Gå til innhold

Hvordan få kropp som Ronaldo? Hjelp med fettprosent


Anbefalte innlegg

"Man får jo også fett gjennom proteiner" ? Den må du forklare ytterligere, for det ga ingen mening for meg.

 

Forresten, hva gikk spøken ut på, og hvorfor mener du det er greit å gi feil informasjon (om du har gjort det) som en spøk i en slik tråd?

 

Les om igjen da vel. Som jeg nevnte sajeg ikke slutt med å spise fett! Jeg sa spis mindre fett! Hva må man gjøre for å gå ned i fettprosent? Ligg under kvalinnskud, spise mindre fett og mer proteiner for å beholde muskelmassen. Som sagt igjen jeg sa ikke at han skulle slutte med å spise fett, for de får han uansett gjennom kostholdet.

 

Edit: Hva var feil info? Om du mener at du man skal spise fett for å ligne på Ronaldo, så er du i feil verden.

Endret av Fight4Lov3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det med å spise mer protein om man vil slanke seg nevner jeg i mitt første innlegg i denne tråden, og det er jeg enig med. Det jeg reagerte på var bare at det virket som du mente man fikk fett fra protein, noe som er feil da disse er to ulike typer næring. Protein kan dog omdannes til fett og omvendt, men det er en annen sak.

 

Ellers er jeg enig med PIjus, jeg ville heller kuttet ut karbohydrater enn å kutte ut fettet om jeg ville slanke meg. Så klart også spist mindre fett pga kcal-underskuddet :) Så gøy når vi alle kan komme til en enighet.

Lenke til kommentar

"Man får jo også fett gjennom proteiner" ? Den må du forklare ytterligere, for det ga ingen mening for meg.

 

Forresten, hva gikk spøken ut på, og hvorfor mener du det er greit å gi feil informasjon (om du har gjort det) som en spøk i en slik tråd?

 

Les om igjen da vel. Som jeg nevnte sajeg ikke slutt med å spise fett! Jeg sa spis mindre fett! Hva må man gjøre for å gå ned i fettprosent? Ligg under kvalinnskud, spise mindre fett og mer proteiner for å beholde muskelmassen. Som sagt igjen jeg sa ikke at han skulle slutte med å spise fett, for de får han uansett gjennom kostholdet.

 

Edit: Hva var feil info? Om du mener at du man skal spise fett for å ligne på Ronaldo, så er du i feil verden.

 

HOHO.. Ute på blåbær tur..

 

så spør jeg igjen, hvorfor bør TS spise mindre fett?

Lenke til kommentar

Det med å spise mer protein om man vil slanke seg nevner jeg i mitt første innlegg i denne tråden, og det er jeg enig med. Det jeg reagerte på var bare at det virket som du mente man fikk fett fra protein, noe som er feil da disse er to ulike typer næring. Protein kan dog omdannes til fett og omvendt, men det er en annen sak.

 

Ellers er jeg enig med PIjus, jeg ville heller kuttet ut karbohydrater enn å kutte ut fettet om jeg ville slanke meg. Så klart også spist mindre fett pga kcal-underskuddet :) Så gøy når vi alle kan komme til en enighet.

 

Ting kan fort misforstås ;)

 

 

 

HOHO.. Ute på blåbær tur..

 

så spør jeg igjen, hvorfor bør TS spise mindre fett?

 

 

Gå og legg deg gutt, leggetid :cool:

Lenke til kommentar

Å herregud, det siste kunne du spart deg for. Igjen, totalt usaklig og det er i all sin helhet hersketeknikk som faktisk ikke er lov på dette forumet, husker jeg regelverket korrekt.

 

Ellers virker det som denne tråden har utviklet seg til en serie "angrep" og diskusjoner basert på noe som er misforståelser i mine øyne. Noen har mer kunnskap enn andre(og det er godt mulig jeg går under "andre") og når én debattant har mer utfyllende kunnskap enn en annen som har en forenklet versjon kan disse gå i konflikt med hverandre selv om grunnkonseptet er det samme.

 

Men for fremtiden, dere kan alle spare dere for hersketeknikken, og det kan også hjelpe alle om folk er litt ydmyke. Det blir forferdelig tungt og kjedelig for andre å lese gjennom tråden om dette blir en intern krangel mellom et fåtall brukere.

