Gå til innhold

Fototreffet i Vestfold er utsatt til søndag 13. p.g.a. dårlig vær.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Klokt valg å vente, iallfall. Det har bøtta ned 12mm hittil, og det regner tettere og tettere her. Håper de fleste var innom forumet i morges og fikk med seg utsettelsen, ellers blir det en noe laber dag for de som evt. måtte ha tatt fatt på turen hit...

 

Se ellers Solviken Båtforenings nettside, der har de 3 webkamera i havnen, som ligger på andre kanten av Indre Havn, man ser over til Karljohansvern fra minst et av dem (mot gamle Horten Verft) for å se på skyene.

 

Oppdatert: Glemte å nevne for de tilreisende at det jo også er Ferderseilasen denne helgen, og for uinnvidde har den målpassering nettopp i marinebyen Horten, og flertallet av de som skal delta på festen på lørdag seiler da rundt og inn på Indre Havn. Det er opprettet partyplass noen få meter fra inngangen til Marinemuseet/Fotomuseet, hvilket fører til svært mye biler og folk på lørdag. Søndag formiddag pleier de fleste å starte hjemreisen, så da tynnes det raskt ut. Det gjør det også lette for dere som kommer med bil på søndag.

Endret av Manskow
Lenke til kommentar

Klokt valg å vente, iallfall. Det har bøtta ned 12mm hittil, og det regner tettere og tettere her. Håper de fleste var innom forumet i morges og fikk med seg utsettelsen, ellers blir det en noe laber dag for de som evt. måtte ha tatt fatt på turen hit...

 

 

Se ellers Solviken Båtforenings nettside, der har de 3 webkamera i havnen, som ligger på andre kanten av Indre Havn, man ser over til Karljohansvern fra minst et av dem (mot gamle Horten Verft) for å se på skyene.

 

Oppdatert: De siste 3 timer har forøvrig vårt lokale barometer bråsnudd, og er nå på bratt vei oppover igjen. Et godt tegn..

Endret av Manskow
Lenke til kommentar

Oppdatert: De siste 3 timer har forøvrig vårt lokale barometer bråsnudd, og er nå på bratt vei oppover igjen. Et godt tegn..

Siste sjekk på yr tyder på at du har rett. Har akkurat pakket sekken, tar med et passe utvalg av optikk, tomme minnebrikker og nyopplada batterier.

 

Nå vet jeg ikke hvor lommekjent i Horten alle (?) som dukker opp er, eller om det er ønskelig med en liten oversikts-PDF med tips til potensielle fotomål i distriktet? I såfall kan jeg raske sammen dette i løpet av kvelden.

Lenke til kommentar

Jeg har vært litt rundt på Karljohansvern. Har også gått opp til skolen og ved de gamle kasernene. Har ikke vært lengre, kunne tenkt meg en tur lengre opp hvis det mulig. Er det mye å se ved Møringen/Møringbukta? Har du vært helt opp ved Revet og der ute?

Sist jeg var der gikk jeg ned kanalen og opp på den andre siden. Egentlig ikke så mye å se der.

 

 

Lenke til kommentar

Jeg har vært litt rundt på Karljohansvern. Har også gått opp til skolen og ved de gamle kasernene. Har ikke vært lengre, kunne tenkt meg en tur lengre opp hvis det mulig. Er det mye å se ved Møringen/Møringbukta? Har du vært helt opp ved Revet og der ute?

Jeg kna også tenke meg å gå litt rundt omkringe hele området. Kan ikke huske at det var noe speisellt spennende oppe ved Møringen.

 

Sist jeg var der gikk jeg ned kanalen og opp på den andre siden. Egentlig ikke så mye å se der.

Det var enda mindre spennende på jogge rundt der eller robåt i området :D

Lenke til kommentar

Vel, jeg kjedet meg litt, så jeg rasket sammen litt uansett, for de som da ikke er så kjent. Nå har jo de fleste sine favorittmotiver, det er vel like mange meninger om det som det er deltakere, men her er iallfall noen steder i distriktet. PDF kan hentes herfra

Den PDF var bare dritbra. Det er jo materiale der for 4-5 fototreff :) Jobber du på turistkontoret ?

Lenke til kommentar

Vel, jeg kjedet meg litt, så jeg rasket sammen litt uansett, for de som da ikke er så kjent. Nå har jo de fleste sine favorittmotiver, det er vel like mange meninger om det som det er deltakere, men her er iallfall noen steder i distriktet. PDF kan hentes herfra

Den PDF var bare dritbra. Det er jo materiale der for 4-5 fototreff :) Jobber du på turistkontoret ?

 

Å, takk :-)

Neida, lite jobbing der for meg. De er ikke så veldig interessert i det jeg gjør heller. For noen år siden gikk jeg sykmeldt en periode for ryggen, og skulle da gå mye for å få den på plass igjen. Jeg dro da alltid med meg kameraet, og fikk ideen til et lite hobbyprosjekt med litt bilder og omtale fra byen og distriktet. Det endte opp med mit t lille nettsted www.hortensporten.no med litt stoff fra området. Desverre har jeg ikke hatt så mye tid i det siste til å vedlikeholde det, men jeg har jo i ettertid tatt tonnevis av bilder fra distriktet, så planen er å jobbe mer med den. Men iallfall, flere ganger har jeg tipset dem og spurt om de var interessert i å linke til min side fra turistsiden deres, som et lite supplement, men får ikke en gang svar....

 

Oppdatert: Det hadde visst ellers falt ut en setning i teksten om Horten Kirke. Har rettet opp og lastet opp på nytt.

Endret av Manskow
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...