Gå til innhold

Ta førerkort. Igjen. regler?


Pixl.

Anbefalte innlegg

Hei, jeg mistet lappen for 6 måneder siden for fartsovertredelse. kan kjøre igjen 8. mai.

 

jeg er innenfor prøvetiden så må ta teori og oppkjøring på nytt.

 

Va innom trafikkstasjonen for 1,5 mnd siden for og ta teorien men da sa de det måtte sendes søknad til politiet først.

1 måned senere ringte jeg politiet og de sa trafikkstasjonen hadde sendt søknad om førerkort og jeg derfor fikk avslag.

Mannen i andre ennen var ikke serlig gjelpsom og ga med egentlig ingen svar som hjalp meg.

 

Jeg lurer på om jeg skal kunne ta teorien/bestille oppkjøring nå før fristen er ute, og hvis ikke: når fristen er ute kan jeg da ta teorien og oppkjøring som jeg vil eller må jeg sende søknad o.l ?

vil ha lappen så fort som over hode mulig etter fristen er ute.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg driver å tar lappen nå selv å jeg fikk et skjema fra kjøreskolen om at jeg måtte fylle ut en søknadd for å ta førekortet. Holder vel bare å spørre skolen din om å få enn sånn å fylle ut den å sende inn, så skal du få svar om en uke el no. Er det det du gjore ? Traffikskole/stasjonen det samme ?

Lenke til kommentar

Et slikt avslag er regnet som enkeltvedtak, og dette har du rett på overklage. Men du vinner nok ikke frem siden sperrefristen ikke er ute. Søk når sperrefristen er ute, så tror jeg det burde gå fint.

 

Du kan fint ta teoriprøven uten å ha godkjent vandel/ har sperrefrist m.m, da tar du den etter førerkortforskriften §5-5. Dette er en særbestemmelse for de som ikke vil ha førerkort, så for din del så er det uaktuelt regner jeg med. Dessuten må du ha behov for å ha tatt prøven.

 

Du må nok dessverre vente til sperrefristen har gått ut. Du kan jo prøve å sende en søknad om å få ta teoriprøven litt tidligere. Det er ikke sikkert den går igjennom, men det koster deg ikke noe mer enn papir og blekk. Bare formuler deg godt og dra inn noen gode grunner for at du burde ta teoriprøven før.

Lenke til kommentar

Var i samme situasjon selv for et par måneder siden. Ringte og sa jeg hadde sperrefrist som gikk ut 30.April, og lurte på når jeg kunne ta teoriprøven. Hun fra biltilsynet sa jeg kunne ta den med engang bare jeg søkte. Så jeg leverte inn søknad, og gikk og tok teoriprøven 2 uker etter. Aldri hørt noe om at søknaden ble avslått.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...