Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Sosialkunskapseksamen 2010 - VGS


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

dette kan man vel si gikk til helvete og enda lengre ned

Sjæl! Trodde jeg hadde steinkontroll intil jeg fikk den jævla oppgaven gravert i hendene mine. sank litt lenger ned i stolen da for å si det slik. også måtte alarmen på telefonen min selvfølgelig ringe midt under examen. det hele endte til slutt på 4 sider inkl spørresjema. noen som også hadde problemer med 1b? resten var ok oppgaver men fikk ikke skrevet mer enn 1 side på hver av dem..

Lenke til kommentar

dette kan man vel si gikk til helvete og enda lengre ned

 

uff da, det var synd å høre....

 

Må bare si tusen takk, Ole Marius :) Du reddet ræva mi, gikk passe greit det der!

 

Hehe, var godt å høre, blir selv meget tilfrets når jeg vet jeg har hjulpet andre. Selv syntes jeg det gikk strållende, dog har jeg ikke andre forventninger enn å få en 3'er pga det er den karakteren jeg vanligvis får. Er jeg heldig for jeg en 4'er.

 

Men legger ut min egen oppgave her for å se om flere har tenkt likedan som jeg. Legger den ut i passordbeskyttet zip pga frykt for om jeg kan bli tatt for plagiat:p

 

Btw.. Den er i odt format

Sosialkunnskap eksamen .odt

Passord: deltablues

 

Men må nesten også fortelle om min ellers så stressende dag...

I går hadde jeg filmframvisning for speiderguttene mine der jeg brukte min pc og prosjekter. La alt tilbake i sekken og gikk deretter på et annet møte. Neste dag regnet jeg med at alt lå der, så jeg satt enn del på nettet til jeg skulle på skolen. Da jeg måtte gå hadde jeg lite strøm igjen, tuslet til skolen, tok frem pc og oppdaget at laderen ikke var sekken. *Grøss":cry:

Fikk lov av eksamensvaktene til å løpe hjem for å lete etter laderen, vel hjemme lette jeg meg ihjel etter laderen men fant den ikke. Sprang opp på rommet til lillebroren min og knabbet hans pc, vel tilbake på skolen startet jeg maskinen hans og oppdaget at han hadde passord. *Enda mer grøss":ohmy:

Panikken brant seg, men fikk heldigvis overtalt en eksamensvaktene til å hente en av ikt fyrene på skolen. Da han kom var hans så grei at jeg fikk låne en av skole pc'ene. Bootet opp min egen for å kopiere alt av kildemateriell og skrev ferdig min oppgave.

 

hehe, man kan si at på et tidspunkt var jeg så stresset, nervøs og full av adrenalin at jeg mest sannsynligvis kunne å jogget Oslo-Trondheim og vell så det.. :p

Lenke til kommentar

Seriøst, ligger du ikke mer enn 3-4? Synes du virker way above average når det kommer til intelligens, så vel som at du har skrevet en god oppgave. Jeg mener, du tolket oppgavene veldig bra, og har brukt kildene godt. Det jeg la merke til var at du kanskje var litt kort noen steder, men jeg vil heller tørre å si at det er alltid jeg som skriver for langt :p Havnet på 9 sider med egen side for kildeliste, så det ble egentlig 7 og en halv(skylder på statistikker fra SSB som tok plass!). Uansett, fikk litt sånn ekkel følelse da jeg så på din - vi har gjort ting så annerledes, særlig analyse av den gitte statistikken.

 

Forresten... Hadde jeg vært deg i dag tidlig, hadde jeg fått breakdown og dødd. :)

Endret av iihb
Lenke til kommentar

Ja jeg har den uvanen å skrive korte besvarelser. Men er også så uheldig at jeg mistet brillene mine, så er litt vanskelig til tider å konsentrere seg... :mad:

 

Edit: føler også at alt av kildemateriell som jeg har funnet fram til var mer eller mindre til ingen nytte...

Endret av ole_marius
Lenke til kommentar

Boka er også en kilde. :) Hvis man ikke vet hvordan man skal bruke den, er det lett stryk.

