Gå til innhold

C#: IT2 eksamen på Tirsdag, forberedelse i morgen, noen andre?


Anbefalte innlegg

Har drevet med eksamen fra i fjor, men vil jo så klart være best mulig forberedt...

 

Så hvis noen har noe bra stoff å dele er jeg selvsagt åpen for det

 

Sender deg forberedelsesmappen min i kveld, Wangen - forventer en i retur også! :-)

 

 

 

Helt greit!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en liten nøtt. Jeg har laget en verdi for kontonummer og bruker variabelen "double". jeg har satt betingelser for at det ikke skal være over eller under 16 siffer i textbox'en. Neste utfordring blir da å lage en betingelse som varsler brukeren om han/hun bruker et annet tegn enn tall. Det er vel noen 6'er elever som kan imponere meg her er det ikke det da?;)

Lenke til kommentar

Har en liten nøtt. Jeg har laget en verdi for kontonummer og bruker variabelen "double". jeg har satt betingelser for at det ikke skal være over eller under 16 siffer i textbox'en. Neste utfordring blir da å lage en betingelse som varsler brukeren om han/hun bruker et annet tegn enn tall. Det er vel noen 6'er elever som kan imponere meg her er det ikke det da?;)

I mitt databaseprogram laget jeg en teksboks hvor en kunne skrive inn regex uttrykk som måtte matche, ellers ville den enten ikke godta et nytt tastetrykk (som ville føre til at tallet ikke matchet) eller teksten ble rød.

 

En regex for flyttall kan være:

-?([0-9]*\.[0-9]+)|([0-9]+(\.[0-9]+)?)

 

Ellers har du IsInputKey funksjonen, hvor du kan enkelt sjekke om bokstaven inn er 0-9 eller punktum/komma.

 

Du kan også bruke double.TryParse for å sjekke om teksten er en double, hvis ikke kan du farge teksten rød (eller lignende)

Lenke til kommentar

Noen som hadde PC som gjorde at debugginga tok over 2 minutter?

 

De helvettes IT folka som sperret nettet sørget for at 1/3 av dagen gikk med til å se IE med blank side jobbe som faen for å debugge den minste koden...

Vi fikk 30min forlengelse, hjelper lite når jeg debugga 40-50 ganger totalt sett.

 

God fordeling av målene våre, 1/100 del Photoshop, 10/100 Flash, 89/100 programmering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...