Lenke til kommentar

Det med å spise mer protein om man vil slanke seg nevner jeg i mitt første innlegg i denne tråden, og det er jeg enig med. Det jeg reagerte på var bare at det virket som du mente man fikk fett fra protein, noe som er feil da disse er to ulike typer næring. Protein kan dog omdannes til fett og omvendt, men det er en annen sak.

 

Ellers er jeg enig med PIjus, jeg ville heller kuttet ut karbohydrater enn å kutte ut fettet om jeg ville slanke meg. Så klart også spist mindre fett pga kcal-underskuddet :) Så gøy når vi alle kan komme til en enighet.

 

Ting kan fort misforstås ;)

 

 

 

HOHO.. Ute på blåbær tur..

 

så spør jeg igjen, hvorfor bør TS spise mindre fett?

 

 

Gå og legg deg gutt, leggetid :cool:

 

Ja.. Jeg har ikke peilling, god natt :)

Lenke til kommentar

Fight4Lov3, jeg gir faen i om det er imot forum-regler, men du er en diger idiot. For det første aner du ikke hva du snakker om, tror du virkelig alt fettet du spiser legger seg rett på magen? Fett er en god energikilde som man alltid vil være ønskelig.

 

Klart det er flere kalorier per gram i forhold til karbohydrater, men man kan fint gå ned i vekt(miste fett) ved å bare spiste fett og nærmest ingen karbohydrater. Kroppen er så flink at den klarer å omdanne fett til energi, og karbohydrater til fett. Så om du skulle ha underskudd eller overskudd av den ene, vil kroppen kunne kompensere. Fett er også viktig for danning av nye celle-membraner. Mener å huske det heter 'ketose' når kroppen er kommet i en tilstand der den lever på bare fett.

 

Det er også veldig morsomt hvordan du svarer med frekke kommentarer når du ikke har noe bra å svare med. Og ingen bryr seg om at man kan få en kropp som deg en dag, er man uheldig fører personligheten med.

 

Reserverer meg mot feil i innlegger, later.

Lenke til kommentar

nå diskuterer dere fælt her,

 

la meg spørre om en ting, hva syns dere om at jeg begynner å buffe meg og så etter jeg har buffet, begynner jeg å deffe for å evt miste det fettet som er unødvending etter buffingen? er dette mulig prosjekt før sommeren? 2mnd -

 

:)

Lenke til kommentar

Tviler på at du klarer å legge på deg merkbart med muskelmasse hvis du skal også ha en deff iløpet av 2 måneder. Men jeg kan ta feil. Men hadde jeg vært deg hadde jeg bulka som f og gått for deff neste sommer. Men nå vet vi jo egentlig ikke hvor stor du er nå. Sleng opp et bilde eller no.

Lenke til kommentar

Fight4Lov3, jeg gir faen i om det er imot forum-regler, men du er en diger idiot. For det første aner du ikke hva du snakker om, tror du virkelig alt fettet du spiser legger seg rett på magen? Fett er en god energikilde som man alltid vil være ønskelig.

 

Klart det er flere kalorier per gram i forhold til karbohydrater, men man kan fint gå ned i vekt(miste fett) ved å bare spiste fett og nærmest ingen karbohydrater. Kroppen er så flink at den klarer å omdanne fett til energi, og karbohydrater til fett. Så om du skulle ha underskudd eller overskudd av den ene, vil kroppen kunne kompensere. Fett er også viktig for danning av nye celle-membraner. Mener å huske det heter 'ketose' når kroppen er kommet i en tilstand der den lever på bare fett.

 

Det er også veldig morsomt hvordan du svarer med frekke kommentarer når du ikke har noe bra å svare med. Og ingen bryr seg om at man kan få en kropp som deg en dag, er man uheldig fører personligheten med.

 

Reserverer meg mot feil i innlegger, later.

 

Hørt om mettet og umettet fett?

Lenke til kommentar

Fight4Lov3, jeg gir faen i om det er imot forum-regler, men du er en diger idiot. For det første aner du ikke hva du snakker om, tror du virkelig alt fettet du spiser legger seg rett på magen? Fett er en god energikilde som man alltid vil være ønskelig.

