Gå til innhold

[Løst] Manuelt MMS oppsett fra Tele2 på HTC Desire


Anbefalte innlegg

Da fikk jeg det til å fungere etter å ha lett rundt på nettet.

 

Jeg gikk inn på "navn på aksesspunkt" og tilbakestilte. Deretter skrev jeg inn dette oppsettet:

 

Name: Tele2 Internet

APN:internet.tele2.no

Proxy: 130.244.196.90

Port: 8080

 

...

 

Håper det fungerer for dere andre også!

 

Å sette proxy gjorde susen! Dette har irritert meg skikkelig mye og lenge, så nå vart eg glad!

 

Men det skal sies at det _innimellom_ har virket med standardoppsettet fra Tele2 også. Hvorfor det virker noen ganger og andre ganger ikke, aner jeg ikke.

 

Tele2 Support: Notér ned dette plz.

 

--H&var

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da fikk jeg det til å fungere etter å ha lett rundt på nettet.

 

Jeg gikk inn på "navn på aksesspunkt" og tilbakestilte. Deretter skrev jeg inn dette oppsettet:

 

Name: Tele2 Internet

APN:internet.tele2.no

Proxy: 130.244.196.90

Port: 8080

 

...

 

Håper det fungerer for dere andre også!

 

Å sette proxy gjorde susen! Dette har irritert meg skikkelig mye og lenge, så nå vart eg glad!

 

Men det skal sies at det _innimellom_ har virket med standardoppsettet fra Tele2 også. Hvorfor det virker noen ganger og andre ganger ikke, aner jeg ikke.

 

Tele2 Support: Notér ned dette plz.

 

--H&var

 

Hei,

 

dette er videreformidlet.

Takk for tilbakemeldingen.

 

MVH

Henrik Lindblom

Kundebehandler

Tele2 Kundeservice

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei

Hadde det samme problemet.

Du må gå inn på instillinger,trådløst og nettverk og sette på Mobilt nettverk

når du vil sende og mota mms.

for og lage et icon på start menyen for og slå av/på mobilt nettverk.

trykk på meny,legg til startside,widget,insillinger,MOBIL.....så har du mulighet til

og slå av/på mobilt nettverk..

Håper dette hjalp... :new_woot:

 

 

Takk for tilbakemelding.

 

Har satt inn det samme som deg nå, men får fortsatt feil.

 

Feilmeldingen jeg får er "Kan ikke sende melding. Generisk nettverksfeil".

 

Mener og ha prøvd det meste, men får samme feil hver gang.

 

 

 

Har og sendt en mail til Tele2 kundeservice, men har strørre tro på at noen her kan hjelpe meg enn de.

Lenke til kommentar

Hei,

 

her har dere både automatisk og manuelt oppsett til HTC Desire.

 

Automatisk oppsett:

 

Dette oppsettet starter automatisk sammen med oppstartsveiledningen for HTC Desire og Legend som er på Android 2.1.

 

 

 

1. Trykk:Menyknapp

2. Velg:Alle programmer

3. Velg: Instillinger

4. Velg: Trådløst og nettverk

5. Velg: Mobile nettverk

6. Sørg for at Dataroaming er huket av

7. Velg: Navn på aksesspunkt

8. Trykk Menyknapp

9. Velg: Tilbakestill til Standardvalg

10. Du får da opp: Velg operatør: Velg: Tele2 Norway. Telefonen vil da sette opp APN automatisk.(APN = Access Point Name)

11. Sjekk navn på akksesspunkt ved velge: Navn på aksesspunkt igjen.

12. Se at det ligger registrert to punkter: Tele2 internet og Tele2 MMS.

13. Trykk på punkt ved Tele2 Internet slik at dette blir det prefirerte valget.

 

 

 

OBS! Husk at Dataroaming må være aktiviert. Dette finnes ved å gå inn på menyen for Mobile Nettverk.

 

 

Manuellt oppsett:

 

Slik setter man opp eller endrer oppsett for GPRS og MMS manuelt:

 

 

 

1. Trykk:Menyknapp

2. Velg:Alle programmer

3. Velg: Instillinger

4. Velg: Trådløst og nettverk

5. Velg: Mobile nettverk

6. Sørg for at Dataroaming er huket av

7. Velg: Navn på aksesspunkt

 

1. Dersom det allerede finnes APN punkter: Velg punkt og trykk menyknapp og velg Slett APN.

 

8. Trykk Menyknapp

9. Velg Bytt APN

10. Skriv inn følgende: (Punkter merket Blankt skal det ikke skrives inn noe)

 

For Internett:

Navn - Tele2 Internett

APN - internet.tele2.no

Mellomtjener - Blankt

Port - Blankt

Brukernavn -wap

Passord - wap

Tjener - Blankt

MMSC - Blankt

MMS-Mellomtjener - Blankt

MMS Port - Blankt

MMS Protokoll - 2.0

MCC - 240

MNC - 07

Autentiseringstype - Blankt

APN-type - default (NB! Må skrives inn)

