Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Engelsk eksamen 2010 - 10'ende trinn (AVSLUTTET)


  

77 stemmer

  1. 1. Hvilken langsvarsoppgave valgte du?



Anbefalte innlegg

ENGELSK EKSAMEN 2010 - 10. TRINN

I dag fikk alle norske tiendeklassinger vite hva de kom opp i under skriftlig eksamen i grunnskolen. Denne tråden varer til 27. mai, dagen da eksamen blir avlagt. Tråden er ment for å være til hjelp og støtte under forberedelsene til Engelskeksamen. Oppfordrer alle til å linke til gode ressurser som finnes på internett.

 

Temaet i år er:

Focus Magazine May 2010

 

Linken til forberedelsesheftet er: https://pgsf.udir.no

Passordet er: EkSeNg12%Mai

Ikke spør om oppgavene, du finner dem IKKE

 

Torsdag 27. mai kl 09.00 avlegges eksamen. Du har 5 klokketimer på deg for å bli ferdig.

 

Dette er noen få punkter som kan være viktige å få med seg:

 


  •  
  • Mulige oppgaver (eksempler fra tidligere)
  • Notatark og forberedelse man har jobbet med
  • Linker til andre artikler/tekster
  • Tanker rundt tema/forberedelsestekster
  • Gramatikksider rundt om på internett
  • samt mye, mye mer..

 

 

Mye bra forberedelsesmateriell:

New Flight (GRAMATIKK) - Cappelendamm

Hvordan skrive en artikkel (ITpro - norsk)

Grammar Topics: Adverbs, verbs, adjectives, determiners, articles etc..

English Practice - Learn and Practice English Online

Mrs. Hurley's ESL - Stor side med mye oppgaver o.l

The Free Dictionary - Engelsk ordbok

 

Brukere kan poste linker i tråden, så vil jeg oppdatere her.

 

 

 

Jeg håper tråden vil holde noenlunde voksent grunnlag.

 

Diskuter og støtt hverandre så mye dere kan! :)

 

Eksamen er over for denne gang! Poll og oppgaveheftet er lagt til som vedlegg til tråden.

EGV-2010ENG0012___F16S.pdf

Endret av Lunta
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kom opp i engelsk jeg også. Ble stor jubel i klassen da vi fikk vite at vi kom opp i det. Engelsk er vel det beste å komme opp i. :)

 

Alle i klassen fikk en bok ''The Hobbit'' som vi skal lese i løpet av torsdag og fredag som da blir vår ferberedelse tydeligvis. Boken er på litt over 100 sider, så kan ikke kjønne hva vi skal trenge 2 dager på den til. Men klager ikke :roll:

 

Edit: Engelsklæreren min fortalte oss forresten at de første oppgavene blir slik som de pleier på tentamen:

Hvilke forberedelser gjorde du på ferberedelsesdagen? (den er vel så og si garantert)

Også oppgaver knyttet til noen tekster og noe styr fra forberedelsesheftet

Endret av Naiits
Lenke til kommentar

Kom opp i engelsk jeg også. Ble stor jubel i klassen da vi fikk vite at vi kom opp i det. Engelsk er vel det beste å komme opp i. :)

 

Alle i klassen fikk en bok ''The Hobbit'' som vi skal lese i løpet av torsdag og fredag som da blir vår ferberedelse tydeligvis. Boken er på litt over 100 sider, så kan ikke kjønne hva vi skal trenge 2 dager på den til. Men klager ikke :roll:

 

Edit: Engelsklæreren min fortalte oss forresten at de første oppgavene blir slik som de pleier på tentamen:

Hvilke forberedelser gjorde du på ferberedelsesdagen? (den er vel så og si garantert)

Også oppgaver knyttet til noen tekster og noe styr fra forberedelsesheftet

 

Tror og den der Hvilke forberedelser gjorde du på ferberedelsesdagen? kommer. HELT garantert. Har ingen aaaning hva jeg skal skrive der x) Hvor langt bør det være, tror dere???

Lenke til kommentar

Så langt som mulig sikkert. Problemet mitt på stiler er at jeg ikke finner på nok å skrive. Lærerne forteller oss alltid ''Det er innholdet som teller, ikke hvor mye du skriver.'' Helt til det kommer til tentamener o.l. Da er det plutselig ''du skriver bra, men for kort.'' :dontgetit:

Lenke til kommentar

Jeg kom også opp i engelsk, ikke akkurat favoritt fag, men det går bra. ATM øve jeg på gramatikk på New Flight

 

Hey. Jeg la til linken i førstepost. Synes det er viktig å holde denne tråden i livet, så dette innlegget kan også regnes som en bump.

