Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

R2 Eksamen 2010


Anbefalte innlegg

Har ikke jobbet så mye som jeg burde ha gjort, så i år igjen blir det så jeg må sitte rimelig intenst dagene før eksamen. At det ikke går an å ta seg sammen i god tid før eksamen.:p

Men har fått "rensket" opp litt i differensiallikninger og induskjonsbevis siden i fjor, og det er jo e start. Tror jeg skal klare å få det meste rimelig klart til onsdagen.

 

Har et mål om karakter 4 eller bedre, da det er det som kreves for å komme inn på ingeniørstudier på NTNU. Høyere enn det får komme som en bonus.

 

Hva med deg? Ser at du tar det som privatist du også.

Endret av Are..........
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sitter å vurderer å gi litt faen i eksamenen. Har en 4'er i R2 etter å ha fått karakterene 5/6, 5-, 3+ og 3 i løpet av året, men har innsett at matematikk ikke er noe jeg kommer til å studere videre :p

 

Blir nok litt sprenglesing fram mot onsdagen, men ender nok opp på en 3'er på eksamen dessverre :(

 

2-3 første kapitlene er plankekjøring, sliter med integrasjon og funksjoner, og kan INGENTING om diff.likninger

Lenke til kommentar

Er det noen her som har løsningsforslag til de eksamenene som er lagt ut?

Hvis noen har tentamener med løsningsforslag hadde det også vært flott!

 

Sjekk disse trådene på matematikk.net for løsningsforslag til de to eksamenene i R2 som foreløpig er gitt:

 

R2-Eksamen V09 med løsning

 

R2-Eksamen H09 med løsning

 

Hvis du er ute etter flere oppgaver, er det også laget en eksempeloppgave. Den får du tilgang til her:

Eksempeloppgave - Eksamen R2

For å få åpnet lenken må du skrive inn brukernavn og passord. Begge er "Eksempel" med stor E og uten hermetegn.

Løsningsforslaget til denne oppgaven finner du her:

Eksempeloppgave - Eksamen R2: Løsningsforslag

 

Sjekk forøvrig eksamen i R2-tråden fra i fjor. Der finner du tentamensoppgave med løsningsforslag fra sinus-bøkene, og ganske mye annet nyttig.

Legger ved lenker til en post derfra som er spesielt nyttig:

 

Årsprøve fra Sinus vår 2009(Cappelen Damm)

 

Lenken under gir en god innføring i begrepene som brukes på eksamen. F. eks. står det at det kreves at man finner den deriverte når man blir bedt om å finne topp- og bunnpunkt. På side 33 er det en liste over formler som forutsettes kjent ved del 1 av R2-eksamen.

 

Vurderingsveiledning i matematikk - 2010

 

Til slutt vil jeg nevne at de som har brukt Sinus R2 ikke har lært alle formlene som forutsettes kjent ved del 1 på eksamen. Man kan fortsatt løse oppgavene, men da må man utlede formelen underveis.

 

Link til fotografi av formelbok som inneholder formlene finner du her

EDIT: lagt til litt info

Endret av nikeman
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Til slutt vil jeg nevne at de som har brukt Sinus R2 ikke har lært alle formlene som forutsettes kjent ved del 1 på eksamen. Man kan fortsatt løse oppgavene, men da må man utlede formelen underveis.

 

Link til fotografi av formelbok som inneholder formlene finner du her

EDIT: lagt til litt info

 

Så de forventer at jeg skal kunne så og si alle formelene utenat? :blink:

 

EDIT: Kan så og si alle som var nevnt i dokumentet.

 

Den eksempeloppgaven virker veldig 'sur' i forhold til nivået de reelle, gitte eksamenene.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

Hvordan tror dere vanskelighetsgraden blir i år? De to forrige, vår og høst 09, var overraskende enkle da jeg regnet gjennom dem, men de må da ha lært og jekket opp litt til i år? Når jeg ser på oppgaver i boka hentet fra tidligere eksamener, er noen av dem i en helt annen klasse. Rart at det skulle bli så mye lettere, spesielt med tanke på at R1-eksamen samme år var voldsomt vrien.

Lenke til kommentar

Hvordan tror dere vanskelighetsgraden blir i år? De to forrige, vår og høst 09, var overraskende enkle da jeg regnet gjennom dem, men de må da ha lært og jekket opp litt til i år? Når jeg ser på oppgaver i boka hentet fra tidligere eksamener, er noen av dem i en helt annen klasse. Rart at det skulle bli så mye lettere, spesielt med tanke på at R1-eksamen samme år var voldsomt vrien.

