Gå til innhold

Farvel Komplett.


Anbefalte innlegg

Jeg skulle på komplett å kjøpe DVD +R plater for noen dager siden. Datawrite 4x Rød 25 stk til 450,- Komplett Bergen hadde ikke mer igjen, men jeg kunne jo kjøpe Datawrite 4X rød DVD -R for 525,- . Hmm... jaja, plater måtte jeg ha så jeg gikk for den. Kom hjem startet brenning.

 

Bruker Nero 5.5.10.28 og Sony UL500AX med siste firmware (2.0f) Alt så greit ut idet Nero rapporterte at den brente i 4x. Men fffs så lang tid det tok da, over 30 minutt på en full plate. Med verbatim 2.4x DVD +R brukte jeg 21 minutt. Først platen brent, inn med neste. Samme fart en stund... så var det stopp. Coaster. Prøve igjen, stenge antivirus og andre programmer. Coaster. Hmm.. sette brennehastighet til 2X da, teste. Coaster. Jeg prøvde en siste gang med ny compilation (kanskje det var disken eller filene det var noe galt med. Coaster. Hel****.

 

Stakk innom komplett igår. Fortalte om problemet. Svar : Du må regne med sånt når du kjøper billige plater. HØ ?? Regne med ?? Står det 4X så står det 4X. Platene er laget av DataSafe Media, så da bør det jo være SAFE eller ??

Kom ned med platene så skal vi teste dem sa han. Teste ?? står jeg her å lyger eller ? Jeg kunne komme ned med platene, men det var for å få andre plater eller pengen tilbake. Men nei.. her skulle det testes....

 

Nei.. nå skal jeg ha platene på hyllen her med Komplett Tag, på til skrekk og advarsel. 525,- ut av vinduet. Aldri mer Komplett på meg. (ok, det er ikke første gang jeg er misfornøyd med Komplett, så dette var egentlig bare dråpen som fikk begeret til å flyte over.)

 

Med til historien hører at det først jeg spurte om var om de hadde Molnex kontakter. Molnex ?? sikkert fransk eller noe det, spøkte ekspeditørene mellom seg.

 

argh...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sikker på at det ikke er brenneren?

Et lite NERO-tips på forumet der hvor man kan se hvor raskt brenninga går.. DU kan evt. prøve en runde med CloneCD, vis du har en DVD å clone. (Funker det?)

 

Hvis det ikke er brenneren, har du forbrukerombudet på din side

Lenke til kommentar
Sikker på at det ikke er brenneren?  

Et lite NERO-tips på forumet der hvor man kan se hvor raskt brenninga går.. DU kan evt. prøve en runde med CloneCD, vis du har en DVD å clone. (Funker det?)

 

Hvis det ikke er brenneren, har du forbrukerombudet på din side

 

Informasjon om DVD platene :

http://www.dvdrhelp.com/dvdmedia.php?selectmedia=251

 

Som en av kommentarene der : RUBBISH

Lenke til kommentar
Stakk innom komplett igår. Fortalte om problemet. Svar : Du må regne med sånt når du kjøper billige plater. HØ ?? Regne med ?? Står det 4X så står det 4X. Platene er laget av DataSafe Media, så da bør det jo være SAFE eller ??  

Kom ned med platene så skal vi teste dem sa han. Teste ?? står jeg her å lyger eller ? Jeg kunne komme ned med platene, men det var for å få andre plater eller pengen tilbake. Men nei.. her skulle det testes....

 

 

Med til historien hører at det først jeg spurte om var om de hadde Molnex kontakter. Molnex ?? sikkert fransk eller noe det, spøkte ekspeditørene mellom seg.  

 

argh...

Tja,hvorfor ikke ta med platene da? Da får de jo se selv at platene ble coasters.

 

Og Molnex???

Jeg har heller aldri hørt om Molnex, men jeg har vært borti ett merke som heter Molex :shrug:

Lenke til kommentar
Molnex kontakter?? Er det Molex kontakter du mener eller? kan godt skjønne de ikke forstod helt da...