 

 

 

11. Trykk Menyknapp, velg lagre

 

For MMS:

Navn - Tele2 MMS

APN-Navn - internet.tele2.no

Mellomtjener - Blankt

Port - Blankt

Brukernavn - Blankt

Passord - Blankt

Tjener - Blankt

MMSC - http://mmsc.tele2.no

MMS-mellomtjener - 193.012.040.014

MMS-port 8080

MMS-protokoll - WAP 2.0

MCC - 240

MNC - 07

APN-type - mms

 

 

 

12. Trykk Menyknapp, velg lagre

 

Velg Tele2 Internett ved å trykke på runding bak navnet slik at denne blir grønn.

 

OBS! Husk at Dataroaming må være aktiviert. Dette finnes ved å gå inn på menyen for Mobile Nettverk.

 

I enkelte tilfeller må Nettverksmodus endres til "GSM" da dette varirer ut ifra dekning. Denne finner du ute på menyen for Instillinger for mobilt nettverk.

 

Har du fortsatt problemer?

 

Kontakt Tele2 Kundeservice på 02000 eller via Twitter: @Tele2_ks

 

MVH

Henrik Lindblom

Kundebehandler

Tele2 Kundeservice

 

 

Jeg prøvde disse oppsettene uten å få det til, sløyfet 2 nuller i mellomtjeneren 040 til 40 og 014 til 14. fikk sendt mms etter dette. Vet ikke om dette har noen betydning om man sløyfer disse.....men funket for meg =D. Håper det hjelper dere også

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

uff. Etter jeg prøvde å legge inn settings for mms manuelt på desire'n trynet "com.android.settings" ..

Og dette skjer nå hver gang jeg prøver å gå inn på "Navn på aksesspunkt".

Samme skjer hvis jeg prøver å gå inn på "Oppsett" fra hovedmenyen..

 

Noen som har tips? For en halvtime siden så hadde jeg en telefon uten nett og mms..

Nå har jeg en telefon uten nett og mms som tryner :@

Lenke til kommentar

Jeg har HTC Legend, og det er jo samme oppsettet for Desire som for Legend.

 

Jeg har prøvd alt dere har skrevet her inne, sånn ca. Og det fungerer gjerne en ukes tid, noen dager eller en måned. Så plutselig funker det ikke lenger. Jeg blir gal!

 

Jeg har ringt Tele2 flere ganger, og de er nesten like overrasket hver gang. Man skulle tro at de var vant til denne problemstillingen, siden så mange sliter med det. Sist fant de ingenting galt i sitt system...ingenting galt med mitt abo.

 

Jeg skifta innstillinger for en liten uke siden. Men nå kan jeg ikke motta eller sende mms igjen...

 

Er det noen flere måter å gjøre dette på??

Lenke til kommentar

Jeg har HTC Legend, og det er jo samme oppsettet for Desire som for Legend.

 

Jeg har prøvd alt dere har skrevet her inne, sånn ca. Og det fungerer gjerne en ukes tid, noen dager eller en måned. Så plutselig funker det ikke lenger. Jeg blir gal!

 

Jeg har ringt Tele2 flere ganger, og de er nesten like overrasket hver gang. Man skulle tro at de var vant til denne problemstillingen, siden så mange sliter med det. Sist fant de ingenting galt i sitt system...ingenting galt med mitt abo.

 

Jeg skifta innstillinger for en liten uke siden. Men nå kan jeg ikke motta eller sende mms igjen...

 

Er det noen flere måter å gjøre dette på??

Hei BeateVeronica,

 

dersom innstillingene "faller ut" kan dette tyde på software feil.

Har du forsøkt å oppdatere softwareversjonen på din telefon for å se om dette hjelper.

Dersom du f.eks tar ut batteriet uten å ha skrudd av telefonen på forhånd kan også være en årsak til at innstillingene "faller ut"

 

Sender du oss nummeret ditt på en DM kan jeg sjekke om alt er i orden fra oss.

 

MVH

Henrik Lindblom

Kundebehandler

Tele2 Kundeservice

Lenke til kommentar

Har gjort hva Tele2 sier med Desire'n, men MMS fortsatt nekter å virke - ustabilt innenfor Norge, med bare en brøkdel sendt, innkommende lastes ikke ned automatisk, men må ofte lastes ned flere ganger før de virker, og har aldri klart å sende MMS til eller fra utlandet.

 

Helt håpløst. Hva mer kan gjøres? Kan det mulig være feil med telefon eller SIM (som aldri klarer å stille inn telefonen automatisk der det gjelder Internett eller MMS) ? Eller er dette noe Tele2 klarer ikke å håndtere, som kan løses ved å bytte leverandør?

