Gå til innhold

Alternativ livssyn - argumenter for/mot


Anbefalte innlegg

Jeg er litt på utkikk etter bra/dårlige ting angående alternativ livssyn. Jeg tenker først og fremst på måten å oppnå selvutvikling på, og hvordan en forstår tilværelsen. Jeg vil først og fremst ta for meg auralesing (klikk HER for dere som ikke vet hva dette er).

 

Er det noen gode argumenter for og (spesielt-) mot?

 

Av motargumenter har en f. eks at det koster penger (opp mot 800 kroner for 15-30 min for å få lest auraen sin). Men er det noen her som har flere argumenter?

 

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan vel ikke tro på det som står på den siden du linket til? Tror det bare er noen som vil tjene penger, særlig når denne personen også skriver at hun kan ta dette via telefon eller e-post, etter først å ha skrevet: "Auralesing er en spirituell kommunikasjon i nåtid, og gir deg en bekreftelse på hvor du er i livet ditt akkurat nå. Auraen er energifeltet rundt kroppen din, ditt personlige område, som er en naturlig del av deg."

 

Men hva er det du vil oppnå?

Lenke til kommentar

Tenker ikke på den siden, men auralesing og det med alternativ livssyn generelt.

F. eks at folk som blir "healere" og "spåkoner" ikke trenger noen form for utdanning slik som prester gjør... Og at de tar penger for tjenestene de utfører, noe som prestene ikke gjør.

 

Skjønner? Prøver å komme fram til negative sider ved dette med alternativ livssyn.

Lenke til kommentar

Tenker ikke på den siden, men auralesing og det med alternativ livssyn generelt.

F. eks at folk som blir "healere" og "spåkoner" ikke trenger noen form for utdanning slik som prester gjør... Og at de tar penger for tjenestene de utfører, noe som prestene ikke gjør.

 

Skjønner? Prøver å komme fram til negative sider ved dette med alternativ livssyn.

 

Selvutvikling:

Dette synes jeg er kjempebra for de som driver med det :-) Selvutvikling trenger ikke å ha noe med alternativ og "overtro" å gjøre. Å ha fokus på å endre seg selv, sine tankemønstre og få det bra med seg selv er utvilsomt positivt. Moderne forskning finner flere og flere fysiske beviser på gode ting meditasjon gjør med oss.

 

 

Medium/healere etc:

Jeg kjenner litt til miljøet der jeg bor, og vet at det er noen utrolige gode og seriøse, samt endel som ikke er så flinke men likevell tar endel penger for det de gjør...

 

I Sverige har de vist noe de kaller 'mediumsertifikat'... noe lignende kunne kanskje vært bra for å vite at tilbyderen kan det han gjør?

 

Om man skal tro på det eller ikke, for være opp til hver enkelt. For meg er det sant. Men er man nysgjerrig så synes jeg det beste er å oppsøke miljøet og få personlig erfaring om dette med energier og evt kontakt med andre siden, og det trenger ikke å koste mye penger...

 

Til slutt så er det vel opp til hver enkelt hva man bruker pengene sine til!

Lenke til kommentar

Hvordan kan man lese noe som ikke finnes(aura)

 

Hvordan vet du at den ikke finnes? ;-) At vitenskapen i dag er uferdig er det ingen tvil om!

 

Hvordan vet vi at det ikke et en tekanne i bane mellom jorda og mars.

Vi har jo tross alt ikke skannet hver eneste cm2 mellom jorda og mars, så det kan hende den er der.

 

MEN!!! DET FINNES IKKE ET ENESTE BEVIS FOR DET

Endret av Gunfreak
Lenke til kommentar

Hvordan kan man lese noe som ikke finnes(aura)

 

Hvordan vet du at den ikke finnes? ;-) At vitenskapen i dag er uferdig er det ingen tvil om!

 

Hvordan vet vi at det ikke et en tekanne i bane mellom jorda og mars.

Vi har jo tross alt ikke skannet hver eneste cm2 mellom jorda og mars, så det kan hende den er der.

 

MEN!!! DET FINNES IKKE ET ENESTE BEVIS FOR DET

 

Hvis virkeligheten din kun får inneholde det som er bevist i vitenskapen så er jo det litt synd. De fleste er vel veldig klar over at det meste og viktigste i livet gjenstår å bevises...

 

Aura eksisterer i min bok. Vi har en type elektromagnetiske felt rundt kroppen vår, og ved et enkelt eksperiment kan du føle det selv.

