Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ulyd i 60+ km/t?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heihei! Har de siste ukene vært plaget av en ekstrem ulelyd/skrapelyd fra forstilling. Har hele tiden tenkt at det var hjullager da lyden forsvinner i høyresvinger (altså kommer press på venstre hjul) men i går byttet jeg hjullager igjen uten hell. Har også hatt av hele bremsesystemet og smurt opp og sjekket uten hell.

Har nå kommer fram til at det kan være motorfeste, men skal ikke lyden variere på turtall? For jeg kan slå av motor i 60 og sette den i fri og lyden er der enda, men tenkte at det kan være vibrasjoner fra veien som gjør at motorfeste lager lyd.

Kan det være felg også? isåfall hvordan skal en felg kunne lage "gåent-hjullager-lyd"? :p

Håper noen har noen gode ideer :D er møkka lei av å ha musikken på fullt for å overdøve lyden :roll:

Forresten, er en bmw 318i 89mod.

Og forresten det er så høy lyd at den forplanter seg i karroseriet og alt i hele bilen vibrerer. Blant annet så sklir cd-spilleren sakte ut pga vibrasjonene bare for å gi et hint om hvor mye vibrasjoner det er pga lyden. Får også vondt i hendene av å holde på rattet over lengre tid, akkurat som å kjøre sykkel på grusvei i 100kmt :D

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+127836
Skrevet

Det er ikke kast i bremseskivene?

Skrevet

Jeg har akkurat det samme, og hos meg er det dekkene som er ujevnt slitt... Liksom at det ikke er helt rundt, men mer som en åttekant.. :p

Man ser at mønsteret er dypere noen steder i forhold til der det er slitt.

Skrevet

Nei tror da ikke det er kast i de, da det definitivt ikke rister ved oppbremsing. Men kan prøve å bytte om på skivene foran når jeg kommer hjem.

Har byttet dekk på felgene og det hadde ingening å si iallefall :S Blir helt gal av dette :p

Skrevet

Fant problemet! Hjullageret på høyre siden som var totalvrak. Ingen slark, men så ut som en eller to kuler var meget skadet :S Ikke rart det var så fæl lyd.

Men nå er iallefall alt i orden :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...