne utdype hva du mener med at den ser ut som den er fra 80 tallet. men på en måte må jeg si meg enig, for alle jeg snakker med som ikke "vet bedre" tror det er en iPhone jeg har.

 

batteritiden er helt fin for meg. klarer fint å få den til å leve i 2+ dager med mye bruk.

 

hvorfor trekker det ned at man ikke er 100% bundet til et totalitert regime innen software? jeg klarer meg lenge med apps som jeg finner på marked + det er en åpen platform og man kan fint legge til apps utenom marked

 

jeg har ikke noe problemer med amoled skjermen i sollys, vel medmindre jeg har på polariserte solbriller da.

 

*lite tillegg*

må å si at jeg har opplevd video samtale kvalitet veldig avhengig av hva slags telefon man har. videon kan bli mer en akseptabel så lenge kvaliteten på kameraet, skjermen og softwaren er bra.

men man kan jo ikke forvente HD video heller

Endret av stich_it
  • Liker 2
Lenke til kommentar

ikke over wifi, og kvaliteten har vært begredelig. the devil is in the details. med dataprisene man har betalt til nå er det ikke noe mysterium at det ikke har tatt av. gjenstår å se om dette blir populært på iphone, men suksessen til skype tyder på at dette er noe folk vil ha.

 

Suksess med skype ja, du visste kanskje ikke at skype for mobil har vært ute i flere år nå for symbian, finnes forøvrig også for iphone. Da med støtte for mobilnett og wifi. At du klager på kvaliteten skyldes ikke problemer med telefonen men heller at 3g nettet er så tregt som det er. Nå som iphone og nyere telefoner nå også fått støtte for bedre skjermer og super 3g/wifi har også kvaliteten blitt bedre.

Lenke til kommentar

men vis iPhone 4 forsetter med fast minne og batteri så er det iallefall helt uaktuelt for meg å kanskje ha lyst på en slik telefon.

 

Litt på siden av diskusjonen, men når kjøpte du sist nytt batteri til en telefon du hadde? For min del så dør telefonene lenge før batteriet blir dårlig ser det ut til.

 

I tillegg så er vel 64GB ganske så OK med plass, uansett hva du sammenligner med.

 

For min del så heller jeg mot iPhone på grunn av to ting; lovnaden om bedre batteri og oppløsning på skjerm. For meg er dette viktigere enn "ekte" multitasking og friheten Android gir deg.

 

-KJ

Lenke til kommentar

sist jeg sjekket var den ikke stor og rosa, du kan gjerne utdype hva du mener med at den ser ut som den er fra 80 tallet. men på en måte må jeg si meg enig, for alle jeg snakker med som ikke "vet bedre" tror det er en iPhone jeg har.

 

Hovedproblemet med desire er HTC's uvilje til å oppdatere/glatte ut problemer.

I tillegg virker telefonen hastverkslokalisert, æøå mangler på tastaturet, noe jeg har blitt fortalt at alle HTC telefoner gjør.

 

Så kommer kvalitetskontrollen da, det er vel passert anekdotenivå at HTC har et problem med småfeil?

Lenke til kommentar

Hovedproblemet med desire er HTC's uvilje til å oppdatere/glatte ut problemer.

I tillegg virker telefonen hastverkslokalisert, æøå mangler på tastaturet, noe jeg har blitt fortalt at alle HTC telefoner gjør.

 

Så kommer kvalitetskontrollen da, det er vel passert anekdotenivå at HTC har et problem med småfeil?

HTC har allerede gitt ut en oppdatering for å "glatte ut problemer" som du sier.

 

helt ærlig så er det null problem at æøå ikke er fabrikkstandard vel ikke or meg eller andre jeg kjenner som har desire. enten så fungerer tekstgjennkjenneren så bra at det rett og slett ikke er et problem eller så laster man ned et norsk tastatur fra app storen.

 

problem med småfeil? har desire mange kjente småfeil? må innrømme at jeg ikke er helt på hugget ang det.