Men er jo ikke sikkert de har så mye peil, ikke vet jeg! har vertfall gode erfaringer med nettbutikken deres...

 

Sry rettskriving... MOLEX ja. :)

 

Og dette gjelder som jeg skrev ikke nettbutikken, men Komplett Data Bergen.

Lenke til kommentar

molex kontakter er de som sitter på vifter som oftest og de man setter inn i hardisken ol, hvis du kan litt fransk så tror jeg du hadde utalt det "molné" og da skjøner jeg dem

 

 

 

 

 

Edit: grov feil, heldigvis rettet opp. Hva heter da de tre pinskontaktene som sitter på viftene da?

Lenke til kommentar
Komplett er dyre på dvd platene sine ja, pleier å kjøpe fra www.brenner.no, jeg har -r brenner, og fra første gang jeg kjøpte dvd plater der, så har prisen minsket nesten 50%, det er ganske allright IMO.

Har ikke hatt feilbrenning heller btw.

 

Prisen var jeg fornøyd med... litt dyrere enn brenner.no, men så sparer jeg frakt så da er de billigere hos Komplett.

 

Og hva er det brenner.no påstår her ? http://www.brenner.no/datawrite-redtop-dvd-r-4x.html

Lenke til kommentar
Komplett er dyre på dvd platene sine ja, pleier å kjøpe fra www.brenner.no, jeg har -r brenner, og fra første gang jeg kjøpte dvd plater der, så har prisen minsket nesten 50%, det er ganske allright IMO.

Har ikke hatt feilbrenning heller btw.

 

Prisen var jeg fornøyd med... litt dyrere enn brenner.no, men så sparer jeg frakt så da er de billigere hos Komplett.

 

Og hva er det brenner.no påstår her ?http://www.brenner.no/datawrite-redtop-dvd-r-4x.html

Jeg har brent over 120 dvd'er på datawrite.. synes faktisk datawrite er bedre enn verbatim(som jeg også har brent ca 50DVD'er med).. Har aldri brent en eneste coaster med hverken Verbatim eller Datawrite.. Datawrite DVD'ene synes jeg fungerer bedre i xboxen enn verbatim..

Lenke til kommentar
Komplett er dyre på dvd platene sine ja, pleier å kjøpe fra www.brenner.no, jeg har -r brenner, og fra første gang jeg kjøpte dvd plater der, så har prisen minsket nesten 50%, det er ganske allright IMO.

Har ikke hatt feilbrenning heller btw.

 

Prisen var jeg fornøyd med... litt dyrere enn brenner.no, men så sparer jeg frakt så da er de billigere hos Komplett.

 

Og hva er det brenner.no påstår her ?http://www.brenner.no/datawrite-redtop-dvd-r-4x.html

Jeg har brent over 120 dvd'er på datawrite.. synes faktisk datawrite er bedre enn verbatim(som jeg også har brent ca 50DVD'er med).. Har aldri brent en eneste coaster med hverken Verbatim eller Datawrite.. Datawrite DVD'ene synes jeg fungerer bedre i xboxen enn verbatim..

 

OI :)

 

Du har brent imponerende 785 GB, og brukt ca 85 timer effektiv brennetid med 2x :)

 

Inrømmer at jeg ikke har samme erfaringen som deg, og kanskje jeg var uheldig med min bunke med plater. Men det fritar ikke Komplett for kommentarer om at man må regne med dårlig kvalitet når man kjøper billig.

 

Og til Molnex problematikken. Her er det jeg var ute etter, cavo7v.jpg

Lenke til kommentar

Har ikke regnet på hvor mye jeg har brent.. men det kan nok stemme at det er noe sånt.. Bare å DVD filmer så har jeg brent litt over 100.. Samt serier osv som jeg har tatt backup av..

Ta 2 eksempler :)

StarGate SG-1 : 6x22x0,4GB=52GB

Buffy : 7x20(ca)x0,4GB=56GB

Friends : ca 45GB

++++

lista er mye lenger :) blir fort noen tb...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...