Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Engelsk eksamen 2010 - 10'ende trinn (AVSLUTTET)


  

77 stemmer

  1. 1. Hvilken langsvarsoppgave valgte du?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vi fikk klar beskjed om at vi ikke fikk lov til å ha med minnepenn. Det var visst kommunen som hadde bestemt det. Kan en kommune bare gjøre det? Trodde det var utdanningsdirektoratet som bestemte alt som skulle være lov og ikke på eksamen o.l, jeg? :ermm:

 

Ellers var temaet helt utrolig dårlig. Jeg pleier alltid å i alle fall ha noen tanker rundt temaet til tentamener og slikt, men denne gangen er jeg helt blank.

det står tydelig på nett at alle hjelpemidler untatt de man kan komunisere med er tillat minnepinne er lov. desuten er det UDIR som bestemmer alt.

Endret av visir337
Lenke til kommentar

ÆÆÆSJ FOR ET TEMA. Likte det kke. Når fikk dere forresten tilgang på forberedelses delen? Vi fikk høre hva temaet ble tidligere via facebook. lol. Tyyydelig at andre hadde fått det tidligre. Jeg trenger HJELP. Vanskelig tema. "Focus Magazine May 2010" Hva er DET slags tema??? Jeg mangler nøøøkkel for å komme meg inn der, alt for luuukket. Hvor er de gamle believe it or not og den før det. Vil se hvordan del 1 og 2 var på oppgavene. Er det en eller annen som tar seg tid (som kke har eksamen da) og ønsker å oversette hele heftet så vi får det på norsk og kanskje forstår mer av temaet. Skulle gjerne gjort det om Google translation var litt bedre x) hjeeelp, dette blir vanskelig ¨/// ü,,

Lenke til kommentar

ÆÆÆSJ FOR ET TEMA. Likte det kke. Når fikk dere forresten tilgang på forberedelses delen? Vi fikk høre hva temaet ble tidligere via facebook. lol. Tyyydelig at andre hadde fått det tidligre. Jeg trenger HJELP. Vanskelig tema. "Focus Magazine May 2010" Hva er DET slags tema??? Jeg mangler nøøøkkel for å komme meg inn der, alt for luuukket. Hvor er de gamle believe it or not og den før det. Vil se hvordan del 1 og 2 var på oppgavene. Er det en eller annen som tar seg tid (som kke har eksamen da) og ønsker å oversette hele heftet så vi får det på norsk og kanskje forstår mer av temaet. Skulle gjerne gjort det om Google translation var litt bedre x) hjeeelp, dette blir vanskelig ¨/// ü,,

KL 1 i dag

Lenke til kommentar

ÆÆÆSJ FOR ET TEMA. Likte det kke. Når fikk dere forresten tilgang på forberedelses delen? Vi fikk høre hva temaet ble tidligere via facebook. lol. Tyyydelig at andre hadde fått det tidligre. Jeg trenger HJELP. Vanskelig tema. "Focus Magazine May 2010" Hva er DET slags tema??? Jeg mangler nøøøkkel for å komme meg inn der, alt for luuukket. Hvor er de gamle believe it or not og den før det. Vil se hvordan del 1 og 2 var på oppgavene. Er det en eller annen som tar seg tid (som kke har eksamen da) og ønsker å oversette hele heftet så vi får det på norsk og kanskje forstår mer av temaet. Skulle gjerne gjort det om Google translation var litt bedre x) hjeeelp, dette blir vanskelig ¨/// ü,,

KL 1 i dag

 

Vi og, men fikk vite temeaet litt før pga. elever i klassen hadde sjekket facebooken sin. Og der stod det... feigt... ü,,

Lenke til kommentar

Vi fikk klar beskjed om at vi ikke fikk lov til å ha med minnepenn. Det var visst kommunen som hadde bestemt det. Kan en kommune bare gjøre det? Trodde det var utdanningsdirektoratet som bestemte alt som skulle være lov og ikke på eksamen o.l, jeg? :ermm:

 

Ellers var temaet helt utrolig dårlig. Jeg pleier alltid å i alle fall ha noen tanker rundt temaet til tentamener og slikt, men denne gangen er jeg helt blank.

det står tydelig på nett at alle hjelpemidler untatt de man kan komunisere med er tillat minnepinne er lov. desuten er det UDIR som bestemmer alt.

 

 

Kan du linke til dette? Læreren min nekter...

