Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Konstant høy puls - skal jeg dra til fastlegen?


Diff

Anbefalte innlegg

Okei, har sett noen innlegg som likner på dette, men skriver allikevel min egen versjon her.

 

Jeg er en gutt på 20 år som har opplevd å hele tiden ha ganske høy puls. Men jeg har aldri tenkt på det som noe problem før det siste halvåret.

Jeg er veldig ofte sliten og mangler energi. Dette kan jo også ha sammenheng med den fysiske formen min. Er ikke særlig fysisk aktiv (men har i det siste mobilisert meg til å trene mer) og sliter med å sovne om kveldene. Er noe overvektig, med en BMI på 27 som er sånn smått på vei ned.

 

I skrivende stund ble pulsen målt til ca 95. Dette var da etter å ha lagt i senga i to timer uten særlige anstrengelser. Tidligere i dag målte jeg pulsen før jeg dro på joggetur, og pulsen var på hele 145 (målt med pulsklokke) før jeg i det hele tatt var ute av døra. Har ellers 110-130 i puls ved vanlige bevegelser innendørs.

 

Kommer nok til å ta kontakt med fastlege, men det er litt slitsomt da jeg nylig har flyttet og må bytte. Hører derfor med forumet først om hva folk mener.

 

Er det andre som har samme problem som meg? Begynner å bli lei av problemet, men har samtidig høy terskel for å besøke lege.

Endret av Diff
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

Jeg anbefaler at du tar en tur til legen. Må vel være bedre å gå der og få beskreftet/avkreftet om det er noe galt, enn å gå sånn og plages og lure på hva som er galt. For det høres jo ut som du har ganske høy/unormal puls. Jeg ville i allefall gjort det, selv om jeg heller ikke liker å gå til legen for "småting".

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

Hvis dette er noe du har tenkt på i et halvår er det på tide å "få fingen ut" (som vi sier i Bergen)og komme deg til legen.

 

Å sitte over nett og vurdere om din puls er for høy eller ok etter din helsetilstand er helt håpløst. Er ikke så lenge siden jeg målte 180 i hvilepuls på en pasient og legen syns det var relativt bra, altså lav puls.

 

Jeg syns du skal fortelle legen at du har bekymret deg en stund og bare vil forsikre deg om at alt er ok..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...