Gå til innhold

Ang. klokking av Sapphire Radeon 9700 np og kjøling


alex100

Anbefalte innlegg

jeg har klart å klokke mitt Sapphire Radeon 9700 np til 373.5/326.25. jeg får ikke noen afrtifacts.

da kan vel jeg trygt klokke GPU opp mer? men problemet er at med Rage3D Tweak som jeg bruker klarer jeg ikke å klokke GPU mer. noen som vet? andre tips når det gjelder klokking av dette kortet?

 

og et spm til:

 

kjøler denne bedre enn standard kjøling? og passer den? kjøler ikke en vifte bedre enn noe sånn kjøling uten noen vifter?

 

takker for alle svar...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har ingen erfaring med å pusshe skjermkort langt men rivatuner (se sigg) burde funke og er gratis

 

jeg har sett litt på Rivatuner og fant ut at det var litt for avansert.

jeg har ikke brukt så mye tid på å finne ut av det, fordi jeg liker Rage3D Tweak best og har brukt det.

 

er det ikke noen andre litt enklere program jeg kan bruke?

Lenke til kommentar

<OffTopic>

Bruker du orginal bios? Har samme kort, men har ikke overklokka det enda. Tenkte jeg skulle se litt på det selv nå. Mener å ha hørt rykter om at man burde bytte bios ved overklokking.

</OffTopic>

 

Zalman'en kjøler nok bittelitt bedre, vil jeg tro, men hele fordelen med den, er jo fullstendig stillhet. Er du ute etter bedre kjøling, bør du nok gå for en aktiv løsning

Lenke til kommentar
<OffTopic>

Bruker du orginal bios? Har samme kort, men har ikke overklokka det enda. Tenkte jeg skulle se litt på det selv nå. Mener å ha hørt rykter om at man burde bytte bios ved overklokking.

</OffTopic>

 

Zalman'en kjøler nok bittelitt bedre, vil jeg tro, men hele fordelen med den, er jo fullstendig stillhet. Er du ute etter bedre kjøling, bør du nok gå for en aktiv løsning

 

hei. nei, jeg bruker en annen bios. jeg har prøvd å lage en guide til flashingen her. vet ikke hva du får ut av det, men det er et første utkast. viss du synest noe mangler må du bare si ifra. på den siden har jeg lagt ut programmet og biosen jeg brukte. bare å lese.

 

det er nok bedre kjøling jeg er ute etter ja. har noen noen link til en kjøler som kjøler bedre enn standarden?

Lenke til kommentar
jeg har klart å klokke mitt Sapphire Radeon 9700 np til 373.5/326.25. jeg får ikke noen afrtifacts.

da kan vel jeg trygt klokke GPU opp mer? men problemet er at med Rage3D Tweak som jeg bruker klarer jeg ikke å klokke GPU mer. noen som vet?  

 

 

Radeonator tror jeg skal være ganske strekkbart til det.

Lenke til kommentar

Hola

 

Kjører mitt 9700 pro på 385/351 (max så langt)

Har vannkjøling på GPU og satt på kobber (passiv) på ram'en

 

Som det blir nevnt her er nok ikke zalman det beste hvis du skal klokke

Skal du ha tyst pc så gå for zalman

 

Jeg bruker ett lite prog som jeg fant på http://download.guru3d.com/ati/

Det heter vel...Radlinker/radclocker

Legger seg inni driver properties

Enkelt å bruke,funker

 

/jan

Lenke til kommentar
jeg har klart å klokke mitt Sapphire Radeon 9700 np til 373.5/326.25. jeg får ikke noen afrtifacts.

da kan vel jeg trygt klokke GPU opp mer? men problemet er at med Rage3D Tweak som jeg bruker klarer jeg ikke å klokke GPU mer. noen som vet?

 

 

Radeonator tror jeg skal være ganske strekkbart til det.

 

Det stopper på 398mhz på core, noe som ikke holder.

 

Har selv makset RivaTuner med 414mhz på core, og pga programmet kommer jeg ikke lenger.

 

Er det ingen som vet om et skikkelig hardcore overklokkingsprogram?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...