Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kameraovervåkning av fjøs, trådløst - hva trengs?


Anbefalte innlegg

Heihei.

 

Jeg ser litt på alternative løsninger for live-overvåkning av dyr i fjøs. Jeg kan ikke så veldig mye rundt dette så håper noen her vet litt mer og kan hjelpe litt.

 

Mellom huset og fjøset er det rundt 40 meter, pluss veggene. Hvor mye vil det påvirke signalene? På kameraet jeg linker til lengre ned står det opp til 100 meter fri sikt.

 

Sett at jeg setter opp 2 kamera og vil ha signalene overført fra kamera til tv. Er det noen som kan fortelle meg hvordan det må gjøres?

 

Når det gjelder pris kunne jeg tenkt meg en løsning som ikke overstiger 6000 kroner. :p

 

 

 

 

http://www.overvakningsbutikken.no/tradlos_utekamera_nattsyn_vanntett_sony_ccd_ip66/P_65

 

 

På forhånd takk! Håper forresten dette blir rett plass :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke så god oversikt over markedet på trådløse kameraer, men jeg vil ihvertfall kjime inn med at når det står 100meter fri sikt så er det ganske optimistisk å tro at dette vil fungere når signalet går gjennom f.eks. 2 eller 3 vegger på 40 meter. På trådløs utstyr er de som regel meget "optimistiske" med sine spesifikasjoner slik at du i grunn kun kan forvente å oppnå slike avstander ved helt optimale forhold, og som sagt så reduserer vegger mellom senderene signalet ganske mye, spesiellt om det er murvegger eller andre massive eller tykke obstruksjoner.

 

Det sagt, om du kjøper via nett så har du jo returretten du kan benytte deg av, slik at det kan være verdt å se om det fungerer likevel dersom du ikke finner bedre alternativer. I værste tilfelle koster det deg bare returfrakten på pakken.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Heihei.

 

Jeg ser litt på alternative løsninger for live-overvåkning av dyr i fjøs. Jeg kan ikke så veldig mye rundt dette så håper noen her vet litt mer og kan hjelpe litt.

 

Mellom huset og fjøset er det rundt 40 meter, pluss veggene. Hvor mye vil det påvirke signalene? På kameraet jeg linker til lengre ned står det opp til 100 meter fri sikt.

 

Sett at jeg setter opp 2 kamera og vil ha signalene overført fra kamera til tv. Er det noen som kan fortelle meg hvordan det må gjøres?

 

Når det gjelder pris kunne jeg tenkt meg en løsning som ikke overstiger 6000 kroner. :p

 

 

 

 

http://www.overvakningsbutikken.no/tradlos_utekamera_nattsyn_vanntett_sony_ccd_ip66/P_65

 

 

På forhånd takk! Håper forresten dette blir rett plass :p

 

 

Hei. Jeg driver en liten gard og jeg har gått for dette systemet:

 

http://www.norgeskamera.no/product.php?id_product=11

 

Denne har 300m rekkevidde og er levert med mottaker som kan ta inn flere kameraer på en gang.

 

Denne funker fint for meg.

Lenke til kommentar
  • 7 år senere...

Gammel tråd men eg fikk hjelp av Nydal Tech når eg vil ha kamera i Fjøset, han trur eg bare installert en boks som alle kameraene var tilkoblet til, kameraene tok strøm frå boksen trur eg.... Har ikkje hatt problem med systemet og det er alltid oppe og går. kan bruke både app og pc på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...