Gå til innhold

Dreamweaver og Firefox suger CPU


Anbefalte innlegg

Etter å alltid ha sverget til Microsoft sine programmer tok forbannelsen meg er for en ukes tid siden, noe som endte med at jeg slettet IE og Expression web. Jeg la deretter inn Firefox og Dreamweaver, men etter å ha brukt dem en ukes tid, er jeg på nippen til å slette dem og legge inn de "gode" gamle, da begge programmene legger stort beslag på CPU'en og jeg begynner å bli rimelig lei av å sitte ved siden av et fly som er i ferd med å lette....hva angår desibel :mad:

 

Har søkt en god del rundt på nett angående problemene, men ikke kommet frem til stort annet at jeg ikke er alene om det.

 

Firefox: Er spesielt krevende om jeg er på en side som kjører Flash. Gutta bak Firefox skylder på Flash - at det er Adobe sitt problem, siden de har laget en Flash-versjon for Firefox som ikke virker slik den skal. Mon tro om de bak Firefox tror at jeg kommer til å være lojal mot dem på bekostning av de mulighetene flash gir? :nei:

 

Dreamweaver: Programmet stjeler ressurser som bare det, så snart programmet settes idle (at programmet ligger i bakgrunnen mens jeg benytter et annet program). Har søkt etter en løsning på dette også, men ikke funnet noen svar som har vært til hjelp. Hva som forårsaker dette, er derfor ukjent for meg...

 

Noen andre med samme problemer? Kanskje noen andre som har tips til løsning?

 

Er jo lov å håpe på trylletriks! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøvd chrome til nettlesing, jeg har selv hoppet fra firefox da det brukte for mye minne og treg oppstart.

Dreaweaver er ganske kraftig programvare, så jeg vet ikke hva du kan gjøre der. Men om det er kun enkle html filer du driver med kan du godt bytte til enkle teksteditorer. Ellers har du andre IDE'er du kan jobbe med. http://www.microsoft.com/express/web/

 

Takker for innspill! :)

Om ikke noen kommer med noe genialt i denne tråden, hva angår Firefox, blir det til at jeg bytter. Får hoppe over på Chrome, om jeg da ikke prøver Opera. Vi får se... :D

 

En enkel teksteditor som feks notepad er ikke aktuellt for mitt vedkommende. Bruker normalt å lage siden i en editor, før jeg stripper vekk unødvendig kode i en teksteditor (er raskeste måten, har jeg erfart). I tillegg benytter jeg css, php og mysql, noe som gjør at jeg trives best med et mer avansert program enn en enkel editor. Angående linken du la ut, så virker jo det veldig interessant. Spesielt Visual Web Developer nå i første omgang, så får resten komme etterhvert (er i lærefasen hva angår mysql, så ønsker ikke å hoppe over til sql i denne omgang). SEO'en så også interessant ut, så den må også testes! :D

 

Vet du om en kan kjøre Visual Web Developer med Apache server, eller kommer hele løsningen som en pakke hvor "alt eller ingenting" er eneste alternativ?

 

På forhånd takk for svar! :D:thumbup::D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...