Gå til innhold

Lage Windows 7 Installasjons USB Stick. Får det bare ikke til.


Anbefalte innlegg

Hei. Nå begynner jeg å bli frustrert her for dette får jeg ikke til.

Jeg tenkte da at jeg skulle prøve å få laget en Windows 7 installasjons USB Stick.

Så jeg prøvde med Sandisk Cruzer først da. Men det gikk nok dårlig. Så har jeg da prøvd med en Kingston DataTraveler. Jeg har prøvd med forskjellige verktøy som ligger på nett og jeg har da prøvd å gjøre det via cmd ved å følge guider på nett, men det vil seg ikke.

Jeg brukte XP en stund for å gjøre denne jobben, men det fungerer nok ikke, så får at det skulle bli nogenlunde riktig (Tror jeg) så bruker jeg Windows 7 til denne jobben istede.

Det meste går vel greit helt til jeg skriver f. eks følgende:

 

D: CD BOOT

CD BOOT

 

Så skriver jeg:

 

BOOTSECT.EXE /NT60 L:

 

Det som da skjer er at jeg får Access Is Denied på USB Penna.

 

Jeg skjønner det bare ikke. Hvorfor kommer denne meldinga? Hva skal jeg gjøre for å løse problemet?

Åja. Det er NTFS på USB Penna.

 

Håper noen kan hjelpe til med dette problemet.

 

Hilsen. wil

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Actually,

The xcopy command does work. I don't think you can create a bootable USB stick in WinXP. Only Vista. At least I haven't been able to do it. It worked just fine for me in Vista. I made my flash drive bootable and copied the vista files from the DVD and now I have a bootable vista flash drive. I'm going to try to do the same with an ISO file on a cd of ShadowProtect. I hope it works. The instructions I found are these:

 

This operation assumes your machine can boot from a USB enabled device. Check your BIOS to make sure. You also MUST have a DVD copy of Vista to install the source files from the DVD to a USB flash drive:

1. Insert your USB flash drive and enter the following commands:

(please note this list assumes that your USB flash drive will be seen as disk 1. To confirm that it is type "list disk" after you've entered the DISKPART command) Otherwise you may wipe a different drive (such as your hard disk drive!)

2. Type:

 

diskpart

select disk 1

clean

create partition primary

select partition 1

active

format fs=fat32

assign

exit

At this point your USB drive is formatted. DO NOT format the drive from within Windows. You MUST have a DVD copy of Vista to copy the source files from.

 

The final preparation step is to copy the installation files to your flash drive, this can be done by running the following command:

(Please note D: is the drive letter for the source files and E: is the drive letter for your flash drive, if they are different on your system you need to change them accordingly).

Exit DISKPART. Type:

 

xcopy d:\*.* /s/e/f e:\

 

Thats it, configure usb device as primary boot device in your bios and install.

 

Dette fungerer :)

Lenke til kommentar

Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor det skal være så vanskelig egentlig.

Jeg prøvde å kjøre bootsect /nt60 L: i sikkerhetsmodus i dag og det gikk, men fremdeles får den ikke boota.

 

Er det noe veldig spessielt jeg må gjøre. Å ja, den må jo finne USB Penna under oppstart siden at den kommer med disk error eller noe.

 

Jeg prøvde selvfølgelig å kjøre cmd med Administrator. Ellers skjer det vel ikke stort?

 

Er det noen spesiell USB Penn jeg må bruke? Jeg har prøvd en Sandisk Cruzer 8 GB Penn tror jeg det var og en Kingston DataTraveler 8 GB Penn. Kan jeg få det til å fungere både med Fat32 og NTFS? eller må jeg ha NTFS?

 

Holder det virkelig med at jeg kopierer alle filene direkte fra DVD/Mappe over til USB Penna?

Lenke til kommentar

Takk for alle svar. Men en ting jeg lurer på. Det er følgende:

 

Det er vel ikke noen spesielle USB Penner jeg må bruke for å få det til. Har som sagt prøvd med Sandisk Cruzer 8 GB og en Kingston DataTraveler 8 GB Penn.

Jeg er ganske sikker på at den maskina jeg prøver den på har USB Boot, men jeg er ikke 100% sikker. Den kommer jo opp som boot alternativ når jeg skal velge i BIOS hva den skal boote fra. Det må jo da bety at den booter fra USB? Kommer også feilmelding et eller annet om Disk error, så den må da boote? Eller?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...