Gå til innhold

Diskusjon rundt nye Sigma 85mm F1.4 EX DG HSM


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Får håpe den faller litt i pris etterhvert som den får etablert seg på markedet.

Kan vi se den ned til 6900 etterhvert?

 

Spent på denne. Liker brennvidden. Hadde ts-e 90mm før, savner den halvlange brennvidden. At det er 1,4 er heller ikke noen direkte ulempe... :D

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

 

Er det noen som har funnet ut hvorvidt prisforskjell og kvalitet mellom Sigma 85mm F1.4 EX DG HSM for Sony kontra CZ 85 mm.1,4 står i forhold til hverandre? Jeg leter etter sammenligningstester men finner det ikke.........

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

De fleste har sikkert fått med seg Sigma's nye objektiv. Sigma 85mm F1.4 EX DG HSM har fått en pris på 8500kr.

Håper den er like god som Sigma 50/1,4 og at den havner under 8K ganske snart.

 

Hvis du har satt en grense på 8k for å bestille dette objektivet kan du alltids sette bestillingen i statene. ;)

 

Ser ut til at prisen på pre-order ligger på $899 "over there".

En rask konvertering gi NOK 5576, men i realiteten blir den nok mere 5.700,- I tillegg får du frakt, ca 300,- og moms på herligheten (6000*1,25) da er du i 7500. Fraktselskapene pleier å ta et geby for å momsbehandle/sende faktura.

Sist jeg handlet tok UPS 80 kroner for dette.

 

Da lander du på 7580,- :D

Lenke til kommentar

De fleste har sikkert fått med seg Sigma's nye objektiv. Sigma 85mm F1.4 EX DG HSM har fått en pris på 8500kr.

Håper den er like god som Sigma 50/1,4 og at den havner under 8K ganske snart.

 

Hvis du har satt en grense på 8k for å bestille dette objektivet kan du alltids sette bestillingen i statene. ;)

 

Ser ut til at prisen på pre-order ligger på $899 "over there".

En rask konvertering gi NOK 5576, men i realiteten blir den nok mere 5.700,- I tillegg får du frakt, ca 300,- og moms på herligheten (6000*1,25) da er du i 7500. Fraktselskapene pleier å ta et geby for å momsbehandle/sende faktura.

Sist jeg handlet tok UPS 80 kroner for dette.

 

Da lander du på 7580,- :D

evt. bare bestille den fra fotovideo for 7495,-

 

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Er det noen her som har den og mener den er bra ? Har stort sett vært litt uheldig med Sigma optikk så blir ikke noe løp og kjøp, eller via nettet for min del. Men er den god tester jeg heller 2-3 ex på JapanPhoto.

Skal ha en 85mm men inntil jeg vet mer om denne Sigmaen er jo Canon sin 1.8 ett godt og billig alternativ. 85L er sykt dyr som en allerede har nevnt, men også meget bra.

Lenke til kommentar
Huff, for en pris. Synes da Samyang/Rokinon/Vivitar/Bower 85mm f/1.4 er mer for pengene, om man kan leve uten autofokus. Er vel ikke alle som kan det though. :p

Jo kortere dybdeskarphet man har jo viktigere er god AF (med unntak av filming). Mye av poenget med dette objektivet er jo nettopp den korte dybdeskarpheten/stor blender så jeg vil si god AF er veldig viktig på akkurat et slikt objektiv.

 

Men selv med god AF synes jeg 6500 kr er alt for dyrt. Kommer jeg over det en gang i framtida til rundt 3500 kr så skal jeg vurdere det.

Lenke til kommentar

Jo kortere dybdeskarphet man har jo viktigere er god AF (med unntak av filming). Mye av poenget med dette objektivet er jo nettopp den korte dybdeskarpheten/stor blender så jeg vil si god AF er veldig viktig på akkurat et slikt objektiv.

Med ekstra matt mattskive er det ikke så ille å fokusere manuelt som man kanskje skulle tro. Griper veldig ofte fokusringen på 35L om jeg er tett på og fokus/recompose ikke duger - som er ganske ofte. Ser med en gang om fokus ikke ligger der den skal. Har ikke erfaring med 85/1.4 uten AF, men har brukt 50/1.8 uten AF en god del, og med mindre man tar bilder av ting som beveger seg veldig raskt (typ sport etc) er ikke mangel på AF noe stort problem for min del iallefall - iallefall ikke når Samyangs alternativ har en så hyggelig pris. Ikke det at jeg har råd til mer glass akkurat nå, da. :p
Lenke til kommentar
Huff, for en pris. Synes da Samyang/Rokinon/Vivitar/Bower 85mm f/1.4 er mer for pengene, om man kan leve uten autofokus. Er vel ikke alle som kan det though. :p

Jo kortere dybdeskarphet man har jo viktigere er god AF (med unntak av filming). Mye av poenget med dette objektivet er jo nettopp den korte dybdeskarpheten/stor blender så jeg vil si god AF er veldig viktig på akkurat et slikt objektiv.

 

Men selv med god AF synes jeg 6500 kr er alt for dyrt. Kommer jeg over det en gang i framtida til rundt 3500 kr så skal jeg vurdere det.

Jeg synes prisen er god (i hvert fall nå når den er nede i 5500 kr). Det er tross alt et veldig godt objektiv, med god lysstyrke, og sammenlignet med konkurrentene er det jo mye billigere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...