Lenke til kommentar

Har gjort hva Tele2 sier med Desire'n, men MMS fortsatt nekter å virke - ustabilt innenfor Norge, med bare en brøkdel sendt, innkommende lastes ikke ned automatisk, men må ofte lastes ned flere ganger før de virker, og har aldri klart å sende MMS til eller fra utlandet.

 

Helt håpløst. Hva mer kan gjøres? Kan det mulig være feil med telefon eller SIM (som aldri klarer å stille inn telefonen automatisk der det gjelder Internett eller MMS) ? Eller er dette noe Tele2 klarer ikke å håndtere, som kan løses ved å bytte leverandør?

Hei jtisdall,

 

Har du fortsatt problem med MMS?

Vi hadde dessverre ustabilt mobildata på torsdag og fredag, men dette er nå rettet.

Dette påvirket blandt annet Mobilt Internett, MMS og GPRS/WAP.

 

Har du mulighet til å prøve ditt SIMkort i en annen telefon for å se om du har samme problem der? Da vil du se om det er telefonen eller SIMkortet/abonnementet det er problemer med.

 

Skulle du fortsatt ha problem i en annen telefon, vennligst ta kontakt på tlf. 02000 for å feilmelde dette.

 

MVH

Henrik Lindblom

Kundebehandler

Tele2 Kundeservice

Lenke til kommentar

Hei Henrik,

 

Problemene er to: MMS stabilitet, men hovedsakelig, at den har aldri klart å sende eller få MMS fra utlandet. Skal det være noe som kan hindre internasjonalt leveranse av MMS?

 

Har prøvd å sende MMS med telefonen fra utlandet med annet SIMkort, det gikk aldri heller. Problemet med testing er at det er vanskelig å vite om SIMkortet virker ordentlig med annet enn smartphones. Jeg har testet SIM kortet med annen telefon før jeg fikk min Desire, og aldri fikk MMS til å virke.

 

Så: Ingen MMS til eller fra utlandet med både SIM og Desire.

Ingen MMS i det hele tatt med SIM og annen telefon (men oppsett problemer med tlf mot Tele2)

Ustabil MMS i Norge med SIM og Desire.

 

Det er veldig vanskelig å vite hva jeg skal feilmelde, siden kortet har vært vanskelig å konfigurere i andre telefoner. Men før jeg feilmelder utstyret vil jeg gjerne prøve alt, og vil veldig gjerne vite om det er noe som kan forklare den absolutt umulighet å sende MMS til\fra utlandet?

 

 

 

Har gjort hva Tele2 sier med Desire'n, men MMS fortsatt nekter å virke - ustabilt innenfor Norge, med bare en brøkdel sendt, innkommende lastes ikke ned automatisk, men må ofte lastes ned flere ganger før de virker, og har aldri klart å sende MMS til eller fra utlandet.

 

Helt håpløst. Hva mer kan gjøres? Kan det mulig være feil med telefon eller SIM (som aldri klarer å stille inn telefonen automatisk der det gjelder Internett eller MMS) ? Eller er dette noe Tele2 klarer ikke å håndtere, som kan løses ved å bytte leverandør?

Hei jtisdall,

 

Har du fortsatt problem med MMS?

Vi hadde dessverre ustabilt mobildata på torsdag og fredag, men dette er nå rettet.

Dette påvirket blandt annet Mobilt Internett, MMS og GPRS/WAP.

 

Har du mulighet til å prøve ditt SIMkort i en annen telefon for å se om du har samme problem der? Da vil du se om det er telefonen eller SIMkortet/abonnementet det er problemer med.

 

Skulle du fortsatt ha problem i en annen telefon, vennligst ta kontakt på tlf. 02000 for å feilmelde dette.

 

MVH

Henrik Lindblom

Kundebehandler

Tele2 Kundeservice

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

uff. Etter jeg prøvde å legge inn settings for mms manuelt på desire'n trynet "com.android.settings" ..

Og dette skjer nå hver gang jeg prøver å gå inn på "Navn på aksesspunkt".

Samme skjer hvis jeg prøver å gå inn på "Oppsett" fra hovedmenyen..

 

Noen som har tips? For en halvtime siden så hadde jeg en telefon uten nett og mms..

Nå har jeg en telefon uten nett og mms som tryner :@

 

Jeg får AKKURAT samme feilen etter å ha prøvd å stille det inne manuelt... Så når får jeg ikke til å gå innpå "Navn på aksesspunkt" en gang...

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Jeg sliter med internett-oppsett jeg også! Skiftet nettopp til Tele2, og har prøv automatisk oppsett og manuelt oppsett på tele2.no, pluss alle varianter jeg har funnet på denne tråden. Ingenting fungerer for meg. Jeg har selvsagt aktivert dataroaming.

Jeg har en HTC Hero rootet til Android 2.1.

Har tatt kontakt med kundeservice, men de har jo lite peiling, så håper noen kan hjelpe meg her?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...