Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Sosialkunskapseksamen 2010 - VGS


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ang oppgave 2 fikk vi beskjed om å lese side 305 i boka bare vi.

Noen som har funnet en god artikkel/statistikk på hvem det er som dropper ut av skolen?

 

Er også en god del gode artikler og statistikker rundt omkring på tråden her også om hvorfor.

 

Men hvis det er noen som har nyere historie. Fikk en liten anbefaling av læreren; Einar Gerhardsen. Selvfølgelig ikke en must, men en fin liten pluss hvis vi orket å flette det inn.

Lenke til kommentar

Jeg er privatist så kom plutselig på at jeg ikke er 100% sikker på når eksamen begynner. Jeg regner med det er kl 0900 og dette er vel likt for ehele landet?

 

Er selv privatist og har oppmøte 0830, selve eksamen pleier å begynne 0900 etter litt info og slikt.. Noen som vet hvordan streik rammer eksamenene?

Lenke til kommentar

Hallååå :whistle:

 

Jeg ble veldig glad når jeg så denne tråden her, kan vel si at den reddet meg litt.

 

Men er det noen som har "Fokus" sosialkunnskapboken? Jeg finner ingenting i den boken om velferdsforskjeller blant ungdom :thumbdown:

 

Så om noen har den og vet om det står noen kloke ord, let me know :tease:

Lenke til kommentar

Hallååå :whistle:

 

Jeg ble veldig glad når jeg så denne tråden her, kan vel si at den reddet meg litt.

 

Men er det noen som har "Fokus" sosialkunnskapboken? Jeg finner ingenting i den boken om velferdsforskjeller blant ungdom :thumbdown:

 

Så om noen har den og vet om det står noen kloke ord, let me know :tease:

 

Står ingenting om det i boka. Men ganske mange som har postet mye nyttefulle linker her. Bare se gjennom det.

Lenke til kommentar

Jeg forstår heller ikke opg. 2

 

"Sett deg inn i ulike samfunnsvitenskapelige metoder..." Det vil bety at det er flere? Mens læreren min sa i dag at her brukes det 'kvanititativ' metode. Er det noen som har peiling på dette? :dontgetit:

Lenke til kommentar

Hallååå :whistle:

 

Jeg ble veldig glad når jeg så denne tråden her, kan vel si at den reddet meg litt.

 

Men er det noen som har "Fokus" sosialkunnskapboken? Jeg finner ingenting i den boken om velferdsforskjeller blant ungdom :thumbdown:

 

Så om noen har den og vet om det står noen kloke ord, let me know :tease:

 

Står ingenting om det i boka. Men ganske mange som har postet mye nyttefulle linker her. Bare se gjennom det.

 

Det er jo for dumt, få eksamenstema om noe vi ikke har gått igjennom :nei:

 

Jepp, har funnet meg mange kilder og skrevet noen sider med notater, så skal vel gå greit. Sosialkunnskap er ikke akkurat verdens vanskeligste fag ;)

Lenke til kommentar

Hallååå :whistle:

 

Jeg ble veldig glad når jeg så denne tråden her, kan vel si at den reddet meg litt.

 

Men er det noen som har "Fokus" sosialkunnskapboken? Jeg finner ingenting i den boken om velferdsforskjeller blant ungdom :thumbdown:

 

Så om noen har den og vet om det står noen kloke ord, let me know :tease:

 

Står ingenting om det i boka. Men ganske mange som har postet mye nyttefulle linker her. Bare se gjennom det.

 

Det er jo for dumt, få eksamenstema om noe vi ikke har gått igjennom :nei:

 

Jepp, har funnet meg mange kilder og skrevet noen sider med notater, så skal vel gå greit. Sosialkunnskap er ikke akkurat verdens vanskeligste fag ;)

 

 

Hvis det ikke er så veldig vanskelig så gi oss noen tips ;) som for.eks. hva vi burde ha med i notatene våre? Hvilke fagord og teorier vi burde flette inn? :!:

Lenke til kommentar

Hallååå :whistle:

 

Jeg ble veldig glad når jeg så denne tråden her, kan vel si at den reddet meg litt.

 

Men er det noen som har "Fokus" sosialkunnskapboken? Jeg finner ingenting i den boken om velferdsforskjeller blant ungdom :thumbdown:

 

Så om noen har den og vet om det står noen kloke ord, let me know :tease:

 

Står ingenting om det i boka. Men ganske mange som har postet mye nyttefulle linker her. Bare se gjennom det.

 

Det er jo for dumt, få eksamenstema om noe vi ikke har gått igjennom :nei:

 

Jepp, har funnet meg mange kilder og skrevet noen sider med notater, så skal vel gå greit. Sosialkunnskap er ikke akkurat verdens vanskeligste fag ;)

 

 

Hvis det ikke er så veldig vanskelig så gi oss noen tips ;) som for.eks. hva vi burde ha med i notatene våre? Hvilke fagord og teorier vi burde flette inn? :!:

 

Hehe, var kanskje litt høy i hatten der :cool: Fine smileys her forresten !

 

Nei altså, det jeg pleier å gjøre er å ta utgangspunkt i kildene, plukke ut det som jeg synes er relevant til oppgaven, før jeg tar punkter fra kildene og går igjennom de i hodet før jeg skriver ned det jeg føler er bra. Så rett og slett finne mange kilder, VITE hva som står og hvor det står, bruke punkter derfra, og drøfte. Burde skaffe deg en 5'er, om ikke læreren er like sløv som min :!:

Lenke til kommentar

Bare for å informere dere - hvis dere ikke vet det fra før. Ligger en gruppe på facebook - sosialkunnskap eksamen. Der ligger det mange kilder og nyttig stoff fra andre også :)

 

 

Løøøøp for livet :ohmy: til facebook :w00t:

 

Takk foressten :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...