Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Smerter i visdomstann som kommer ut


Harding1

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har et problem med en visdomstann. Den har ikke vokst fram enda, men tannkjøttet over tannen er hovent, det gjør vondt og jeg kan ikke lukke munnen skikkelig uten at jeg får smerter og ubehag. Betyr dette at visdomstanna bør trekkes, eller er det bare så ømt og vondt når den vokser ut?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det høres nå heller ut som du har en betennelse på gang. Skulle det hovne mer opp etter hvert, og du eventuelt begynner å få stygg smak i munnen, kanskje til og med puss (gul/grønn gugge som smaker pyton)så er det i alle fall definitivt det. Råder deg i alle fall å sjekke det ut hos tannlegen, koster lite å få bare få sett på tanna.

 

Du skyter deg mildt sagt i ræva om du lar en eventuell betennelse trø skikkelig til, det er et rent smertehelvete. Det vet jeg alt om :)

Lenke til kommentar

Kom meg til tannlege. Det var betennelse. Fikk åpnet opp, puss kom ut. Har fått penicillinkur og nå er alt ok:)

 

Bra du fikk ordna det! Jeg gikk rundt og så ut som om jeg hadde en golfball i kjeften i over ei uke pga en betennelse. For ikke å snakke om smertene, verste jeg har opplevd. Tannsmerter er ingenting i forhold. Spiste smertestillende til jeg ble dårlig, uten at det hjalp.

 

Vær glad du fiksa det før det eventuelt skjedde deg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...