Gå til innhold

rørlegger elektriker


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehe, jeg synes at du spør så mye om rørlegger. Nå skal du få litt kjeks :dribble:

 

Jeg går selv på rørlegger linja, altså Klima, Miljø og Energi, og kan si at som en rørlegger tjener man 200 kr i timen ettersom hvor mange år man har jobbet. Som lærling ligger lønna på ca 9000 kr i mnd, og dette stiger til nærmere 12k dersom man har svennebrev.

 

Ok, dette var om lønnen.

 

Nå til praksis. Ved å gå på KEM (klima,miljø, og energi) lærer man å bøye stålrør, lodding av kobberrør. Dette var første delen. Senere skal man også montere servant, radiatorer, toalett, varmtvannsbereder, fyrkjele osv osv..

 

Jeg synes at dette ikke var så interessant. Så jeg valgte derfor ikke å søke lærling. Søkte på påbygg ;)

 

Hadde jeg vært deg, ville jeg ha valgt elektriker.

Endret av Nudler
Lenke til kommentar

noen som vet hva en vanlig startlønn for en rørlegger er da?

jeg blir helt sjokkert over hvor mye disse yrkene tjener i forhold til butikkarbeiderne som har 130kr osv.

tenk på vekterne som har 135kr i timen som jobber heile tia

 

:)

 

No offence, men butikkmedarbeider og vekterarbeid krever vel ikke den største kompetansen? Tar ikke lang tid å lære opp en ny medarbeider.

 

Så her er det snakk om tilbud / etterspørsel.

Er det mangel på en vare eller tjeneste vil prisen gå opp.

 

SÅ det er helt naturlig at en elektrikker/rørlegger tjener mer enn en butikkmedarbeider.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...