Gå til innhold

Ny LCD 46/47" ca 15.000,- Baklys LED.


Anbefalte innlegg

Hei

 

Er ute å skal kjøpe meg ny tv i løpet av den kommende tida å trenger litt hjelp til å finne frem til hvilke valg jeg har og hva man burde kjøpe/vente på.

 

Størrelse: 46/47" noe større er desverre ikke aktuelt pga avstand til sofa/stol og jeg vil helst ikke noe særlig ned i størrelse heller.

 

Lys: Jeg ønsker helst baklys led da jeg har forstått at dette skal gi et jevnere og bedre bilde på skjermen. Gode argumenter for det motsatte tas selvfølgelig imot.

 

Fysisk/utvendig design spiller INGEN rolle, jeg vil ha bra bilde!

 

Jeg ønsker å bruke tv'n til RiksTV (Vanlig+HD), DVD og PC. Samt fremtidig bruk av evt Playstation og BlueRay.

PC bruk vil være primært film, men også kanskje spill og mer generell bruk (windows, msn, surfe osv)

 

Tekniske spesifikasjoner, her vet jeg ikke så veldig mye, men vil tro at med baklys-led så er resten av spesifikasjonene på høyde med det som trengs. Noen HDMI'er, Scart, antenne og pc er vel standard. Vet ikke hvordan det er med lyd ut/inn til evt forsterker osv?

 

Internett og USB er jo kjekt, men er ikke noe absolutt krav, har ikke noe spesiellt behov.

 

Pris: ca +- 15.000,- kr. Gjerne litt nedover, men ved gode argumenter kan jeg også strekke meg litt oppover.

 

Jeg har sett på og vurderer Sharp 46LE705S og Sony KDL-46HX900/LX900.

Mistenker at Sony KDL-46HX900 vil sprenge budsjettet, men er den hvert det?

 

Så hvilke av disse eller evt andre tv'er vil være ett godt kjøp??

 

 

P.S Linker til tester av disse og andre kandidater blir satt stor pris på, så jeg kan lese meg opp litt.

 

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Samsung 6705 o.l. har kantled, ikke baklys-led eller hva man skal kalle det. Sliter også med clouding i år og.

 

Den beste tven her er LG 42LE850 evt 47LE850. Disse har backled, lokal dimming, sortnivå på nivå med pioneer kuro, knallbra innsynsvinkel og flott design i tillegg.

 

Test:

http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1272870721

 

Er også testet i hjemmekino, med strålende resultater :).

 

Du har ikke sett på LG SIN SL9000 da? :) Verdt å titte på.

 

Snill som jeg er så slenger jeg en link: LGSL9000

SL9000 er utgått, og rett og slett dårlig vs hva LG har lansert i år.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Samsung 6705 o.l. har kantled, ikke baklys-led eller hva man skal kalle det. Sliter også med clouding i år og.

 

Den beste tven her er LG 42LE850 evt 47LE850. Disse har backled, lokal dimming, sortnivå på nivå med pioneer kuro, knallbra innsynsvinkel og flott design i tillegg.

 

Test:

http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1272870721

 

Er også testet i hjemmekino, med strålende resultater :).

 

Du har ikke sett på LG SIN SL9000 da? :) Verdt å titte på.

 

Snill som jeg er så slenger jeg en link: LGSL9000

SL9000 er utgått, og rett og slett dårlig vs hva LG har lansert i år.

Er i ca samme bås som trådstarter. Denne tv'n oppfyller stort sett det jeg har lett etter lenge og til en pris jeg kan svelge.

 

Sikkert unødvendig å spørre men er dette en tv du ville anbefale som ett godt kjøp?

 

Hvis så, ender jeg nok opp med denne så fort som mulig. Ser elkjøp har den på sidene sine(ikke på lager) men ingen andre. Er den ikke kommet enda? Tenker på VM :hmm:

 

Edit:"Sandefjord: På lager lørdag 15.05.2010 23:00" fra nettsidene dems. Der jobber dama til en av brødrene mine :w00t: Da plager jeg hu så fort som mulig.

Endret av OndGud
Lenke til kommentar

Satser på at den lagerstatusen stemmer. TVen er ekstremt vanskelig å få tak i akkurat nå, kun små antall som har blitt sendt ut tror jeg. Du bør få tatt kontakt med elkjøp sandefjord asap ja..:).

 

Og sånn forresten, den tven er den beste tven jeg har sett.

De retta det til Søndag kl 23 ser jeg nå. Hu skulle på jobb i morgen tidlig så da er det bare å håpe at antallet de fikk ikke forsvant før varene kom.

 

Den er jo ikke tilgjengelig via nettbutikken så er vel en sjangs får man håpe.

 

Anyway, med den vuderingen ifra en person som har "litt" mere peil en meg så blir jeg sikkert fornøyd. Sitter med en 30" gammal hest ifra før krigen nå :blush:

Lenke til kommentar

Da har jeg gått til bestilling av Sharp sin LC-46LE705S. Så får man håpe den er så bra som jeg tror den er.

 

Fikk dne forholdsvis rimelig til 10 995,- hos Netshop.no, så ikke så ille med tanke på at jeg tror den var opp i 15-16K tidligere i år.

 

Har lagt merke til at Sharp har kommet med en 8XX serie, men disse har ikke full bak-led, valgte derfor 705S istedet. Da den går for å være en meget bra tv.

Lenke til kommentar

Ok, jeg håper du blir fornøyd. TV'en har ikke bra bildekvalitet ut av esken, men må justeres for å bli bra. Da leverer den glimrende bildekvalitet og lavt strømforbruk - til å være en 2009-modell.

 

2010-modellene er en sterk oppgradering fra den du har valgt deg. Kanskje tilogmed LCD-modeller til samme pris med bedre bilde, men det vet jeg ikke før jeg har sett tester.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...