 

Ting blir jo ofte enklere når man kan sitte i fred og ro hjemme for å løse de. Er alltid annerledes under eksamensforhold.

Lenke til kommentar

Hvordan tror dere vanskelighetsgraden blir i år? De to forrige, vår og høst 09, var overraskende enkle da jeg regnet gjennom dem, men de må da ha lært og jekket opp litt til i år? Når jeg ser på oppgaver i boka hentet fra tidligere eksamener, er noen av dem i en helt annen klasse. Rart at det skulle bli så mye lettere, spesielt med tanke på at R1-eksamen samme år var voldsomt vrien.

 

Eksamenene fra før 09 er jo fra et annet kurs (3MX) og kan i utgangspunktet ikke sammenliknes med R2. Man har tatt ting inn og ut av pensum og lagt vekt på andre ting, osv.

Lenke til kommentar

Jeg merker at presset begynner å komme nå. Gikk til innkjøp av Eksamenshefte i Matematikk R2 og har regna igjennom de fleste oppgavene i den, samt årsprøver fra div steder. Men jeg har lagt mye mer vekt på Del 1 enn del 2. Noe som kanskje vil svi for meg. Men satser på å få øvd litt på dette idag og i morra...

 

Hvordan har dere lagt opp øvingen? Like mye vekt på del 1 som del 2?

Lenke til kommentar

Jeg har terpa veldig mye på del 1. Kan selvfølgelig det meste grunnleggende som kreves for del 2 slik at jeg ikke blir sittende i 1 time for å lete etter ting jeg har gjort før.

 

Personlig så har jeg bare sett på gitte, reelle eksamener. Er det jeg er forberedt på og det som er naturlig å forberede seg på.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

Jeg har terpa veldig mye på del 1. Kan selvfølgelig det meste grunnleggende som kreves for del 2 slik at jeg ikke blir sittende i 1 time for å lete etter ting jeg har gjort før.

 

Personlig så har jeg bare sett på gitte, reelle eksamener. Er det jeg er forberedt på og det som er naturlig å forberede seg på.

 

Er vel strengt tatt naturlig å så hva læreboka sier også. I og med at det bare er gitt to eksamensoppgaver, kan det dukke oppe ting som ikke tidligere har vært gitt.

Lenke til kommentar

Jeg har terpa veldig mye på del 1. Kan selvfølgelig det meste grunnleggende som kreves for del 2 slik at jeg ikke blir sittende i 1 time for å lete etter ting jeg har gjort før.

 

Personlig så har jeg bare sett på gitte, reelle eksamener. Er det jeg er forberedt på og det som er naturlig å forberede seg på.

 

Er vel strengt tatt naturlig å så hva læreboka sier også. I og med at det bare er gitt to eksamensoppgaver, kan det dukke oppe ting som ikke tidligere har vært gitt.

 

Jeg fulgte boka mi mest for vektorer, rekker og trigonometri. Etter det så fulgte jeg undervisningen og gjorde oppgaver til det vi hadde gått igjennom. Gikk på Sonans hvor det er et helt annet tempo og man fokuserer på å gjøre det bra på eksamen. Eksempelvis så ble vi vist andreordens diff.likninger én gang, noe som gir meg inntrykket av at det er minimal sjanse for å komme opp til eksamen. Læreren var sensor i både fysikk og matte.

Lenke til kommentar

Jeg fulgte boka mi mest for vektorer, rekker og trigonometri. Etter det så fulgte jeg undervisningen og gjorde oppgaver til det vi hadde gått igjennom. Gikk på Sonans hvor det er et helt annet tempo og man fokuserer på å gjøre det bra på eksamen. Eksempelvis så ble vi vist andreordens diff.likninger én gang, noe som gir meg inntrykket av at det er minimal sjanse for å komme opp til eksamen. Læreren var sensor i både fysikk og matte.

 

 

Du sier sjansen er minimal, men faktum er at det er en del av pensum, og at det kan dukke opp. Hva gjør du om oddsene er mot deg, og du plutselig får en slik oppgave på eksamen?

 

Bedre å helgardere sier nå jeg.

Lenke til kommentar

Fikk også det samme svaret av en matte lærer at andregrads diff. likninger var det minimal sjanse for å få, men selvsagt vi regnet jo på dem og jeg skal se igjennom nå i kveld og i morgen.

 

Akkurat som ahpadt går jeg på privat skole for å få en bedre karakter i faget og denne eksamen har ligget i bakhodet hele vintern og våren så nå skal det bli deilig å bli ferdig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...