Gå til innhold

Privatkjøp eller Ebay. Erfaring med NRG IT?


Anbefalte innlegg

Jeg har et valg jeg gjerne vil ha litt hjelp med:

 

Jeg har fått et tilbud (norsk privat selger) på en lett brukt U2410 (brukt en gang) til 3500,- kr. Skjermen er kjøpt gjennom en bedrift og har utvidet garanti til 3 år. Med tanke på at den er kjøpt gjennom en bedrift mister jeg altså reklamasjonsretten ut over de 3 årene med garanti (i forhold til 5 år reklamasjonsrett som forbruker), og jeg mener 3000,- kr. er en riktig pris (4099,- kr. ny fra Dustinhome.no). Noen som mener dette er ett urimelig krav fra min side?

 

Andre tilbudet jeg ser på som aktuelt er en britisk nettbutikk (NRG IT) som selger samme skjerm (U2410) på ebay helt ny til 3134,- kr. ink. frakt. Det jeg derimot er litt usikker på (selv om de har fått god omtale) er hvor seriøst dette firmaet er. Jeg er født som en skeptiker og er automatisk skeptisk til nettbutikker jeg ikke kjenner navnet på.

Har noen erfaring med NRG IT og kjøpe IT produkter fra England? Hvor lang tid bruker eventuell toll om pakken blir fortollet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Hadde ikke kjøpt utenfor de skandinaviske grensene. Av flere grunner:

1. Du må betale mva når produktet blir fortollet, derfor kan du gange prisen med 1,25. (25% mva).

2. Annen strømkontakter + spenninger, strømforsyningen til skjermen er mest sannsynlig innebygd, og da nytter det ikke å bytte kun strømkabel.

3. Oppfølging av garantier osv blir bortimot umulig med en gang du tar skjermen ut av landet hvor den ble kjøpt.

 

Gå heller for den som er brukt engang, er ikke noe ekspert på skjermer, men får du 1000 kroner i avslag på en så god som ny skjerm så er det jo et bra tilbud. Så får du selv veie opp de 1000 kronene i mistet reklamasjonsrett.

 

Bottomline er uansett, ikke bestill dyrere pc-utstyr utenfor Skandinavia, uansett tilbud og nettside.

 

Edit: skriveleif

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Anbefaler likevel og handle småting på Ebay så sant det ikke haster.

Har byttet mobilbeskyttelse deksel 3 ganger nå, av den enkelt grunn at det koster max 20 kroner inkludert frakt fra kina, ja tar litt tid for varen kommer fram, men glemmer som regel alltid at jeg har bestillt noe og blir da fornøyd når jeg plutselig får en pakke i posten.

Det som kan være lurt når du handler på ebay er og sjekke ratingen til selgeren, hadde ikke handlet fra noen som har under 95% fornøyde kunder og samtidig ikke hadde gratis frakt. Husk at så lenge du handler for under 200 kroner slipper du og betale mva.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...