 

 

*til jevel*

har opplevd et par telefoner som har blitt dårlige men jeg har vært så fornøyd at jeg har byttet batteri istedet for å kjøpe ny. og da er det greit å kunne nkelt ta det ut å bytte og hvis batteriet dør så er det et håp om at man kan få nytt hos forhandler(eventuelt tilsendt) så man bare er uten telefon i noen dager i stedet for å være uten i to uker eller mer.

 

og uttagbart minnekort er for meg bar et must, i tilfelle minnefeil, blir treigt eller rett og slett ikke har med datakabel så finnes det oftest en minnekortleser... og det er kjappere å overføre med minnekortleser en med bluetooth når man ikke har kabel :p

Lenke til kommentar

sist jeg sjekket var den ikke stor og rosa, du kan gjerne utdype hva du mener med at den ser ut som den er fra 80 tallet.

desire ser ut som noe drit. brun og rund. men smaken er som baken :)

batteritiden er helt fin for meg. klarer fint å få den til å leve i 2+ dager med mye bruk.

tror deg ikke. kona bruker desiren sin på jobben. hun må tenke spare batteri dagen lang for at den skal holde i kjernetiden, dvs 6 timer. da er både wifi og gps av.

hvorfor trekker det ned at man ikke er 100% bundet til et totalitert regime innen software?

du må se på mulighetene, ikke begrensningene. utvalget av software er vanvittig mye bedre. det er et faktum. at det skal være et praktisk problem at apple er restriktive er bare teknobabbel.

Lenke til kommentar

 

men vis iPhone 4 forsetter med fast minne og batteri så er det iallefall helt uaktuelt for meg å kanskje ha lyst på en slik telefon.

 

 

Dette er et argument som har blitt brukt mot iPhone ofte. Det er vel ca 15 år siden jeg fikk min første mobil, men jeg har enda til gode å skifte batteri i en mobil. Fast minne ser jeg også på som en fordel (Får en kjøpt 32 gb microSD-kort i Norge enda? Finner ingen i prisguide).

 

Dette er selvfølgelig min mening utifra mitt bruk.

Lenke til kommentar

desire ser ut som noe drit. brun og rund. men smaken er som baken :)

ja det er den. ser du fjernet kommentaren min om at folk tror det er en iPhone før du kommenterte det :D

 

 

tror deg ikke. kona bruker desiren sin på jobben. hun må tenke spare batteri dagen lang for at den skal holde i kjernetiden, dvs 6 timer. da er både wifi og gps av.

så den blir brukt i jobb sammenheng sier du? mye samtaler da eller? hva er det du sammenligner med når du sier den har dårlig samtaletid?

 

min står med wifi på, gps på, skjermbelysning ligger vel på ca 40%(bruker strømstyringswidget) og mobildata av.

med aktiv bakgrunn så kan den klare 2 dager, uten så klarer jeg to dager. men jeg sitter ikke i telefonen flere timer vær dag. sender vel kanskje 10-30 meldinger og surfer nettet fra 15 minutter opp til en time gjennomsnittlig

du må se på mulighetene, ikke begrensningene. utvalget av software er vanvittig mye bedre. det er et faktum. at det skal være et praktisk problem at apple er restriktive er bare teknobabbel.

hvor lenge har apple holdt på å solgt apps til sin iphone? hvor lenge har det vært app marked rettet mot desire/android 2.1(eller kanskje 1.6 da)?

jeg har enda til gode å få høre om et nyttig/greit program til iPhone som jeg ikke kan finne til min desire.

eller det er vel ikke sant... jeg klarer ikke finne alle de banale test appsene(slik som hwo stupid are you) som er til iPhone til desire'n min. men tror jeg overlever det.

Lenke til kommentar

desire ser ut som noe drit. brun og rund. men smaken er som baken :)

"Smaken er som baken", det er på grunn av dette ordtaket det er ingen vits å diskutere hvilken mobil som er best osv.. Folk har rett og slett forskjellige preferanser, det som passer for deg passer kanskje ikke for meg. Det er derfor det er ingen vits å diskutere hvilken som er best.

