Gå til innhold

Hvor god bærbar får jeg for 11,5 tusen?


Anbefalte innlegg

Hei,til neste år begyner jeg på almennfaglig videregående skole og i år så er det visst slik at alle elever som begynner på skolen skal få hver sin bærbare pc :wink: .Pcen vil være verdt rundt 11500 kroner og i den forbindelse lurte jeg på hvor god maskin jeg da kan vente meg.Lærerne tenker selfølgelig på en maskin som i hoved sak skal brukes til skriving og lignende,men vil det gå ann å spille på den?Tenker spesielt på starcraft som jeg vet er et ganske gammelt spill, men jeg lurer alikevel på om dette vil gå?i tilfellet hvor gode spill er det mulig å spille på den?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For 11000 bestillte jeg en Dell Inspiron m500:

[*]Intel Pentium M @ 1.3 GHz

[*]Combo drive (DVD and CdRW)

[*]Wlan (802.11 a/g - 11Mbit and 54 Mbit)

[*]Extra battery

[*]40 GiB 5400 RPM HDD

[*]Wonderfull 1400x1500 screen

[*]Weight 2.3 kg

Lenke til kommentar

Starcraft spiller du rimelig greit på en Pentium 133 MHz, så jeg antar at de har klart å skaffe noe bedre enn dette til 11500.. Hva en slik avtale innebærer er jo veldig avhengig av hvor god deal den aktuelle skolen enten alene eller sammen med andre skoler har klart å få til :-)

Lenke til kommentar

for du som spørte,ja vi FÅR en bærbar når vi begynner på vgs og skolen er ikke privat.Det er ikke noe alle får,men skolen hadde søkt om et eller annet og fått penger fra et eller annet.

Uansett,jeg vet ikke hvilken leverandør de skal kjøpe fra,men det blir vel en av disse som selger ferdig pakker. tror dere også vi kan spille noen litt mer krevende spill som foreksempel counter strike og age og mythology eller så krevende spill som ut 2003?

Lenke til kommentar

Starcraft var et problem for meg, for det er ikke noen option i Starcraft for å resize oppløsninga til den bærbare skjermens størrelse (1024x768).. Og jeg måtte da være fornøyd med en bittelite rute (800x600).. mulig nyere bærbare nå har bedre løsning på å kjøre oppløsninger under skjermens standard men jeg vet ikke...

Lenke til kommentar

På de fleste bærbare kan du velge å tilpasse oppløsningen til skjermen sånn at bildet strekkes utover istedetfor å bli en liten ramme i midten ved kjøring på lavere oppløsning. Dette stiller du normalt i bios eller skjermdriverne til maskinen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...