Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Dele 704kbs fast med 352kbs på to Pc i DI-804v router?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har nå prøvd en del ut disse to overnevnte programmene.Siden jeg er grønn så ta mine ord med en klype salt.

 

Netlimiter fikk jeg ikke til å virke på verken XP-Pro maskinen eller Windows 98sec maskinen.Installasjonen gikk greit og programmet virket enkelt,men hadde ingen efekt på maskinene.

 

Bandwidthcontroller hadde en begrensende effekt på XP maskinen.Den kunne begrense upload og download.Fikk kun testet download.Programmet skulle også kunne begrense alle maskinene i nettverket.Problemet var at den ikke fant 98Sec. maskinen slik at jeg ikke fikk begrenset begge maskinene i nettverket.Bandwidthcontroller kan ikke kjøres på Os 98.

 

Håper noen her på forumet kan dele sine erfaringer med meg i dette evnet.

 

Å kunne sette en begrensing på deling i nettverk skulle være aktuelt for mange.

Lenke til kommentar
JProgrammet skulle også kunne begrense alle maskinene i nettverket.Problemet var at den ikke fant 98Sec. maskinen slik at jeg ikke fikk begrenset begge maskinene i nettverket.Bandwidthcontroller kan ikke kjøres på Os 98.

 

Antar at du må route trafikken igjenom w2k maskinen for at du skal kunne sette begrensninger for andre maskiner i nettverket.

Lenke til kommentar

agvg skrev:

 

Antar at du må route trafikken igjenom w2k maskinen for at du skal kunne sette begrensninger for andre maskiner i nettverket.

 

Har jeg da en router for mye? Eller kan jeg koble 98 maskinen inn i XP Pro maskinen som igjen er koblet til routeren??

 

Hvis man ikke kan fra en maskin bestemme over de andre i nettverket høres det ut som om å kjøpe router er dumt i mange tilfeller?

Jeg er grønn og spørr dumt!

Lenke til kommentar

Hvis man ikke kan fra en maskin  bestemme over de andre i nettverket høres det ut som om å kjøpe router er dumt i mange tilfeller?

Jeg er grønn og spørr dumt!

 

Ja, hvis man ikke har råd til dyre routere hvor man har slike funksjoner så er det dumt i slike tilfeller.

Lenke til kommentar

Sunni skrev:

 

Hvis man ikke kan fra en maskin bestemme over de andre i nettverket høres det ut som om å kjøpe router er dumt i mange tilfeller?

Jeg er grønn og spørr dumt!

 

agvg skrev:

Ja, hvis man ikke har råd til dyre routere hvor man har slike funksjoner så er det dumt i slike tilfeller.

 

 

Får man kontroll over den andre maskinen hvis man kobler begge til en svitsj som igjen er koblet til en router?

 

Og hva er likheter/ulikheter/egenskaper når det gjelder router/svitsj/hub/splitter?

Og hvilken prisklasse må man opp i for å få kontroll over den andre maskinen i en router?

Lenke til kommentar
Sunni skrev:  

 

Får man kontroll over den andre maskinen hvis man kobler begge til en svitsj som igjen er koblet til en router?

 

Og hva er likheter/ulikheter/egenskaper når det gjelder router/svitsj/hub/splitter?

Og hvilken prisklasse må man opp i for å få kontroll over den andre maskinen i en router?

 

Nei, med mindre du har en styggdyr switch som kan fordele båndbredde, disse befinner seg akuratt som routere med en slik funksjon langt langt over

det en normal privat mann kan legge ut på slikt.

Lenke til kommentar

agvg skrev;

 

Nei, med mindre du har en styggdyr switch som kan fordele båndbredde, disse befinner seg akuratt som routere med en slik funksjon langt langt over

det en normal privat mann kan legge ut på slikt.

 

 

 

Så den beste måten er å koble en maskin inn i en annen som da virker som en router,som videre er koblet til et modem.Eventuelt med en svitsj eller hub ved flere maskiner før maskinen som fungerer som router?

På denne måten kan du på en billig måte få kontroll over nettverket?

Lenke til kommentar

           |

          |

       | modem |

          |

          |

| PC som fordeler kbps |

          |

          |

    | svitsj / hub |

     |           |

     |           |

 | PC 1 |   | PC 2 |

Er ut etter en løsning på dette jeg også. (Det er mange av oss :wink: )

Virker som det jeg har prøvd skissere her (som også Sunni forklarte (?)) er den beste/letteste/billigste måten å gjøre det på.

Aner ikke om dette fungerer. "PC som fordeler kbps" må da ha to nettverkskort?

Lenke til kommentar

Jeg har nå prøvd Netpeeker for på denne måten fordele bandbredde mellom mine to maskiner.Den var grei å laste ned og innstallere.Ingen feilmeldinger heller som jeg fikk med Bandwidtcontroller.

Den fungerte på XP maskinen,men hadde ikke noen virkning på 98Sec. maskinen.Den hadde også spybot og annet snacks.Og var Freeware. :)

Lenke til kommentar
Er dette mulig?Hvordan? Jeg er ganske grønn :)

 

Kanskje et dumt forslag siden du er grønn, men har brukt CBQ på linux litt, og det er faktisk ikke så vanskelig!:) Om du kan litt linux og tør å lese litt så går det det også, og da får du en STABIL og bra løsning.

Lenke til kommentar

TheBoz skrev:

 

Kanskje et dumt forslag siden du er grønn, men har brukt CBQ på linux litt, og det er faktisk ikke så vanskelig! Om du kan litt linux og tør å lese litt så går det det også, og da får du en STABIL og bra løsning.

 

Jeg har fulgt den brede vei fordi Linux ikke har vært god nok spilleplattform.Jeg vil forlate Bill så snart Linux kan tilby bedere spilleplattform.Eller kan Linux det? :)

Lenke til kommentar

Jeg har fulgt den brede vei fordi Linux ikke har vært god nok spilleplattform.Jeg vil forlate Bill så snart Linux kan tilby bedere spilleplattform.Eller kan Linux det? :)

 

Heisann!

 

CBQ er ikke noe du instalerer på arbeidsstasjonen, men du legger det inn på en gammel pc (Svak pentium e.l) som du setter mellom internett og lokalnettet. Altså en server med to nettverkskort. Er helt enig i at linux ikke er noe bra spill platform, men det går fint å kjøre linux på serveren og Windows på din vanlige maskin! :p Kan være kjekt å ha en linux box uansett til server/brannmur m.m.. 8)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...