Gå til innhold

Ferdig-PC fra elkjøp - noe tess?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

skal du ha en god spille PC, så gå for en selvbygd PC, de vinner som regel hver gang. Bedre utstyr del for del, uendelige valgmuligheter, begrensningen ligger kun i den som velger deler.

 

http://www.komplett.no/k/cart.aspx

 

Okay, så koster den litt, men pytt, pytt.

 

For å spare litt penger, gå ned til GTX 260 skjermkort (vet det er gammelt, men det kicker fortsatt) Evt. et godt radeon kort til rundt 2000 lappen. Prosessoren kan du gå ned til I5.

 

Når det gjelder ferdig PC-er (kjede PC-er) så kan garantibehandlingen være litt mer problematisk, uansett feil så må du som regel sende fra deg hele PC-en til hovedverkstedet. I tillegg så er ikke disse PC-ene særlig egnet til å utvides senere. Videre er det som oftest begrensede hovedkort, svake strømforsyninger, svake skjermkort og i noen tilfeller trege harddisker, styr unna alt under 7200 rpm.

 

Lykke til. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

@hotman ingen handlevogn i en linken (lagre listen---del listen----kopier link midt på siden) og hd5850 er ekstremt mye bedre enn gtx 260

 

 

 

har et greit "referanseoppsett" liggende som jeg kan dele.

 

regner med det er gaming maskina skal brukes til.

 

her er oppsettet

 

ja den er en anelse dyr.

 

er den for dyr skal "nedgraderinga" skje i denne rekkefølga (sånn ca.)

 

1.billigere strømforsyning (650 watt holder lenge og oppsettet klarer seg helt fint med 500watt)

2. billigere ram (ikke mye å spare her ca en 50-lapp)

3.ingen ssd (=prisdropp på 1800 kroner)

4. rimeligere cpu (spørs hvor mye du vil spare phenom II X4 er fine prosessorer)

5. mindre lagring (hvis du ikke har akutt behov for 1TB kan dette punktet flyttes opp)

6. hd5850 (billigere skjermkort, står sist fordi det vil føre til merkbar redusert ytelse)

 

punkt 1-5 kan egentlig stokkes ganske fritt spørs hva du prioriterer egentlig, ssd vil få maskina til å føles raskere generelt, men har ikke stor effekt i spill, om det skal kuttest på cpu er spørs på hva du bruker pcen til og hvilke spill du skal spille.

 

ting som skjerm og annet "stash" kommer i tillegg.

 

Edit: angående skjerm: agentspoon lagde en anbefalning tråd for noen dager siden der han blandt annet anbefaler visse skjermer

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1225711

 

se gjennom den.

 

og ja: kjøp fra en annen nettbutikk enn komplett, det er faktisk en del penger å spare.

Endret av areah
Lenke til kommentar

Det har seg slik at jeg skal skaffe meg en stasjonær gaming PC. Jeg har prøvd å sette opp en på komplett, men så gjorde en kamerat meg OBS på en ferdig-PC fra elkjøp, som så ut til å gruse oppsettet mitt og allikevel bli billigere enn det jeg hadde satt opp.

 

Her er link:

http://www.elkjop.no/product/data/stasjonar-pc/ASM92MFKE5F1N/acer-aspire-m5810?Selected=Specifications

 

Kan dette bli en bra "gamer"? Det eneste jeg ble usikker på var skjermkortet idet jeg prøvde å søke det opp, og fant det i sammenheng med bærbare PC'er. Det står jo at det er 2GB minne på det, men finner ingen bra opplysninger eller tester på det. Alle tilbakemeldinger er satt stor pris på! :)

 

 

Dette er vel samme PC, men en tusing billigere:

 

http://www.lefdal.com/product/data/stasjonar-pc/ASM92MFKE5F1N/acer-aspire-m5810

 

Når det gjelder GT3XX-kortene mener jeg å ha lest et sted (finner ikke igjen det stedet, dog) at dette i bunn og grunn er GT2XX-kort som selges kun OEM og som er "pønta litt på".

