Gå til innhold

LG 47SL9000 vs. Samsung UE46B6000 (6050)


Anbefalte innlegg

Hay

 

Skal gå til innkjøp av en ny TV og så langt så står det mellom Samsung sin 46" 6050 og LG 47" SL9000. Har lest en del tester, men som person er jeg veldig ubesluttsom når det kommer til slike kjøp og kan trenge en hjelpende hånd.

 

Disse er de beste prisene og litt specs men håper først og fremst på svar med erfaringer:

 

Samsung, https://prisguiden.no/produkt/118856 (Ca. 11 000.-)

 

LG, http://www.netonnet.no/art/tv-og-bilde/lcd-led-og-plasma-tv/tv-46---47-tom/lg-47sl9000/124878.3114/ (10 000 og fri frakt til og med 30. april)

 

Tv'n vil vi brukt for det meste til mye PS3 gaming og blue-ray seing. Så det er innen de 2 kategoriene jeg forventer bra bildekvalitet og ytelse. Om lyden er dårlig så betyr dette ingenting pga. kjører lyd på eget anlegg.

 

Så har noen erfaringer med disse tv'ene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

 

Har selv Samsung sin 46" 6050 nede i stuen og er storfornøyd med denne. Den er et godt bilde med bra sortnivå. Synes også at den behandler sd signaler (og andre "dårlige" signaler som divx osv) meget bra. Blu ray ser utrolig bra ut. Det har dog hvert noen klager på endel etterslep ved spilling på denne skjermen. Selv har jeg ikke spillt på den, så dette har jeg ikke opplevd selv.

 

Har ikke sett så mye på Lg skjermen, men av det lille jeg har sett så har den et bra bilde med veldig gode farger. Det negative med denne skjermen er at den avgir mye refleksjoner. Tror du kan bli litt plaget av dette hvis rommet er veldig lyst som feks tv-avdelingen på elkjøp er :thumbdown:

Lenke til kommentar

Begge tvene virker til å ha rundt 50-60 ms responstid ved gaming, men jeg tviler at min nåværende 5 år gamle 40" har bedre responstid.

 

Ja har lest litt at LG tv'n vil reflektere litt i lyse rom. Selv kommer jeg til å sitte mest i mørket, og er fortsatt usikker hvor intense denne reflekteringen er.

 

Men nå leser jeg veeeldig mye inn i detaljer som jeg mest trolig ikke vil merke eller ha en sjanse til å peke ut. Derfor setter jeg pris på andres syn og erfaringer.

Lenke til kommentar

Får min LG 47SL9000 på onsdag så da kan jeg jo skrive hva jeg syns om den... ;)

 

 

Trengs ikke. Bestilte min forrige uke fra netonnet (gratis frakt) og den kommer imorgen :D

 

Men kan gjerne dele noen erfaringer når du får tv'n spesielt når det kommer til kalibrering. Kommer du til å bruke din til gaming? PS3 eller xbox 360?

Lenke til kommentar

Men har også lest litt mer på AV forum og noen andre tester.

 

Jeg har mer eller mindre mistet mine tviler angående sl9000. Får veldig mye bra skryt. Er en veldig god konkurrent i forhold til de andre dagens LED tv'er.

 

Ved å sammenligne den direkte opp imot samsung UE6-7000 så er det ikke store forskjeller. Blir sagt ofte at man betaler det lille ekstra bare for "Samsung" logoen >_>

Lenke til kommentar

Fått min på veggen nå med slim veggfeste, ble griseporr!! Eneste jeg ikke forsto helt var hva den lille fjernkontrollen skal brukes til?!

 

Usikker. Kan bare fortelle at jeg har fått tv'n, men den er fortsatt innpakket og vil ikke få tid til å pakke den ut å sette den opp før ikveld. Men er driitspent :D Hvilket veggfeste kjøpte du? Regner med at LG har et offisielt et?

Lenke til kommentar

Kjøpte et slim veggfeste på netonet. Er så simpelt og enkelt det festet at det nesten er skummelt, men tv'en henger den :) Må ha 90 graders vinkel til hdmi pluggene siden den bare bygger knappe 2 cm ut av veggen. (er som et stooort bilde :D )

 

Ellers har jeg ikke fått testa den så mye, brukte laservater for å få den 100% rett og borra noen ekstra hull på festeplata som skulle skrus i veggen just in case... sitter som betong!

 

Kan sikkert poste et bilde av hærlicheten senere....

Endret av CCCCyanide!
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...