Gå til innhold

WoW ytelse med dette oppsettet


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg lurte på om noen hadde noen formening om hvor bra dette oppsettet funker i World of Warcraft? Alt av settings på fullt og 1920x1080 oppløsning på skjermen.

 

CPU: Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz 1333Mhz

GPU: XFX GeForce 8800GTX 630M 768MB DDR3

RAM: KINGSTON DDR2 HyperX PC8500 4096MB

 

På forhånd takk for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Koommer nok til å kjøre ganske så bra. Etter det jeg har fortstått så bruker wow ganske lite av pcen :)

Tusen takk for raskt svar, lurer også nå på om dette vilogså kunne funke bra til det samme? Og er det mulighet å anslå omtrent gjennomsnitts fps disse to oppsettene vil holde?

 

CPU: Intel Core 2 Duo E6750 2.67GHz 1333Mhz

GPU: XFX GeForce 8800GT 640M 512MB XT GDDR3

RAM: TwinMOS DDR2 Twister PC6400 2048MB

Lenke til kommentar

World of Warcraft er noen år gammelt nå, men her har du systemkravene til spillet:

http://www.worldofwarcraft.com/info/faq/technology.html

 

Du har med andre ord for god CPU, for godt skjermkort, mens minnet treffer akkurat på hva som er anbefalt.

 

Her har du altså mulighet til å spare penger på å velge eldre/dårligere komponenter for å spille WoW. Penger som kan brukes for å holde abonnementet levende enda lengre ;)

Endret av Grimmy
Lenke til kommentar

Takker for raske svar!

Ser at jeg burde spurt spørsmålene mine på en litt annen måte.

 

Hva kan man få for 5000,- i disse dager?

 

Og det skal brukes primært til WoW og kjøre film på en Samsung A656 40" full hd skjerm. Har ikke noe krav som går over dette. Og de oppsettene er de to beste tilbudene jeg fant på finn.no i Sør-Trøndelag. Prøver å finne noe på diverse nettbutikker, men det virker som at må krysse 6000,- for å finne noe som er bedre enn det man finner på bruktmarkedet.

Lenke til kommentar

Det (oppsettet i førstepost) kommer mest sannsynlig (så godt som garantert) ikke til å kjøre WoW på maksimalt.

Dette pga. at de endret på grafikkmotoren i WoTLK (patch 3.0). Skyggefunksjonen de la inn er så dårlig scriptet at selv skjermkortet mitt bukker under av og til (5870 Eyefinity6 edition).

 

Spillet har det med å krasje når jeg kjører det i 5760x1200 (3x 1920x1200) pga. for lite minne.

Det har vel egentlig ikke så mye med saken å gjøre, men nevner det pga. at det viser at WoW krever en god del skjermkortminne hvis du skal kjøre alt på maks med høy oppløsning ^^.

Endret av Kjell-arne
Lenke til kommentar

Jepp, skjermkortet kjører ikke WoW bra på full grafikk i den oppløsningen. - Selv har jeg opprinnelig et GTX280 kort, som kjører det meste i WoW noenlunde bra, men nå sitter jeg med ett ATI 4850 - som nesten stopper når det blir mange spillere og aoe-effekter.

 

(og 4850 er et mye raskere kort enn 8800 hvis du lurte)

Endret av kjetilkl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...