Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

8 HK, 260 kubikk, hvor mange omdreininger per minutt gjør den?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor mange omdreininger gjør en 8 hestekrefters motor med 260 kubikk?

 

Er ikke helt sikker på om det 8 eller 9 hester på den.

det kommer jo ann på mengden av luft/bensinblanding den får inn det da/den gjør det den trenger/den gjør det den klarer osv osv osv... :p

 

men tja 15.000rpm kanskje?

Lenke til kommentar

Så, hva trenger dere vite om motoren, for å finne det ut? Eller er det umulig?

 

Det jeg vet om den er:

-160 CCM

-8 eller 9 HK

-En sylinder

-Den kommer fra en veldig gammel slåmaskin - kan tenke meg en 30-40 år.

-emh..tror ikke det er noe mer jeg vet.

 

Jeg vet ikke helt hva merke det er engang.

Lenke til kommentar

Tingen er at jeg skal bruke motoren på en hjemmebygget "gokart", og da har jeg og faren min reknet ut at for hver omdreining som motoren tar går "gokarten" ca 28 cm fram. Og da rekna vi med at den hadde 2000 omdreininger per minutt, og da kom vi fram til en fart på ca 34 km/t.

 

Dette synes han var litt masse. Men kan det stemme? Og viss det er mer enn 2000 som du tipper sedsberg, da blir jo det enda mer.

Lenke til kommentar

Fest en anordning som lar deg telle omdreninger, en sentrert stang på akselen eller noe. Film det med et kamera du vet har et visst antall FPS, regn ut hvor mange frames som trengs for en omdreining. Da kan du regne ut tiden på en omdreining. RPM = rounds per minute. Så er det enkelt å finne ut hvor mange av de du får plass på et minutt.

Lenke til kommentar

Fest en anordning som lar deg telle omdreninger, en sentrert stang på akselen eller noe. Film det med et kamera du vet har et visst antall FPS, regn ut hvor mange frames som trengs for en omdreining. Da kan du regne ut tiden på en omdreining. RPM = rounds per minute. Så er det enkelt å finne ut hvor mange av de du får plass på et minutt.

vis den klarer 5000rpm som ikke er usannsynlig så er det 83 per sekund.

så vis du har et standard kamera med 30 fps klarer du 1800 fps.

så tror ikke den metoden er noe særlig brukbar, med mindre du har et kamera som tar mist 120 til 200 fps

Lenke til kommentar

Og hva har så dette inne i worklogs og showcase å gjøre? :)

 

Postet viss feil, jeg fant ikke noe annen kategori som passet, men det gjor viss den som har flyttet det :)

 

Er det en gammel MAG-motor fra en Aebi eller en av de andre sveitsiske tohjulstraktorene?

 

Jeg har ikke peiling, men det er ikke så veldig nøye. Jeg er snart ferdig med prosjektet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...