 

Vurderte den PCn der selv en god stund, men endte opp med en AMD-sak. Den Aceren virker som ganske mye for penga synes jeg, men ulemper er jo som andre nevner bla. at strømforsyningen sikkert ikke er mer enn sånn akkurat passe stor, og selv om 8GB RAM er mye akkurat nå, så er det også max for det kortet der, så når du vil stappe inn 4 eller 8gig til om 2 år så er det no-go. Sannsynligvis kan du heller ikke sette inn en i7 på det motherboardet. Også var det det med 5400-disk da, og det grafikkortet som er litt "bob-bob".

Lenke til kommentar

Acer Aspire stasjonær PC med Intel Core i5 750 prosessor, 8 GB DDR3-minne og 1 TB lagringskapasitet.

 

Er det nødvendig å si mere?

 

Skjermkortet er i skjermen, så det er bare å kjøpe en bra skjerm. Skjønner ikke problemstillinga di.

 

HAHA, den var godt. Slutt å gi råd når du ikke har peiling takk.

Lenke til kommentar

Acer Aspire stasjonær PC med Intel Core i5 750 prosessor, 8 GB DDR3-minne og 1 TB lagringskapasitet.

 

Er det nødvendig å si mere?

 

Skjermkortet er i skjermen, så det er bare å kjøpe en bra skjerm. Skjønner ikke problemstillinga di.

 

HAHA, den var godt. Slutt å gi råd når du ikke har peiling takk.

 

+1.. Dagens!

Lenke til kommentar

Acer Aspire stasjonær PC med Intel Core i5 750 prosessor, 8 GB DDR3-minne og 1 TB lagringskapasitet.

 

Er det nødvendig å si mere?

 

Skjermkortet er i skjermen, så det er bare å kjøpe en bra skjerm. Skjønner ikke problemstillinga di.

 

HAHA, den var godt. Slutt å gi råd når du ikke har peiling takk.

 

+1.. Dagens!

 

Høres nesten ut som en fra Elkjøp kunne sagt noe sånt :p

Lenke til kommentar

Tehehe, skjermkort i skjermen ja :D Hvilken side fant du den skjermen til 1500 på? :) Har du noen sider å anbefale?

https://prisguiden.no/produkt/113062

https://prisguiden.no/produkt/114162

 

Ser ut som eneste forskjell på HD og HDB er at HD har HDMI mens HDB har det ikke.

Har selv G2420HD, den er helt grei å spille på. Spiller CS 1.6 og COD:MW2 uten problemer i fullHD (speccs på PC står nederst på denne siden: http://www.arcticgaming.no/?section=members&page=profile)

 

Den likte jeg, men hvorfor m-ATX hovedkort?

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Njaa, hvorfor absolutt det brikkesettet da, han har vel strengt tatt ikke bruk for integrert skjermkort?

Jeg er ærlig talt ikke oppdatert på AM3-brikkesett, men jeg ville heller prioritert et HK med ATX-formfaktor og helst uten GPU og slikt som man ikke trenger. Ikke at det utgjør noe problem, men...

Hva er det som gjør det brikkesettet mer attraktivt enn f.eks. 870+SB850?

Lenke til kommentar

Ta en kikk på denne handlevognen. Den gir bedre ytelse, lavere støynivå og enklere innstallasjon. Er i tillegg langt billigere, så du kan spandere på deg en skikkelig skjerm i tillegg. Oppsettene er hentet fra den klistrete tråden min som du finner på toppen av forumet. :)

 

Edit: Husk å se antall av hver vare. Både skjermkort og minne skal du ha to stykker av i handlevognen.

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar

Skal du kjøpe pre-fabrikert maskin generelt skal du være rimelig sikker på at du aldri skal røre innsiden av maskinen fordi det er sykelig tungvindt. Det er ofte også en jævlig god støvoppsamler fordi det ligger 0,- i kabinett på slike maskiner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...