Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

overvåke nettverket


Anbefalte innlegg

Hei

 

 

Er det noen som vet om et program som kan overvåke nettverket med hvor mye en enhet bruker det som i upload og download.

 

Eg vet det er mulig fra ruter men eg kan ikke se hvor mye kapasitet den enhet bruker på min ruter som er Asus rt n16.

 

eg har adgang til ruter om det har noe og si på programmet.

 

MVH Skybert

ruter.bmp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du flasher routeren med dd-wrt, så får du tilgang til SMTP som du kan bruke med perfgraph. http://codefromthe70...perfgraph3.aspx

 

Hos meg monitorerer jeg total upload og download på routeren. I tillegg monitorerer jeg ping mot www.uio.no slik at jeg hele tilden vet nettverksstatus ved å se på oppgavelinjen.

Endret av la7dfa.com
Lenke til kommentar

Hvis du flasher routeren med dd-wrt, så får du tilgang til SMTP som du kan bruke med perfgraph. http://codefromthe70...perfgraph3.aspx

 

Hos meg monitorerer jeg total upload og download på routeren. I tillegg monitorerer jeg ping mot www.uio.no slik at jeg hele tilden vet nettverksstatus ved å se på oppgavelinjen.

 

 

ja men får du se hvor mye hver enkelt enhet som er koblet på nettet bruker.

 

og eg er ikke 100 % sikker på hvordan eg flasher ruteren min så eg har ikke giddet :p

Lenke til kommentar

De fleste rutere har ikke såpass avanserte funksjoner, men din ruter støtter DD-WRT (google it) som er en mye mer avansert/bedre firmware som du kan laste inn på ruteren, og den har mulighet for dette og mye mye annet nyttig. Så lege du ikke er redd for å gjøre den slags endringer på ruteren så er det ingen grunn for å ikke oppgradere til DD-WRT. Tomato er et annet godt alternativ, men min favoritt er DD-WRT.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

De fleste rutere har ikke såpass avanserte funksjoner, men din ruter støtter DD-WRT (google it) som er en mye mer avansert/bedre firmware som du kan laste inn på ruteren, og den har mulighet for dette og mye mye annet nyttig. Så lege du ikke er redd for å gjøre den slags endringer på ruteren så er det ingen grunn for å ikke oppgradere til DD-WRT. Tomato er et annet godt alternativ, men min favoritt er DD-WRT.

 

-Stigma

 

 

men forsvinner all garanti når du tar inn en sånn firmware eller er det mulig og gå tilbake til den orginale firmwaren ?

Lenke til kommentar

Vist det er kun en PC du skal overvåke går det vel ann å aktivere SNMP på kun den maskinen og bruke et eller annet for å hente ut data.

 

Overvåker alle enheter i mitt eget nettverk over SNMP. Bruker Cacti for å hente inn data, men muligens cacti er lit overkill vist det er kun nettverksbruk fra en maskin som skal hentes inn.

Lenke til kommentar

Vist det er kun en PC du skal overvåke går det vel ann å aktivere SNMP på kun den maskinen og bruke et eller annet for å hente ut data.

 

Overvåker alle enheter i mitt eget nettverk over SNMP. Bruker Cacti for å hente inn data, men muligens cacti er lit overkill vist det er kun nettverksbruk fra en maskin som skal hentes inn.

 

 

ja greit for en pc men eg skal overvåke alle enheten som er på nettet og tviler på at du får det programmet inn på en xbox 360 eller en ps3 ...

Lenke til kommentar

Vist det er kun en PC du skal overvåke går det vel ann å aktivere SNMP på kun den maskinen og bruke et eller annet for å hente ut data.

 

Overvåker alle enheter i mitt eget nettverk over SNMP. Bruker Cacti for å hente inn data, men muligens cacti er lit overkill vist det er kun nettverksbruk fra en maskin som skal hentes inn.

 

 

ja greit for en pc men eg skal overvåke alle enheten som er på nettet og tviler på at du får det programmet inn på en xbox 360 eller en ps3 ...

 

 

Vel da får du enten oppdatere firmwaren på den routeren din evnt slakte spare grisen din og kjøpe en ny med den funksjonen du vil ha. evnt om det i det hele tatt finnes få innstallert noe program som gjør den funksjonen på både pc xbox og PS

Lenke til kommentar

Skal du overvåle "dumme" enheter må du nok inn med noe på switch eller ruternivå. Vil tro at switcher hvor du kan overvåke porter koster mere enn det smaker. Så en ruter med støtte for detter er vel det enkleste, så lenge det er snakk om å overvåke ekstern trafikk. Skal du ha det som går internt på LAN er det vel eneste mulighet skaffe dette på switchen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...