Gå til innhold

Oppringt av ukjent, svensk number


Anbefalte innlegg

Heisann!

Ble nettopp oppringt av +46 927651399, og var dum nok til å telefonen. Han sa jeg var trekt ut til noe greier, før han leste opp adressen min. Deretter ville han forklare meg om hva det gikk ut på. Da ble jeg lei og sa at jeg ikke hadde tid til å snakke i telefonen, og da balte han på svensk om at han skulle ringe en annen dag. Noen andre som har blitt oppringt av dette? Prøver de kanskje å svindle meg ved å sende en regning på noe dritt kanskje?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Faen da! Fyren hadde adressen min. Han bare leste den opp og lurte på om den var min. Jeg tenkte meg selvfølgelig ikke om og svarte ja. Får håpa han ikke ble ferdig med svindelen sin siden jeg sa at jeg ikke hadde tid (dvs alternativ måte å si at jeg ikke var interessert) til å svare på spørreundersøkelsen hans.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Han kan ikke svindle deg bare med adressen. I verste fall får du noe tull i posten om at du har vunnet i et europeisk lotto eller noe slikt. Bare vær avvisende og ikke oppgi noe mer info, så går det bra.

 

Men er du sikker på at han ville svindle? Eller var det en spørreundersøkelse? Men ved slike telefonundersøkelser så pleier de ikke å spørre deg om adressen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg fant ut at disse numrene er registrert på følgende abonnenter i Sverige:

 

+46927651300 Sverige Tele-Connect

 

+46927651300 Sverige TeleConnect

 

 

Tele Connect er et salgselskap med hovedvekt på telefonsalg mot konsummarkedet.

 

De søker også medarbeidere på blant annet gjøvik, så du er sikkert så heldig at du har vunent noe smart dersom du er villig til å kjøpe noe eller prøve noe som igjen før til et salg for dem eller noe sånt!!

 

Jeg tipper det blir fler oppringninger fra Svenske nummer fremover. Tele2 har nå begynt med samtalepriser med lik takst over grensen mellom Sverige og Norge.

 

Og det er jo åpenbart mer spennende å svare på en telefonoppringning fra et utenlandsk nummer ?? ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg fikk ikke med meg helt hva det var. Han snakket om å sende noe i posten. Tror det var prøvetid i et eller annet telefonselskap, og han var overdrevent tydelig på at dette var gratis. Så jeg skjønte etter hvert at jeg burde legge på fort som faen. Så det eneste jeg bekreftet var navn og adresse før jeg tok til vett.

Rocketmaster: Håper det stemmer at det var slikt standard selgeropplegg. For de pleier jeg be om å ryke og reise, men ble litt bekymret da det kom fra Sverige.

Endret av Molsterhead
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sannsynligvis telefonsalg.

 

Sverige har rimeligere arbeidskraft enn Norge.

 

Dessuten har finnes det en "haug" med lovverk som regulerer dette med kjøp over telefon, postordre, internett osv.

 

Blant annet angrefristloven som automatisk gir deg minst tre ukers angrefrist. Firmaet som selger noe plikter å vedlegge angrefristskjema og opplyse deg om angrefristen. Så skulle du motta noe så er det bare å angre :-)

 

Dersom dem prøver å belaste sin telefonregning er det bare å bestride beløpet. (tenker på spåkoner på telefon, sexprat mot betaling osv.) Var blant annet en artikkel i dagbladet om en 81 år gammel dame som hadde fått en stor regning (husker ikke summen) der det ble påstått at hun hadde ringt sextelefonen :-)

 

beløpet kreves inn gjennom telefonabonnementet. Her er det nok mye svindel ute og går.

 

Men: selv en representant fra Telenor opplyste at han aldri hadde godtatt en slik regning og at det bare var å bestride beløpet.

 

Det er de som krever beløpet som har bevisbyrden for at du faktisk med viten og vilje har kjøpt slike tjenester...

 

Selv om til og med bestemødre kanskje gjør enkelte sprell... Er det vel mest sannsynlig at noen forsøker å svindle til seg noen kroner... :whistle:

 

 

Uansett tror jeg ikek du bør være bekymret for noe som helst :-)

 

 

For å sjekke telefonnummer du er usikker på i fremtiden og som ikke finnes på gulesider.no eller tilsvarende anbefaler jeg på det varmeste å besøke disse to sidene:

 

http://www.telefonterror.no

 

 

http://whocallsme.com/

 

 

Jeg oppfordrer alle til å legge inn info om nye numre på telefonterror.no slik at databasen blir best muli8g oppdatert ..

 

(Jeg søker nemlig ofte der selv også)

 

:D:D:D

Endret av rocketmaster
Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
  • 1 år senere...

Jeg har også blitt oppringt i rundt 2 år...2 år...

 

Alle gangene de har ringt meg har de lagt på...bortsett fra én gang. Da jeg hørte en person i andre enden spurte jeg hvordan de hadde fått tak i nummeret mitt. Det spørsmålet nektet hun å svare på.

 

Det var rundt 8 måneder siden.

 

I dag derimot, fikk jeg endelig tak i et nummer der jeg kunne ringe dem for å si min fulle mening. Jeg forklarte at jeg er reservert for slike oppringninger (på en fuckings faens fitte helvete irritert måte), og at jeg vil politianmelde de hvis de fortsetter (på en enda mer fuckings faens fitte helvete irritert måte)...

 

De lovet å fjerne meg fra registeret etter en 5 minutter prat. Han jeg snakket med prøvde glatt å unngå stort sett alle spørsmål jeg stilte, men jeg fikk til slutt de svarene jeg ville ha.

 

Nummeret jeg ringte har jeg herfra: http://gulasidorna.eniro.se/hitta:tele+connect+tornedalen+ab

 

Grunnen til at jeg ikke har funnet dette nummeret før er grunnet en "mellomrom-feil". Jeg har søkt på "Teleconnect", og fikk derfor ikke de treffene på google jeg var ute etter... jeg tok derfor kontakt med fyren på denne siden: http://teleconnect.se/

 

Han tipset meg å søke på eniro.se, men det var viktig å ikke ha mellomrom, da han ofte har opplevd at normenn ringer han angående disse forpulte horene som skal "gi" deg truser og hva faen...

 

Derfor er det altå følgende som er riktig kontaktinfo om du også vil gi din mening til dette forpulte firmaet...:

 

Tele Connect Tornedalen AB

0927 - 108 00

Dalg. 28

957 32 ÖVERTORNEÅ

 

Have fun...!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...