 

Regner med det vil ta av førstkommende tirsdag :)

Lenke til kommentar

Jeg hater dere :( jeg kom opp i norsk.. får 6er i engelsk, 2er i nynorsk og 3er i bokmål. Kunne gjort det mye bedre på engelsk eksamen

 

Vet følelsen. Ligger selv én karakter over i engelskfaget mot norskfaget. Engelsk er ganske plain, norsk er det mye dritt man må ta til tanke under eksamen.

Lenke til kommentar

Kom opp i engelsk jeg også, er greit fornøyd. Fikk 6'er på engelsk tentamen, så vet egentlig ikke helt hva jeg skal jobbe med før jeg får temaet. Noen forslag? Er det noe jeg sliter med, må det i så fall være oppfinnsomhet med tanke på å skrive noveller, romanutdrag osv.

Lenke til kommentar

Dette er noe forberedelsesmateriell, samt noe man kan øve seg på.

 

You're = You are = Du er

Your = Din/deres

 

It's = It is = Den/det er

Its = Dens/Dets

 

Were = Var

We're = We are = Vi er

Where = Hvor

 

I was

He, she it was

They were

You were

We were

 

I was

You were

He/she/it was

They/you/we were

Verbet to be (å være) bøyes silk:

 

Entall:

I am

You are

He/She/It is

 

Flertall:

We are

You are

They are

 

--------------------------------------

Foran ord som har vokalLYD skal du bruke an.

an orange

an apple

 

(selvom H i hour ikke er en vokallyd, uttales ordet hOUR - derfor an hour)

 

Foran ord som har konsonantLYD skal du bruke a.

a dog

a girl

 

Hentet fra https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1229842 - Har copy&pastet alt inn hit, slik at alt kan bli samlet i en tråd.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kom opp i engelsk jeg også. Ble stor jubel i klassen da vi fikk vite at vi kom opp i det. Engelsk er vel det beste å komme opp i. :)

 

Alle i klassen fikk en bok ''The Hobbit'' som vi skal lese i løpet av torsdag og fredag som da blir vår ferberedelse tydeligvis. Boken er på litt over 100 sider, så kan ikke kjønne hva vi skal trenge 2 dager på den til. Men klager ikke :roll:

 

Edit: Engelsklæreren min fortalte oss forresten at de første oppgavene blir slik som de pleier på tentamen:

Hvilke forberedelser gjorde du på ferberedelsesdagen? (den er vel så og si garantert)

Også oppgaver knyttet til noen tekster og noe styr fra forberedelsesheftet

 

Tror og den der Hvilke forberedelser gjorde du på ferberedelsesdagen? kommer. HELT garantert. Har ingen aaaning hva jeg skal skrive der x) Hvor langt bør det være, tror dere???

 

Den skal som regel være på "two paragraphs" - altså ca en halv side. Denne oppgaven kommer nok ganske garantert ja.

 

Det er ganske mye du kan skrive, f.eks at du brukte denne tråden, internett, gramatikkbøker, når du stod opp osv, hva du spiste til frokost. Alt mulig :)

Endret av Lunta
Lenke til kommentar

ENGELSK EKSAMEN 2010 - 10. TRINN

I dag fikk alle norske tiendeklassinger vite hva de kom opp i under skriftlig eksamen i grunnskolen. Denne tråden varer til 27. mai, dagen da eksamen blir avlagt. Tråden er ment for å være til hjelp og støtte under forberedelsene til Engelskeksamen. Oppfordrer alle til å linke til gode ressurser som finnes på internett.

 

Temaet i år er:

Tirsdag 25. mai blir dette offentliggjort

 

Linken til forberedelsesheftet er: https://pgsf.udir.no

Passordet er: KOMMER I MORGEN!

 

Ikke spør om oppgavene, du finner dem IKKE

 

Torsdag 27. mai kl 09.00 avlegges eksamen. Du har 5 klokketimer på deg for å bli ferdig.

 

Dette er noen få punkter som kan være viktige å få med seg:

 


  •  
  • Mulige oppgaver (eksempler fra tidligere)
  • Notatark og forberedelse man har jobbet med
  • Linker til andre artikler/tekster
  • Tanker rundt tema/forberedelsestekster
  • Gramatikksider rundt om på internett
  • samt mye, mye mer..

 

 

Mye bra forberedelsesmateriell:

New Flight (GRAMATIKK) - Cappelendamm

 

Brukere kan poste linker i tråden, så vil jeg oppdatere her.

 

 

 

Jeg håper tråden vil holde noenlunde voksent grunnlag.

 

Diskuter og støtt hverandre så mye dere kan! :)

 

chart?cht=tx&chl=\calendar[2010,5,27]

Jeg kom også opp i Engelsk Skriftlig eksamen og vet ikke helt hva jeg skal øve på fordi jeg har toppkarakterer i Engelsk og har ingen problemer med det.. Trenger hjelp med å finne nettsider osv :) New Flight var til veldig stor hjelp.

Endret av Djunki3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...