Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

ekstrem lagging hvert 30 sekund


Anbefalte innlegg

Hjelp!!!

 

Mange av spillene mine lagger hvert 30 sekund. laggingen varer i 10 sekunder, og etter det har sluttet å lagge fungerer alt fint, helt til det starter på nytt igjen etter 30 sekunder.

Alt begynte i spillet prototype hvor lyden gikk alt for fort, jeg fikk også det samme problemet med BF-BC2, men da lagget bare lyden i 10 sekunder også startet det på nytt etter 30 sekunder. Men etter den siste BF-BC2 patchen begynte spillet å lagge (ikke lyden). Nå lagger left 4 Dead og MW2 også. Men før jeg instalerte BF-BC2 gikk alt fint (untatt Prototype).

 

Men det var bare lyden som lagget før jeg instalerte den nye Nvidia driveren, jeg tror det er den nye Nvidia driveren som startet spill laggingen, men den løste lyd laggingen.

 

Jeg har lest litt på nett, og det var tydeligvis bare å oppgradere Nvidia driveren, men det var den som utløste det. jeg utdaterte driveren og da startet lyd laggingen igjen.

 

Noen som vet hva jeg skal gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ett lignende problem der jeg trodde det var skjermkort/drivere som var problemet. Men så prøvde jeg å legge Win på en annen harddisk, da ble all lagging borte. Harddisken som lagget var en WD caviar Greenpower. Eneste den funker som er lagringsdisk nå.

Lenke til kommentar

Jeg vet at noen spill har hatt lignende fenomener på quadcore prosessorer og har trengt enten en workaround eller fix for å fungere normalt. Jeg vet ikke om dette gjelder for prototype (og hvis det gjelder alle spill så kan du jo sikkert utelukke det), men det kan være verdt å google det ellers for å se om det er noe slikt fenomen for prototype.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Jeg hadde det samme problemet, da var det nettverket mitt som var problemet(trådløst). Husker ikke detaljene, men tror det endte med at jeg byttet til xp i stedet for vista. Husker jeg prøvde et program som heter vista anti-lag eller noe slikt, og mange av løsningene som hadde løst problemet for andre var knyttet til windows zero configuration. Prøver du å google det eller vista anti lag finner du mange mulige løsninger.

Lenke til kommentar

Jeg hadde det samme problemet, da var det nettverket mitt som var problemet(trådløst). Husker ikke detaljene, men tror det endte med at jeg byttet til xp i stedet for vista. Husker jeg prøvde et program som heter vista anti-lag eller noe slikt, og mange av løsningene som hadde løst problemet for andre var knyttet til windows zero configuration. Prøver du å google det eller vista anti lag finner du mange mulige løsninger.

 

Ja.

 

Jeg prøvde å den Vista Anto laggen (VAL) men det funka ikke, jeg fikk ikke instalert det. kom bare opp en feilmelding med en gang.

 

Men søskenbarnet mitt sitter ved siden av meg, og han har ingen problemer med lagg.

 

Men jeg hadde ikke dette problemet før. jeg kunne spille spillet uten problemer. men jeg instalerte en ny patch til BF. og da startet lyd laggingen. etter det instalerte jeg ny Grafikkort driver. og nå lagger det. det lagger også etter jeg instalerte Win 7 på den istede.

 

også har jeg ikke tråløst.

 

Men kan dette skyldes en feil på grafikkortet?

Lenke til kommentar

Vell...

 

Nå har jeg instalert COD 5 WAW... det samme problemet er der.

 

Jeg tror ikke det er frameraten som lagger.

 

Eks.

 

HVis jeg hopper ned fra en 4 etasjers byggning i BF - BC2, vil det ta meg 1 sekund før jeg treffer bakken. Men når det lagger tar det med 30.

 

Hvis det var frameraten som lagget, ville det bare sett ut som om det tok 30 sekunder, men jeg ville vært på bakken for lenge siden.

 

Men når andre folk ser på meg falle, faller jeg Ekstremt sakte. de ser at jeg hakker meg nedover.

--------------------------------------------------------------------------------------------

 

Men jeg har hatt problemer med Pcen før, første gang jeg leverte inn dataen til Komplett, måtte jeg bytte ut Strømforsyningen. den andre gangen måtte jeg bytte ut Grafikkortet og harddisken. Jeg hadde Nvidia GeForce 8800 GTX. men andre gang jeg leverte inn pcen, fikk jeg nytt Grafikkort. Da fikk jeg GeForce 250 GTS (Prisen matcha)

Lenke til kommentar

Ser at det er for høy temp på cpu, rundt 60'C core temp i idle, er for mye, og det er enda når cpu er i strømspare modus (6.0 x 266.0 MHz, og vcore 1.15V), den tempen vil gå mye opp under load på cpu, når den klokker til 9.0 x 266.0 MHz, og vcore 1.3V.

 

Så da vil cpu klokke seg ned, selv om den er under load.

 

Du bør ta en skikkelig støv rens av cpu kjøler og vifte, og hjelper ikke det. Så må du nok fjerne cpu kjøler, rense gammel termisk pasta med feks. isopropanol, og smøre på ny termisk pasta.

 

Edit: Du bør bruke trykkluft på boks til rensing, fordi støvsuger kan skade hw pga. statisk elektrisitet!

 

Post også loggen fra cpu-z!

Endret av ask99
Lenke til kommentar

Ser at det er for høy temp på cpu, rundt 60'C core temp i idle, er for mye, og det er enda når cpu er i strømspare modus (6.0 x 266.0 MHz, og vcore 1.15V), den tempen vil gå mye opp under load på cpu, når den klokker til 9.0 x 266.0 MHz, og vcore 1.3V.

 

Så da vil cpu klokke seg ned, selv om den er under load.

 

Du bør ta en skikkelig støv rens av cpu kjøler og vifte, og hjelper ikke det. Så må du nok fjerne cpu kjøler, rense gammel termisk pasta med feks. isopropanol, og smøre på ny termisk pasta.

 

Edit: Du bør bruke trykkluft på boks til rensing, fordi støvsuger kan skade hw pga. statisk elektrisitet!

 

Post også loggen fra cpu-z!

 

 

Ja, jeg så at det var unormalt mye støv på prosessoren, det var bare helt svart nesten, skal prøve det du sa, jeg har en kompressor hjemme.

 

Jeg prøvde å fjerne litt støv med fingrene, men jeg tar ikke på CPU med fingre, skal blåse der nå. (vifta da hehe)

Lenke til kommentar

Jepp, det funka.

 

Etter jeg renset pcen for støv, lagga det ikke en eneste gang, pcen er mye raske i alt, og jeg kan endelig sitte å spille data helt til jeg dauer av sult...

 

Takker for all hjelp :)

 

ps.

 

Også må man passe på hvilken type kompressom man bruker, noen av de inneholder for mye fuktighet.

Lenke til kommentar

Fint at det fins enkle løsninger også ;)

 

Hvor mye gikk tempen ned, og se i cpu-z, om du har en G0 eller B3 cpu. Det er ca 9'C max overflate temp i forskjell på dem.

 

Core temp på B3, bør vel ikke gå over ca 70'C, og G0 ikke over ca. 80'C, under full load.

Lenke til kommentar

Fint at det fins enkle løsninger også ;)

 

Hvor mye gikk tempen ned, og se i cpu-z, om du har en G0 eller B3 cpu. Det er ca 9'C max overflate temp i forskjell på dem.

 

Core temp på B3, bør vel ikke gå over ca 70'C, og G0 ikke over ca. 80'C, under full load.

 

Se vedlegg.

 

post-160415-1273777390,8722_thumb.png

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...