 

Personlig syntes jeg de tidligere iPhone-modellene ser ut som en feminin og billig Kina-kopi (shinny plastics!) av ett eller annet. iPhone 4 ser derimot mye mer fristende ut, og jeg vurderte om jeg skulle kjøpe meg en slik. Dessverre setter restriksjonene til Apple en stopper for et eventuell kjøp foreløpig.

 

tror deg ikke. kona bruker desiren sin på jobben. hun må tenke spare batteri dagen lang for at den skal holde i kjernetiden, dvs 6 timer. da er både wifi og gps av.

Da er noe galt, enten batteriet eller en defekt ved selve mobilen (hardware eller software).

Forresten har hun data tilkobling (3G/mobilt nett) på? Selv om hun skulle hatt data kobling på burde batteriet vare lengre hvis hun ikke bruker telefonen konstant.

 

Edit: Andre årsaker kan være som stich_it sier.

du må se på mulighetene, ikke begrensningene. utvalget av software er vanvittig mye bedre. det er et faktum. at det skal være et praktisk problem at apple er restriktive er bare teknobabbel.

Vel, enkelte liker å ha frihet til å gjøre hva de vil. Noen liker å dele bilder og musikk med sine venner "on-the-go", noen liker å kunne overføre filer til telefonen sin ved å bare stikke inn en usb-kabel i en hvilket som helst PC å overføre filer mellom telefon. Jeg er en av disse "få" menneskene som liker å ha denne muligheten. Forresten hvorfor i alle dager følger ikke Apple etter standarden, og bruker MicroUSB for tilkobling? Jeg gidder ikke å skrive et langt innlegg om hva annet jeg misliker med Apple sine restriksjoner for det ville bli temmelig langt. :)

Edit:

 

men vis iPhone 4 forsetter med fast minne og batteri så er det iallefall helt uaktuelt for meg å kanskje ha lyst på en slik telefon.

 

 

Dette er et argument som har blitt brukt mot iPhone ofte. Det er vel ca 15 år siden jeg fikk min første mobil, men jeg har enda til gode å skifte batteri i en mobil. Fast minne ser jeg også på som en fordel (Får en kjøpt 32 gb microSD-kort i Norge enda? Finner ingen i prisguide).

 

Dette er selvfølgelig min mening utifra mitt bruk.

 

Vel, for folk ala meg som drar på en "ekte" hytte-tur uten elektrisitet over en lengre periode kan det være fint å bytte batteri. Jeg er delvis enig med deg angående MicroSD og fastminne (internal storage), men de fordelene (blant annet filoverføring) jeg liker ved både MicroSD og fastminne lar ikke Apple deg få uansett.

Endret av JohanOle
Lenke til kommentar

- Lekkert design, god batteritid og nydelig oppløsning på skjerm. Propertiære løsninger på lading, sync og filoverføring. Ingen oppgraderingsmuligheter for minne eller batteri, ingen flash og låst fast til tech-verdens svar på kommunisme.

 

Den perfekte telefonen er en iPhone 4 med mUSB og Android OS :) Når jeg ikke får det, så blir det android.

Lenke til kommentar

- Lekkert design, god batteritid og nydelig oppløsning på skjerm. Propertiære løsninger på lading, sync og filoverføring. Ingen oppgraderingsmuligheter for minne eller batteri, ingen flash og låst fast til tech-verdens svar på kommunisme.

 

Den perfekte telefonen er en iPhone 4 med mUSB og Android OS :) Når jeg ikke får det, så blir det android.

 

+1

Der sa du akkurat grunnen til at jeg ikke kommer til å kjøpe iPhone 4, med bare et bitte lite innlegg. :)

 

Om det ville vært den perfekte telefonen for alle, er det enkle svaret nei, men den ville vært tilnærmet det for meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...