Gå til innhold

Hvilken sjanger liker du best?


  

55 stemmer

  1. 1. Hvilken sjanger mener du er best?

    • Punk
      4
    • Metal
      21
    • Rock
      7
    • Trance
      2
    • Techno
      0
    • Rap
      2
    • Hip-Hop
      2
    • Pop
      2
    • Ska
      0
    • Reggae
      0
    • Klassik
      1
    • Folk
      3
    • Opera
      0
    • Blues
      1
    • Jazz
      1
    • Country
      0
    • Disko
      0
    • Funk
      1
    • Ghospel
      0
    • Tango
      0
    • Drum and bass
      4
    • House
      1
    • Hardcore
      1
    • Hardstyle
      0
    • Breakbeat
      1
    • Soul
      1


Anbefalte innlegg

Da er det vel på tide med en liten avstemning på hva medlemmer i forumet liker av musikk da :)

Skriv gjerne hvorfor du liker sjangeren best. Skriv gjerne favoritt band/artist, og gjerne favoritt undersjanger! :D

 

Sorry hvis dere savner noen sjangere her. Bare å si ifra så mekker jeg det. Men ikke si: "jeg savner trash-metal!" For det går under metal. Jeg gidder ikke å gå i undersjangere, for da blir lista 1000 dager lang.

Endret av FøkkAlt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mangler noen sjangere her ja, blant annet Drum and bass, House, Hardcore, Hardstyle (hardstyle går muligens under trance, men likevel, den er såpass ulik andre trance-sjangere) og Breakbeat. Forøvrig liker jeg en god del forskjellige sjangere, men favorittbandene mine ligger vel under drum and bass, elektronisk rock , breakbeat. Favorittbandene mine er forøvrig The Prodigy og Pendulum. Vanskelig å sette begge bandene under noen spesiell sjanger egentlig, men føler at de sjangerene nevnt over her bør passe.

 

Hva er din favorittsjanger da ts?

Lenke til kommentar

Mangler noen sjangere her ja, blant annet Drum and bass, House, Hardcore, Hardstyle (hardstyle går muligens under trance, men likevel, den er såpass ulik andre trance-sjangere) og Breakbeat. Forøvrig liker jeg en god del forskjellige sjangere, men favorittbandene mine ligger vel under drum and bass, elektronisk rock , breakbeat. Favorittbandene mine er forøvrig The Prodigy og Pendulum. Vanskelig å sette begge bandene under noen spesiell sjanger egentlig, men føler at de sjangerene nevnt over her bør passe.

 

Hva er din favorittsjanger da ts?

Punk ligger så vidt over metal! hehe.. Og Leftover Crack er foreløpig favorittbandet, som speller anarko/ska-punk :D

 

EDIT: Takk for tips btw! :)

Endret av FøkkAlt
Lenke til kommentar

Jeg liker veldig mye forskjellig musikk. Glad i hip-hop, klassisk, folk, screamo (går vel under punk) og noe innen trance funker.

 

Men det er metal som dominerer, uten tvil. Hovedsaklig Black Metal.

 

 

Jeg må bare si at det er helt idiotisk at Drum and bass, house, hardcore, hardstyle, breakbeat og alle disse har hver sin egen - mens f. eks electronica ikke er på listen i det hele tatt.

Endret av CypheroN
Lenke til kommentar

Hører mest på elektronisk musikk.

Da gjerne litt eldre 70-80 talls, ala Kraftwerk, Throbbing Gristle, John Foxx, Giorgio Moroder, Gary Numan og Jan Hammer.

 

Ellers går det i punk, jazz, pop, rap, og noe heavy metal.

 

Skulle også likt å sett electronica som en valgmulighet på listen.

Lenke til kommentar

Electronica er da ingen musikksjanger? Kun en fellesbetgnelse på diverse elektroniske musikksjanger brukt av media ... Har sett både Röyksopp og The Prodigy bli omtalt som electronica og du skal være døv for å ikke høre hvor stor forskjell det er.

Lenke til kommentar

Electronica er da ingen musikksjanger? Kun en fellesbetgnelse på diverse elektroniske musikksjanger brukt av media ... Har sett både Röyksopp og The Prodigy bli omtalt som electronica og du skal være døv for å ikke høre hvor stor forskjell det er.

What the fuck? Electronica er en sjanger. Fjern heller alle de som er så like på listen (house, hardcore, hardstyle).

 

Det finnes alltid artister/band som ikke ligner på hverandre innad i sjangre.

Lenke til kommentar

da var visst jeg den første til å stemme hip-hop. sluker egentlig det meste innen musikk, men har det siste halvåret blitt over middels interessert i hip-hop, da spesielt undergrunnen naturligvis. der finnes det veldig mye bra som man sjelden støter på i de kommersielle medier, og jeg må ærlig innrømme at jeg begynner å elske sjangeren. før fikk jeg fnatt av hip hop og mente det rett og slett var en ræva sjanger... men nå må jeg bare spise mine ord og legge meg flat. hip hop er herlig

 

favoritter nå for tiden

atmosphere, a tribe called quest, hilltop hoods, jedi mind tricks

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...