Sitt med øya lukka, og slapp av med håndflata opp, og få en venn til å bevege hånden sin over din, med passe avstand, 10-20 cm, og forsøk å kjenn når han har hånda si over din eller ikke. Kanskje du blir overasket :-) Om ikke du kaller det aura, så har vi et følsomt felt rundt oss. Som det at man gjerne kjenner det på seg hvis noen stirrer på en, uten at man ser, hører eller lukter det.

Lenke til kommentar

Hvordan kan man lese noe som ikke finnes(aura)

 

Hvordan vet du at den ikke finnes? ;-) At vitenskapen i dag er uferdig er det ingen tvil om!

 

Hvordan vet vi at det ikke et en tekanne i bane mellom jorda og mars.

Vi har jo tross alt ikke skannet hver eneste cm2 mellom jorda og mars, så det kan hende den er der.

 

MEN!!! DET FINNES IKKE ET ENESTE BEVIS FOR DET

 

Hvis virkeligheten din kun får inneholde det som er bevist i vitenskapen så er jo det litt synd. De fleste er vel veldig klar over at det meste og viktigste i livet gjenstår å bevises...

 

Aura eksisterer i min bok. Vi har en type elektromagnetiske felt rundt kroppen vår, og ved et enkelt eksperiment kan du føle det selv.

Sitt med øya lukka, og slapp av med håndflata opp, og få en venn til å bevege hånden sin over din, med passe avstand, 10-20 cm, og forsøk å kjenn når han har hånda si over din eller ikke. Kanskje du blir overasket :-) Om ikke du kaller det aura, så har vi et følsomt felt rundt oss. Som det at man gjerne kjenner det på seg hvis noen stirrer på en, uten at man ser, hører eller lukter det.

Kalles ikke det kroppsvarme?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvordan kan man lese noe som ikke finnes(aura)

 

Hvordan vet du at den ikke finnes? ;-) At vitenskapen i dag er uferdig er det ingen tvil om!

 

Hvordan vet vi at det ikke et en tekanne i bane mellom jorda og mars.

Vi har jo tross alt ikke skannet hver eneste cm2 mellom jorda og mars, så det kan hende den er der.

 

MEN!!! DET FINNES IKKE ET ENESTE BEVIS FOR DET

 

Hvis virkeligheten din kun får inneholde det som er bevist i vitenskapen så er jo det litt synd. De fleste er vel veldig klar over at det meste og viktigste i livet gjenstår å bevises...

 

Aura eksisterer i min bok. Vi har en type elektromagnetiske felt rundt kroppen vår, og ved et enkelt eksperiment kan du føle det selv.

Sitt med øya lukka, og slapp av med håndflata opp, og få en venn til å bevege hånden sin over din, med passe avstand, 10-20 cm, og forsøk å kjenn når han har hånda si over din eller ikke. Kanskje du blir overasket :-) Om ikke du kaller det aura, så har vi et følsomt felt rundt oss. Som det at man gjerne kjenner det på seg hvis noen stirrer på en, uten at man ser, hører eller lukter det.

 

Wow du kom nettopp med bullshit som en 9 åring motbeviste for over 10 år siden

 

Her er samme 9åring 10+ år senere

http://www.youtube.com/watch?v=yrbkIUZ5EmE&feature=related

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvordan kan man lese noe som ikke finnes(aura)

 

Hvordan vet du at den ikke finnes? ;-) At vitenskapen i dag er uferdig er det ingen tvil om!

 

Hvordan vet vi at det ikke et en tekanne i bane mellom jorda og mars.

Vi har jo tross alt ikke skannet hver eneste cm2 mellom jorda og mars, så det kan hende den er der.

 

MEN!!! DET FINNES IKKE ET ENESTE BEVIS FOR DET

 

Hvis virkeligheten din kun får inneholde det som er bevist i vitenskapen så er jo det litt synd. De fleste er vel veldig klar over at det meste og viktigste i livet gjenstår å bevises...

 

Aura eksisterer i min bok. Vi har en type elektromagnetiske felt rundt kroppen vår, og ved et enkelt eksperiment kan du føle det selv.

Sitt med øya lukka, og slapp av med håndflata opp, og få en venn til å bevege hånden sin over din, med passe avstand, 10-20 cm, og forsøk å kjenn når han har hånda si over din eller ikke. Kanskje du blir overasket :-) Om ikke du kaller det aura, så har vi et følsomt felt rundt oss. Som det at man gjerne kjenner det på seg hvis noen stirrer på en, uten at man ser, hører eller lukter det.

 

Wow du kom nettopp med bullshit som en 9 åring motbeviste for over 10 år siden

 

Her er samme 9åring 10+ år senere

http://www.youtube.com/watch?v=yrbkIUZ5EmE&feature=related

:thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...