Lenke til kommentar

Vi fikk klar beskjed om at vi ikke fikk lov til å ha med minnepenn. Det var visst kommunen som hadde bestemt det. Kan en kommune bare gjøre det? Trodde det var utdanningsdirektoratet som bestemte alt som skulle være lov og ikke på eksamen o.l, jeg? :ermm:

 

Ellers var temaet helt utrolig dårlig. Jeg pleier alltid å i alle fall ha noen tanker rundt temaet til tentamener og slikt, men denne gangen er jeg helt blank.

det står tydelig på nett at alle hjelpemidler untatt de man kan komunisere med er tillat minnepinne er lov. desuten er det UDIR som bestemmer alt.

 

 

Kan du linke til dette? Læreren min nekter...

 

Sitter du på skolen nå? x) Vi får vite i morgen om vi får ha det med. De skulle sjekke. Rektoren nekter for at vi får bruke digital ORDBOK. Hva er egentlig det??? Det er faktisk sant at alle hjelpemidler utenom kommuniserende er lov. Men musikk får vi kke bruke... Mange som har det som ett hjelpemiddel da....x) ü,,

Lenke til kommentar

Vi fikk klar beskjed om at vi ikke fikk lov til å ha med minnepenn. Det var visst kommunen som hadde bestemt det. Kan en kommune bare gjøre det? Trodde det var utdanningsdirektoratet som bestemte alt som skulle være lov og ikke på eksamen o.l, jeg? :ermm:

 

Ellers var temaet helt utrolig dårlig. Jeg pleier alltid å i alle fall ha noen tanker rundt temaet til tentamener og slikt, men denne gangen er jeg helt blank.

det står tydelig på nett at alle hjelpemidler untatt de man kan komunisere med er tillat minnepinne er lov. desuten er det UDIR som bestemmer alt.

 

 

Kan du linke til dette? Læreren min nekter...

 

https://pgsf.udir.no/PreparationRooms/PreparationRoom14/pdf/Engelsk_ENG0012_BM_a4.pdf

 

 

se side 6 på Hjelpemidler

Lenke til kommentar

Foretrekker måleenheten meter ;)

Fot og tommer blir alt for mye regning^^

 

 

Men er det noen som har enkelte idéer på hvilke sjangertrekk en bør lese på? Mulig at det blir slik at du velger mellom forskjellige oppgaver i del B?

Endret av Downie
Lenke til kommentar

Jeg syntes temaet i Part B "Focus on fiction" er litt uklart. Har noen noe å tildele? Tips?

 

 

Det er vel 2 tekster der begge handler om intrykk som blir endret(hvis du skjønner). Bud, som så på den reisende i bilen som en av de "slemme", fant ut at førsteintrykket og eldre erfaringer ikke alltid stemmer overens med hvordan en person kan være. I teksten der den gamle mannen har en signert tatovering på ryggen, får han beskjed om å forlate galleriet. Da eieren får vite at den gamle mannen har verdifull kunst på ryggen, endrer han fort stilling i forhold til den gamle mannen.

 

Håper du forstod noe her hvertfall. Bare noen idéer jeg kom med etter å ha lest tekstene.

Lenke til kommentar

Jeg syntes temaet i Part B "Focus on fiction" er litt uklart. Har noen noe å tildele? Tips?

Samme her. Jeg tenker litt på utseende, og kanskje en vanskelig fortid?

Hva tror dere kan være mulige oppgaver?

Jeg valgte A2, ettersom jeg syns de to andre er helt uinteressante. Jeg har en sterk følelse av at oppgaven på Part A kan være noe slik som "Skriv to avsnitt om hva utseende har å si for ungdommen i dag/for deg" i tillegg til "Hvordan har du jobbet".

Lenke til kommentar

Jeg syntes temaet i Part B "Focus on fiction" er litt uklart. Har noen noe å tildele? Tips?

Samme her. Jeg tenker litt på utseende, og kanskje en vanskelig fortid?

Hva tror dere kan være mulige oppgaver?

Jeg valgte A2, ettersom jeg syns de to andre er helt uinteressante. Jeg har en sterk følelse av at oppgaven på Part A kan være noe slik som "Skriv to avsnitt om hva utseende har å si for ungdommen i dag/for deg" i tillegg til "Hvordan har du jobbet".

 

Ja, enig med deg der. Fortid kan spille en rolle i Part B.

Tror jeg skal ta A2 selv også, for oppgaven kommer nok til å ligne på det du skrev :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...