 

Klart det er flere kalorier per gram i forhold til karbohydrater, men man kan fint gå ned i vekt(miste fett) ved å bare spiste fett og nærmest ingen karbohydrater. Kroppen er så flink at den klarer å omdanne fett til energi, og karbohydrater til fett. Så om du skulle ha underskudd eller overskudd av den ene, vil kroppen kunne kompensere. Fett er også viktig for danning av nye celle-membraner. Mener å huske det heter 'ketose' når kroppen er kommet i en tilstand der den lever på bare fett.

 

Det er også veldig morsomt hvordan du svarer med frekke kommentarer når du ikke har noe bra å svare med. Og ingen bryr seg om at man kan få en kropp som deg en dag, er man uheldig fører personligheten med.

 

Reserverer meg mot feil i innlegger, later.

 

Hørt om mettet og umettet fett?

Arvv.. Ny dag, nye muligheter og nye morsomheter. For en fin start på en fin kveld :new_woot:

 

Altså: Vi skal spise grovt brød. Og mye poteter. Litt ris. Og mye grønnsaker og frukt. Fem om dagen, må vite. Grunnen til at vi eser ut og blir en større nasjon, er at vi sitter stille. Og spiser for mye godteri. Og fast food. Ikke tradisjonell kosthold som vi "alltid" har spist. Oldemor og oldefar var ikke fete, og de spiste da sånn...

 

Uff. Dette stemmer jo ikke.

Altså: Dette skjer med enhver karbohydrat: Det brytes ned i tarmen, og blir til sukker. Det MÅ det, for å taes opp i blodet. Der vil det bli registert av bukspyttkjertelens betaceller som så sender ut insulin for å håndtere sukkeret. Samtidig er fettet brutt ned og pakkes inn i spesielle proteinpakker. Det må det for å komme seg rundt i blodet, og den gamle tanken om at "fett setter seg fast i blodårene"... den er for latterlig. Den er faktiskt bevist feil. Fordi FETT KAN IKKE FRAKTES I BLODET. Fettet blir fraktet i lipoproteiner. Som LDL, blant annet. Tror du LDL er et kolesterol? Feil. Det er et lipoprotein, som bærer kolesterol INNPAKKET i seg, og tømmer det ut i celler, som trenger det for å bygge hormoner, vedlikeholdsarbeid og lignende. For mye umettet fett gjør celleveggene myke og ustabile, og da trenges det mer kolesterol for å stabelisere dem. Derfor sier man at umettet fett er bra for blodet, fordi det senker kolesterolet. Det senker kroppens mest nyttige molekyl.

 

Imens har sukkeret fra karbohydratene rast rundt i blodet som små ildkuler, og insulinet blir bare pøst ut, fordi sukker i blodet er ikke bra. Om ikke det ble tatt hånd om, kunne de faktisk rispe hull i blodårene, om de raste rundt lenge nok. Men insulinet vet råd, og stapper dem inn i musklene. Er det fullt der, er det bare å lagre det i leveren. Menn er det fult der også, blir det laget om til mettet fett, og stappet i fettcellene. Insulinet "åpner" fettcellene for lagring.

Og vi trenger ca 50 gram om dagen. Vi spiser gjerne 3-400 ......

 

Hva skjer så, om vi snur på flisa, og spiser lavkarbo? Jo, fettet blir brukt som brensel, insulinet synker til trygt nivå, og bukspyttkjertelen spyr ut glukagon, som har som hovedoppgave å øke blodsukkeret. Den tømmer da leveren for lagret glukose, glykogen og åpner samtidig for at fettet skal løsnes for å gi energi. Glyserol delen av fett sendes til leveren for å bygges om til glukose, mens resten blir brukt som energi. I alle kroppens celler er det en forbrenningsfabrikk som heter mitokondri. De er spesialdesignet for å bruke fett som energi. Glukose kan forbrennes utenfor mitokondriene, og utenn oksygen. De gir da et avfallsprodukt som heter laktat, eller melkesyre. Fett kan ikke dette. DE MÅ inn i mitokondriene, og det MÅ ha oksygen. De vil derfor aldri avgi den lammende giften laktat. Mettet fett er absolutt det beste, siden den ikke oksiderer i kroppen, og kroppen trenger derfor lite antioksidanter. Umettet fett trenger vi lite av.

