Gå til innhold

HTC Desire - Diskuter den her!


Anbefalte innlegg

HTC Desire

desire1.jpg

 

Da forumet nærmest drukner i Desire tråder tenkte jeg vi kunne starte en samletråd for generell diskusjon rundt telefonen med relevant info i første innlegg. Si ifra hvis dere savner noe.

 

Annonsert: 16. februar 2010 (Mobile World Congress, Barcelona)

 

Tilgjengelig: 14. april 2010

 

Nyeste Firmware: 2.1-update1

 

Prisguiden: Uten abonnement - Med abonnement

 

Spesifikasjoner:

 

- Android™ 2.1 (Éclair) med HTC Sense™

- 3,7" AMOLED kapasitiv berøringsskjerm på 480 x 800 pixler og 16 millioner farger

- 5 Megapixel kamera (2592 x 1952) med ansiktsgjenkjenning, geotagging, autofokus og LED flash

- Videoopptak i WVGA oppløsning (800 x 480)

- 512 MB intern lagringsplass med microSDHC kortleser på opptil 32 GB (4 GB medfølger)

- Støtter GPRS, EDGE, UMTS (3G) og HSPA (super-3G) på opptil 7,2 Mbps ned og 2 Mbps opp

- Wi-Fi 802.11 b/g

- Bluetooth® 2.1 med Enhanced Data Rate og A2DP (stereo bluetooth)

- A-GPS med digitalt kompass

- 3,5mm minijack lydutgang, Stereo FM radio med RDS

- G-Sensor, Avstandssensor, Lyssensor

- Qualcomm Snapdragon QSD8250 1 GHz prosessor og 576 MB RAM

- Dimensjoner: 119 x 60 x 11.9 mm, 135 gram med batteri

- Batteritid(2G/3G): 340/360 timer standby, 400/390 minutter taletid

 

FAQ:

 

Kommer

 

Linker:

 

HTC Desire produktside

Wikipedia

GSMArena

Reviews

Førsteinntrykk og småtester

Den store Android-tråden

 

desire2.jpg

 

Savner du informasjon i innlegget?

Send meg en PM!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt usikker på hvor denne tråden kommer til å plassere seg blant alle de andre "desire" trådene som er, men om det her kan bli konkrete tips, råd og løsninger så kan det bli bra, om ikke vil vel denne tråden ende som alle de andre. Uansett en bra oversikt i første posten:-)

 

Jeg har i lengre tid lurt på om fjernkontroller til andre telefoner vil virke til Desire, så nå venter jeg to forskjellige i posten som jeg tenkte jeg kunne teste og se hvordan virker. Vil kunne bruke egne hodetelefoner, men samtidig ha mulighet til å endre volum og bytte sanger, samt svare og avvise samtaler uten å måtte fiske opp telefonen fra lommen.

 

Prøver også å finne ut hvordan jeg kan få telefonen til å automatisk sette musikk på pause ved innkommende anrop.

Lenke til kommentar

Angående headset, så kan jeg ihvertfall si at Nokia sitt HS-45 + AD-54 headset/fjernkontroll ikke fungerer.

 

Ellers så er jeg forundret over at ikke amobil snart kommer med en test av denne telefonen.

 

Mitt headsett som fulgte med til iPhod Touch fungerer med start-pause, men ikke volum. Blir spennende å se med de som kommer i posten, så skal jeg oppdatere her.

Lenke til kommentar

Angående headset, så kan jeg ihvertfall si at Nokia sitt HS-45 + AD-54 headset/fjernkontroll ikke fungerer.

 

Ellers så er jeg forundret over at ikke amobil snart kommer med en test av denne telefonen.

 

Mitt headsett som fulgte med til iPhod Touch fungerer med start-pause, men ikke volum. Blir spennende å se med de som kommer i posten, så skal jeg oppdatere her.

 

Har testet med både iphone propper og monster beats. begge to fungerer til å pause og starte musikken, og bruke til samtaler. så tror at det som er laget for iphone vil fungere slik.

Lenke til kommentar

Håper denne tråden blir den eneste ja. Slit å følge med hvis ikke.

 

Har selv hatt telefonen et par uker nå, og er fremdeles som en unge i godtebutikken. Gleder meg til å komme hjem for å sette opp Locale. :)

 

Negativt: Synes at den sliter litt med synking. Friend feed er sjeldent oppdatert i Edge/3G, og Exchange-kontoen har en tendens til å slutte å funke, så den må slettes/gjenopprettes. Noen andre som har samme erfaring?

Lenke til kommentar

Jeg kommer fra Windows Mobile er således ny på Android. Å roote, er det det samme som å installere HardSPL (som jeg gjorde for å installere custom ROM's) eller blir det som en ROM?

Og hvis man rooter, og det skulle skje noe med tlf (som går på garantien) vil jeg da ikke få noe igjen, slik at det er en viss risiko?

 

Jeg må si at det er noe jeg kunne vært forunt på Desire slik at den muligens ville fått mer mb ram ledig (blant annet å kunne installere apps på minnekortet), slik at telefonen blir ennå litt kjappere.

Lenke til kommentar

deeweef, du kan endre hvor ofte den skal oppdatere under innstillinger > kontoer/synkronisering.

 

VistaX, ja det blir vel omtrent det samme. Root betyr at du får admin tilgang. Samme som jailbreak på iPhone og hacking på symbian. Man mister garantien men som oftest er det ikke noe problem å fjerne root dersom du må benytte deg av garantien.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...