Gå til innhold

PS3 bråker som en jumbojet!


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har en ps3 som er snart 2 år gammel og bråker som en jumbojet etter 15 min med GTA4, COD MW2 og noe ganger når jeg ser film. Har jeg rett på en ny eller å få den reparert?

 

Kjøpe ps3 i en pakke med GTA4 må det medbringes når jeg levere inn ps3? og må diverse kabler og kontroller som fulgte med også sendes inn?

 

Takker for svar ;-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er jo rimelig sjølforskyllt at det samler seg opp støv i konsollen, noe som forsåvidt er rimelig normalt også mtp. innsuget til konsollen. Bare for nysgjerrighetens skyld lurer eg på kor du har plassert konsollen ? Vil bare tipse deg om at det ikkje lønner seg å "gjemme" bort konsollen i noe skap eller noe, ettersom du da begrenser luften rundt konsollen og viftene vil da jobbe meir for å kjøle effektivt.

Lenke til kommentar

Er jo rimelig sjølforskyllt at det samler seg opp støv i konsollen, noe som forsåvidt er rimelig normalt også mtp. innsuget til konsollen. Bare for nysgjerrighetens skyld lurer eg på kor du har plassert konsollen ? Vil bare tipse deg om at det ikkje lønner seg å "gjemme" bort konsollen i noe skap eller noe, ettersom du da begrenser luften rundt konsollen og viftene vil da jobbe meir for å kjøle effektivt.

ps3 står på en benk med telys under ps3 så den får mer enn nok luft. støvet er jo noe jeg ikke kan gjør noe med.

Lenke til kommentar

har jeg ikke rett på en ny eller få den fikset? jeg kan jo ikke se film på den pga støyen:(

hva du har rett på er allerede forklart lengre oppe i tråden.

PS3en konstruert slik at du ikke har enkel tilgang til vifte via serviceluke for å rense vifte og kjøleribbe(vel min har ikke det iallefall)

du kan kjøre den vifte testen, på eget ansvar da: google:ps3 fan speedtest

 

ellers så kan du forsøke å blåse med trykkluft på boks, igjen på eget ansvar.

 

vis ikke noe fungerer så er det å ta den med til forhandler og forklare problemet og se hva de velger å gjøre, eventuelt ringe til en servicetelefon eller noe slikt.

Lenke til kommentar

har jeg ikke rett på en ny eller få den fikset? jeg kan jo ikke se film på den pga støyen:(

hva du har rett på er allerede forklart lengre oppe i tråden.

PS3en konstruert slik at du ikke har enkel tilgang til vifte via serviceluke for å rense vifte og kjøleribbe(vel min har ikke det iallefall)

du kan kjøre den vifte testen, på eget ansvar da: google:ps3 fan speedtest

 

ellers så kan du forsøke å blåse med trykkluft på boks, igjen på eget ansvar.

 

vis ikke noe fungerer så er det å ta den med til forhandler og forklare problemet og se hva de velger å gjøre, eventuelt ringe til en servicetelefon eller noe slikt.

har prøvd begge deler. har sendt siba en mail som jeg sikkert får svar på imorgen :)

Lenke til kommentar

Du er nok bare uheldig å fått en PS3 med 15 vifteblad, og ikke 19 blad.

 

EDIT: Er forøvrig et velkjent problem. Leverer du den inn til butikken vil du mest sannsynlig få en ny med vifte på 15 blader. (Jeg har levert min 3 ganger pga støy.) Alternativt kan du kjøpe en 19 bladers vifte på Ebay og bytte selv men da tar du garantien:

http://cgi.ebay.com/PS3-Whisper-Fan-19-Blades-Talismoon-/220598247735

Endret av haddis
Lenke til kommentar

min bråker også mye, har akkurat åpna maskin for å bytte til en 19 blader, men det satt en 19 blader i fra før.. så det hjalp jo da ingen ting

 

 

har også smurt på ny kjølepasta og det har faktisk hjelpa litt, den bruker en god del lenger tid nå før den når full guffe.

 

men selvom jeg har gjort dette så syns jeg fortsatt den bråker mer enn den forrige 60gb jeg hadde som ble sendt inn pga YLOD..

Lenke til kommentar

Jeg vil ikke bryte garantien. fikk svar fra sida idag, dem sa at jeg skulle kontakte produsenten før nermere feilsøkning som er norsk film. er det ikke siba sin jobb å gjøre?

 

jo det er det, siden det er de du kjøpte den hos er det dem du skal forholde deg til.. bare sleipe dem, som prøver å slippe unna det ved å si at du må ta det med dem selv..

Endret av tanngarden
Lenke til kommentar

Jeg vil ikke bryte garantien. fikk svar fra sida idag, dem sa at jeg skulle kontakte produsenten før nermere feilsøkning som er norsk film. er det ikke siba sin jobb å gjøre?

 

jo det er det, siden det er de du kjøpte den hos er det dem du skal forholde deg til.. bare sleipe dem, som prøver å slippe unna det ved å si at du må ta det med dem selv..

ok ;) da tar jeg meg en tur til siba så får de sende den inn. har hørt at det er lang vente tide på norsk film, har jeg noe krav på en ny eller få lån en ps3 i mellomtiden?

Lenke til kommentar

Ser man det. Jeg åpnet min 40GB og fant en 15 bladers vifte. Pælmet den og monterte 19 bladers. Er nå stille som den skal være.

Heisann, skjekka etter om jeg også hadde 15 bladers og det hadde jeg :roll:

Hvilket modellnummer står det på din PS3? Min er "CECHH04".

Hjalp det mye på støyen? Synest min støyer nokk :hmm:

Lang leveringstid på den vifta?

Endret av RamboEinar
Lenke til kommentar

Ser man det. Jeg åpnet min 40GB og fant en 15 bladers vifte. Pælmet den og monterte 19 bladers. Er nå stille som den skal være.

Heisann, skjekka etter om jeg også hadde 15 bladers og det hadde jeg :roll:

Hvilket modellnummer står det på din PS3? Min er "CECHH04".

Hjalp det mye på støyen? Synest min støyer nokk :hmm:

Lang leveringstid på den vifta?

 

Skal sjekke når jeg kommer hjem fra jobb hvilket modellnummer. Det tok i overkant av 2 uker ved bestilling fra ebay/usa.

Det er en grunn til at en finner 19 bladers vifte på ebay, nettopp fordi 15 bladersen er ubrukelig til å kjøle. Dog så har Sony aldri innrømmet det. Men det er mange der ute som er irritert på Sony.

Endret av haddis
Lenke til kommentar

er det ikke så enkelt som at de laget i Kina har 15 blader og de laget i Japan har 19.

med mindre det er en slim da har den uansett 17 blader.

 

hvis du har 19 blader så kan du nok få den til å gå stillere med å bytte ut pastaen.

hvis ikke du har 19 blader så bytter du pasta når du uansett bytter vifte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...