 

Under trening på lavkarbo, vil man etter en mnd oppdage at cellene bygger flere mitokondrier, som er større. Fettet vil derfor gi mer og mer energi. Samtidig vil hjertet oppleve en ny vår, ettersom det inneholder kroppens mest mitokondri rike celler. Mettet fett får hjertet til å juble: Endelig nok energi.

Insulinet som nå er på lavninå, kan heller ikke lenger bidra med abnorm celledeling. Hjernen går over fra sukkerforbrenning til å brenne ketoner, som gir mer energi per molekyl enn sukker. Noe sukker blir laget i leveren, for det er noen celler i hjernen og nyrene som MÅ ha sukker. Menn som sagt, dette lager leveren UTEN problemer. Den lager også såpass at den får nok til et lite lager, i tilfelle noe oppstår. Det er også leveren som omdanner glukosen til mettet fett. Tror ikke denne ville laget mettet fett, om det var skadelig?? Nope. Av alle tusen rapporter som finnes om mettet fett, klarte ikke WHO`s forskere ifjor å finne EN eneste rapport som viste at det var skadelig. WHO turde ikke å friskmelde mettet fett, men inntok en avventende holdning.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1211937

Lenke til kommentar

Hørt om mettet og umettet fett?

Ja, de fleste har hørt om det. Og de fleste tror at mettet fett er livsfarlig, gjør at du vokser hale og tre bein, og til slutt dør.

 

Desverre innehar du minimalt med kunnskap om ernæring. Det er ingen forskning som beviser at mettet fett er dårlig for deg. Alt annet man leser er tomme påstander. Tror du virkelig dine forfedre kuttet ut alt fettet fra dyret de slaktet? Hjernen til mennesket vokste på animalsk fett og proteiner. Vår verden blir bare mer og mer usunn, syk og dårlig, og dette til tross for at vi spiser mye mindre fett nå enn før, og mye mer karbohydrater. Ser du tegninga? Du kommer selvsagt ikke til å forstå dette og fortsatt leve i din ignorante tro på at (mettet) fett er dårlig, så jeg gidder ikke å gå i detalj, for det finnes nok av poster på forumet her som gjør akkurat det.

Lenke til kommentar

Legger ikke mettet fett seg på innsiden av blodårene og øker sjansen for hjerte og karsykdommer?

MYTH: Cholesterol & saturated fat clog arteries.

TRUTH: There is very little cholesterol or saturated fat in the arterial plaque or clogs. Most of the material is a calcium deposit akin to lime and most of the fatty acids are unsaturated.

 

MYTH: Eating saturated fat and cholesterol-rich foods will cause cholesterol levels to rise and make people more susceptible to heart disease.

TRUTH: Many studies show no relationship between diet and cholesterol levels; there is no evidence that saturated fat and cholesterol-rich food contribute to heart disease. As Americans have cut back on saturated fat and cholesterol-rich foods, rates of heart disease have gone up.

 

Tatt fra Weston A Price.

 

Edit:

That's what a recent Harvard University study found: People who had the highest saturated fat intake also had the least plaque buildup on their artery walls. The American Journal of Clinical Nutrition described the findings as an "American Paradox."

 

 

 

In the Stanford University study that made recent headlines, women on the "fatty" Atkins diet ended up with the healthiest cholesterol levels and the best blood pressure readings, compared to those on other diets, notably the famous Ornish low-fat diet.

--Mens Health

 

Venter i spenning på dokumentasjon på at mettet fett er farlig.

Endret av different
Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Dokumentasjon på at for mye fett øker kolestorolet? Det finnes sikkert mye informason hvis man gidder og lete på nettet. Forøvrig enig. :)

Lenke til kommentar

Det fins sikkert mye dokumentasjon om man gidder å lese på nettet ja. Men ettersom du kom med påstanden regner jeg med at du har lest denne dokumentasjonen? Og da lurer jeg på om du kan legge den frem? Synes det var litt ironisk at du kom med en påstanden udokumentert etter at different hadde kommet med en motsigende påstand, dokumentert :)

 

Ubegrunnede påstander er ikke vitenskap, men spekulasjon.