 

Selvfølgelig, brukte selv boka under oppgave 3 når jeg måtte finne frem lagdelingsanalysen og klasseanalysen, samt diverse kriminalitets teorier...

 

Men er veldig spent på hvordan det gikk, er bare synd at det tar ubegripelig lang tid før vi for vite hva vi får i karakter..

Lenke til kommentar

dette kan man vel si gikk til helvete og enda lengre ned

 

uff da, det var synd å høre....

 

Må bare si tusen takk, Ole Marius :) Du reddet ræva mi, gikk passe greit det der!

 

Hehe, var godt å høre, blir selv meget tilfrets når jeg vet jeg har hjulpet andre. Selv syntes jeg det gikk strållende, dog har jeg ikke andre forventninger enn å få en 3'er pga det er den karakteren jeg vanligvis får. Er jeg heldig for jeg en 4'er.

 

Men legger ut min egen oppgave her for å se om flere har tenkt likedan som jeg. Legger den ut i passordbeskyttet zip pga frykt for om jeg kan bli tatt for plagiat:p

 

Btw.. Den er i odt format

Sosialkunnskap eksamen .odt

Passord: deltablues

 

Men må nesten også fortelle om min ellers så stressende dag...

I går hadde jeg filmframvisning for speiderguttene mine der jeg brukte min pc og prosjekter. La alt tilbake i sekken og gikk deretter på et annet møte. Neste dag regnet jeg med at alt lå der, så jeg satt enn del på nettet til jeg skulle på skolen. Da jeg måtte gå hadde jeg lite strøm igjen, tuslet til skolen, tok frem pc og oppdaget at laderen ikke var sekken. *Grøss":cry:

Fikk lov av eksamensvaktene til å løpe hjem for å lete etter laderen, vel hjemme lette jeg meg ihjel etter laderen men fant den ikke. Sprang opp på rommet til lillebroren min og knabbet hans pc, vel tilbake på skolen startet jeg maskinen hans og oppdaget at han hadde passord. *Enda mer grøss":ohmy:

Panikken brant seg, men fikk heldigvis overtalt en eksamensvaktene til å hente en av ikt fyrene på skolen. Da han kom var hans så grei at jeg fikk låne en av skole pc'ene. Bootet opp min egen for å kopiere alt av kildemateriell og skrev ferdig min oppgave.

 

hehe, man kan si at på et tidspunkt var jeg så stresset, nervøs og full av adrenalin at jeg mest sannsynligvis kunne å jogget Oslo-Trondheim og vell så det.. :p

 

wow! dette gjør meg bare enda mer sikker på at karakteren min blir veldig dårlig. bra jobba uansett, gutt!

 

Noen som vet hvor høy strykprosenten på sosialkunnskapen er?

Lenke til kommentar

Ole Marius - Oi, nå lurer jeg på om det er du eller jeg som har misforstått oppgave 1 a..

 

 

Du skriver i din besvarelse: "Den vedlagte tabellen viser antall kvinner og menn som fullfører og ikke oppnådd kompetanse for alle skoletrinn, fra grunnskolen til langt høyere utdanning. Hovedtendensene tabellen viser er at det generelt er flere menn enn kvinner som begynner på studier på alle trinn. Selv fra grunnskolenivå og helt opptil høyere utdanning."

 

 

Vi fikk da ikke vite noe om dette, gjorde vi?? Var ikke de utdanningsnivåene bare foreldrene til elevene. Var det ikke slik at de som hadde forldre med høy utdanning selv hadde større sjanse for å fullføre videregående.

 

Kan hende jeg har misforstått hva du skrev også da.. Er veldig forvirret.

Lenke til kommentar

Tolket tabellen til oppgave 1a) som at det var elever, ikke foreldre. Nå gjorde du meg usikker.. :cry:

 

wow! dette gjør meg bare enda mer sikker på at karakteren min blir veldig dårlig. bra jobba uansett, gutt!

Noen som vet hvor høy strykprosenten på sosialkunnskapen er?

 

Uff.. Føler selv at min besvarelse ligger midt på 3'ern, for håpe at du i det minste for bestått da. :hm:

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...