Gå til innhold

problemer med moonlight og nrk nett-tv + nettradio (Lucid10.04)


Anbefalte innlegg

Jeg bruker Ubuntu 10.04. Har installert moonlight 2 og en 3'er plugin til firefox. Har byttet til silverlight i innstillinger på nrk så moonlight starter men den bufrer ihvertfall ikke. Nrk nettradio vil heller ikke bufre, den vil lete etter et tillegg (microsoft media server(MMC) protocol). Jeg snurfet litt rundt og installert en gstreamer bad plugin men det funker ikke da heller.

 

Det merkelige er at jeg installerte 10.04 på en bærbar og der funker det fint etter at jeg installerte moonlight og gstreamer, kan det være en konflikt mellom plugins?

 

Har lagt ved about:plugin dump som vedlegg.

about:plugin.odt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kom over en blogg, der det er lagt ut ei oppskrift for å mounte NRK nett-tv som eit filsystem. Det virkar ikkje på direkte-tv trur eg, men på alt som er lagra. Det er ganske genialt.

NRK som filsystem

 

Det ser ut som svn er nede, men git fungerar. Det er installasjonsguide for Ubuntu/Debian på sida. Om du ikkje har Ubuntu/Debian kan du hente ned pakken med

git clone http://github.com/klakegg/nrkfs.git

(Foruset git installert)

 

Elles står instruksjonane for installasjon og kva pakkar ein treng på sida.

Lenke til kommentar

moonlight skal bruke en egen plugin fra MS for å spille av microsoft formated ting. som den skal spørre deg om den kan instalere. om du skal se på nrk net-tv så finnes det mange løsninger. eks er xbmc.

 

Jepp! Både nrk radio og nett-tv fungerer etter installasjon av xbmc :) Men får en maximal videokvalitet når en bruker xbmc i forhold til moonlight?

Lenke til kommentar

Beste løsningen for NRK på Linux er definitivt å legge inn en add-on til Firefox som heter MediaPlayerConnectivity (søk). Før du legger inn den legger du inn VLC, og så når du legger inn MediaPlayerConnectivity velger du å åpne i VLC.

 

På NRK sine sider må du velge "Windows Media" i stedet for "Silverlight".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...