Lenke til kommentar

Arvv.. Jeg er så lei av folk som sier "finn det sælv". Du sier noe fra himmel blå og forventer oss til å finne ut hva du mener? Kom'an gje deg!

 

 

La oss starte med begynnelsen. Vi blir født, og hva skjer så ? Jo, die fra mor. Og hva inneholder melken ? Mettet fett (laurinsyre). helsekostbransjen påstår at kokosfett er så bra, og dette inneholder også mye laurinsyre. En naturlig relasjon fra barn som dier mor, vil så være at man "dier" andre vesener, for å skaffe seg næring, på samme måte som vi gjør med kyr idag. Og hva er i melken ? Tetradekansyre som er mettet fett. Hva har Captein Caveman (nordisk hulebor), eller inuittene på Grønland, eller native tribes rundtom i verden å livnære seg av ? jo, ANIMALSK FETT. Man kommer ALDRI vekk fra en siviliasjon som har eksistert uten å livnære seg på jakt på andre levende vesener. Sel, Hval, Fisk, Svin, Vilt, Fugl, "Storfe", alle inneholder selvfølgelig mettet fett.

Jeg nevnte inuittene. Vi kaller dem jo ofte eskimoer (som betyr "de som spiser rått kjøtt"), men dette folket har faktisk vært velsignet med veldig lave tall av "velferdsykdommer" som hjerte og kar, fram til nå for ikke så mange år siden.

 

Altså, vi snakker her om at mennesket har levd, i mange tusener av år, primært av mettet fett. Og på grunn av omstendighetene den tiden, vet vi at gjennomsnittlig levealder var lavere. Noe som igjen tilsier at genetiske endringer og forandringer ville gått raskere enn i vårt industrielle samfunn med dobbel lengde levealder, og vi snakker om MAX 500 år. Kanskje ikke det engang. Sammenlignet med kanskje 5000 år, eller 10.000 år !!!

 

Den virkelige fienden er dagens legevitenskap og næringsmiddelindustri. Need i remind you om at for 50 år siden, så var det igrunn helt alright å røyke, og det var ikke spesiellt farlig heller ? Skal vi konkretisere på ett næringsmiddel/produkt, så blir det sukker. Ingen over, ingen ved siden av. Sukker i alle farger, former og varianter. Vil avrunde med en liten konspirasjonsteori.

 

Næringsmiddelindustrien: Naturlig mat er dyr og produsere, og vanskelig å tjene penger på. Det er bedre business å selge kunstige og sukkerfylte produkter.

 

Legemiddelindustrien: Tjener store penger på medisiner mot denkunstig dårlige og dårligere helsen hos folk verden over. De vil ikke ha forandring, tvert om. De tjener mer penger jo sykere vi er, og jobber med å trumfe gjennom ett internasjonalt regelverk som truer med å gjøre helt friske mennesker til medisin konsumenter. Målsettingen er at flest mulig skal bruke dyre medisiner mot høyt blodtrykk, høyt blodsukker eller høye fettverdier i blodet.

 

Legene, må, med få unntak, også regnes med blant skurkene. Deres skyld oppstår når de behandler symptomer ved hjelp av medisin, i stedet for å gi seg i kast med årsakene til den dårlige helsen. Å skrive ut tilstrekkelig mange resepter på tilstrekkelig dyre medisiner, gir betalte feriereiser masker som konferanser. Er legen sentralt plassert, venter konsulent honorarer, styreoppdrag og kanskje en professor II-stilling. INGEN av disse vil ha noen forandring.

 

Helstemyndigheter og politikere: De har en mulighet til å reduserer sukkerforbruket og gjøre det dyrt for kjemikalieselgere å ødelegge helsen vår. I stedet skal frukt uten næringsverdi inn i skolen. de har en mulighet til å gi sunne kostråd i stedet for å bygge kostpyramider som bare gjør folk fetere. Men de gjør ingenting. De lukker øyene og ørene.

 

Lese lese lese - https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1213167&st=0

 

Og en annen ting, det er veldig morsomt å se hvordan folk svarer i denne tråden der noen sier at mettet fett er dårlig for deg også kommer storegutta med dokumasjon og forskning på at det ikke er dårlig og eneste dere sier er "ahh..urhh.. søk på nettet da vel!" eller "se i avisen da vel"..

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...