mge Skrevet 26. mai 2010 Skrevet 26. mai 2010 Et forsøk på å fange operaen i blåtimen. Ønsket å få frem kontrasten mellom den kjølig blå skumringen, og det varme innelyset. Har brukt 0.6 gradert ND filter for himmelen. Har selvfølgelig også gjort en del justeringer i lightroom, men har sett meg blind på bildet nå og er redd jeg har dradd litt hardt i spakene?
fcuk_IT Skrevet 27. mai 2010 Skrevet 27. mai 2010 Et forsøk på å fange operaen i blåtimen. Ønsket å få frem kontrasten mellom den kjølig blå skumringen, og det varme innelyset. Har brukt 0.6 gradert ND filter for himmelen. Har selvfølgelig også gjort en del justeringer i lightroom, men har sett meg blind på bildet nå og er redd jeg har dradd litt hardt i spakene? Syns dette var overveiende bra. Litt overeksponert/blåste lyse partier - og litt støy. Men fin fargebalanse og metning av himmelen. Jeg hadde kanskje vurdert perspektiv korrigering - men da mister du litt av den fine himmelen.
mge Skrevet 28. mai 2010 Forfatter Skrevet 28. mai 2010 (endret) Syns dette var overveiende bra. Litt overeksponert/blåste lyse partier - og litt støy. Men fin fargebalanse og metning av himmelen. Jeg hadde kanskje vurdert perspektiv korrigering - men da mister du litt av den fine himmelen. Hei og takk for konstruktiv tilbakemelding. De utbrente partiene er det vanskelig å gjøre noe med. Her er det spotter som lyser direkte på hvite flater, så da er det så utbrent at det ikke ligger noe informasjon å hente der. Håper det ikke er så mye at det er altfor ødeleggende for resten av bildet? Har videre prøvd å redusere støyen, og har samtidig tatt en perspektiv korrigering. Dette var ikke noe problem da jeg i utgangspunktet hadde cropet bildet noe. Endret 28. mai 2010 av mge
fcuk_IT Skrevet 28. mai 2010 Skrevet 28. mai 2010 Det ble bedre - og jeg ser at de høylysene kan være problematiske å gjøre noe med.
Bjørn Christiansen Skrevet 31. mai 2010 Skrevet 31. mai 2010 Pent bilde. Et utsnitt av operaen jeg ikke har helt sett før. Bra forhåndsjobbing med å finne ut når den blå timen er. Hadde det vært noe å pirka på så ville jeg kanskje fått litt mer dramatisk tegning i skyene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå