Gå til innhold

Hjelp! Tatt for fusk


Anbefalte innlegg

og spør dem etter det og lurer på din dårlige ordenkarakter så bare sier du at du ikke trivdes der, kom mye for sent, blabla..

 

Akkurat det er kanskje ikkje det luraste, ein av dei få tinga som vitnemålet frå vgs faktisk kan brukast til av arbeidsgiver er å sjekke om personen er punktlig og organisert.

 

Å vise til dårlig ordenskarakter fordi du kom mykje for seint vil nok gjere at arbeidsgiver vil tenke seg om to gongar før han ansetter deg.

Er ingen som vil ha ein ansatt som ofte kjem for seint på jobb, i alle fall om det er ein jobb der det er viktig å komme tidsnok på jobb.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja, men det blir jo et lite sjansjespill uansett hva slags unnskylding du bruker. jeg syns det er mye verre å si at du ble tatt for juks enn at du ikke trivdes på skolen. Da kan man jo ikke så mye for det selv på en måte.

Men selv ser jeg en stor forskjell på fravær i jobb og skole. Jobb har jo noe med penger å gjøre. Vgs kan du jo ta opp igjen når du vil.

Men som sagt så er ikke vitnemålene så sinnsykt viktig som noen kanskje mener.

Noen har ikke fullført videregående engang, de har ikke engang et vintemål å sende inn.. og får jobb likevel.

 

så jeg tror nok TS skal få seg en jobb ;) Skaff deg litt erfaring via Adecco eller noe i sommer. Får du en referanse fra dem som viser at du ikke har noe fravær fra de oppdragene du får der, og at du har vært pliktoppfyllende og grei (det bør du være. jobb hardt!) så er nok det mye viktigere enn vitnemålet ditt.

I tillegg spør de ikke etter vitnemål på Adecco.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...