Gå til innhold

E6600 vs. Q6600 Best spillytelse?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har du en Q6600 liggende siden du spør?? Det er jo ikke akkurat snakk om fæle oppgraderingen hvis du bytter fra E6600 til Q6600. Maskinen vil nok bli bedre på multitasking og enkelte tyngre programmer, men i spill så vil du nok ikke merke noen spesiell forskjell.

 

Det kunne vært interresant å vite hva slags grafikkort du kjører, total minnemengde og hva slags OS også.

Lenke til kommentar

Vil først anbefale at du oppgraderer fra 2GB til 4GB minne som et minimum, du vil nok merke stor forskjell der. ( Da hvis du har 64-bit Windows. )

Du vil ikke merke noen stor forskjell mellom E6600 og Q6600 i spill. Da vil jeg heller anbefale at du setter deg så smått inn i overclocking og henter litt ekstra fra din nåværende CPU på den måten.

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

Vil først anbefale at du oppgraderer fra 2GB til 4GB minne som et minimum, du vil nok merke stor forskjell der. ( Da hvis du har 64-bit Windows. )

Du vil ikke merke noen stor forskjell mellom E6600 og Q6600 i spill. Da vil jeg heller anbefale at du setter deg så smått inn i overclocking og henter litt ekstra fra din nåværende CPU på den måten.

Har en Q6600 liggende ja.

Kjører WIN7 64-bit, skjermkort HD5850 og 8GB ram. Har overklokket 15% via BIOS, så cpu'en kjører på 2.88ghz. Syns jo det er litt rart at cpu-load når jeg spiller Modern Warfare 2 ligger konstant mellom 90-100% :cry:

Lenke til kommentar

Ah, det som stod i profilen var "litt" utdatert :)

Du kan jo selvfølgelig prøve med Q6600, men du vil merke reduksjon med mindre du overclocker. Hvilken oppløsning spiller du på forresten, og hvor mange fps har du i MW2 ?

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

Jeg har ikke så veldig ulikt system selv.

Win7 64bit

E6600 @ 32xxMhz

8GB RAM

ATI 4870 @ 790/1100Mhz

 

Kjører BC2 på 1920x1080 med innstillingene (om det sier deg noe):

 

High High Medium Medium 2x MSAA 4x On On

 

 

Spillet ser ut til å ta imellom 70 og 90% av prosessorkraften min. PCen ligger totalt på nermere 100%.

Lenke til kommentar

Det spørs vel om det smarteste er å vurdere en mer omfattende oppgradering siden du opplever redusert spillopplevelse med denne cpuen.

Hovedkort, cpu og minne er vel antagelig veien å gå i så måte.

Avhengig av hva du velger så behøver det ikke å koste allverden.

AMD leverer bra ytelse til en rimelig penge med sine Phenom II cpuer.

En kjapp i5 koster heller ikke alt for mye.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...