Gå til innhold

Hvorfor er det så lite PC spill 2010?


Anbefalte innlegg

Føler at det er nesten helt stopp i Pc spill bransjen! Hva er det som skjer? Det er lenge siden eg spilte noe bra til pc!

 

Ja klart vi har jo noen titler men føler at Modern Warefare 2 var siste bra relase.

 

Gledet meg til Command & Conquer 4 men det blei jo tidenes nedtur! Er det bare meg eller føler dere og det sånn?? Lenge siden det har komet noe banebrytenetil pc. Vi må vell helt tilbake til Crysis det husker eg var woow.

 

Hadde tenkt å kjøpe nytt skjermkort, men eg ser rett å slett ikke vitsen lenger, det kommer jo ikke noe!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi har tross alt bare kommet til april, er det vanlig å forvente minimum to-tre store titler i måneden? For min del har PC-året 2010 inkludert bl.a. Mass Effect 2 i januar og STALKER: CoP i Februar, mens ting fremdeles gikk litt på sparebluss. Mars var en strålende PC-spillmåned til tross for ukjøpte skuffelser som C&C4 og SupCom 2; med Bad Company 2, Metro 2033, DoW2: Chaos Rising og DAO: Awakening som høydepunkter. April har så langt gitt oss Episodes from Liberty City. Nå har jeg hoppet over DRM-ødelagte spill som AC2 og SC: Conviction til PC, fordi jeg regner med at normalt oppegående mennesker ikke ønsker å inngå en såpass ufordelaktig leieavtale med Ubisoft som det PC-versjonen av disse spillene representerer.

 

Mai, derimot, ser ut til å bli den store konsollmåneden, med titler som Super Mario Galaxy 2, Red Dead Redemption, Lost Planet 2, Skate 3, og Alan Wake. Fra juni og utover har jeg ikke helt oversikten, men jeg mener å huske at Alpha Protocol omsider er blitt bekreftet i juni - og jeg har enhver tro på at Obsidian klarer å gjøre et overbevisende PC-spill ut av det.

Lenke til kommentar

Ja det virker bare ektremt lite og ingen av spilla det siste tida har vert noe særlig gøy. Aliens Vs Predator var jo heilt på tryne!

 

Eg føler pc formatet holder å dabbe mer og mer ut. Somregel kommer spilla ut på konsoll så går det et halvt år så kommer det ut på pc. Det er ingen exklusive pc spill, men det er vell piratkopieringa, men dei kan jo ikke bare skylde på det.

 

Nei tror eg venter med skjermkort gf 8800 gts får holde til det kommer noe som er verd å invistere i.

 

Og ja eg føler vi fortjener å få et par bra spill i måneden :)

 

Hva har vi i grunnen å se fram til på pc?? Half Life Episode 3?? Hvor blir den av? Half Life 3 kanskje? Ser at Crysis 2 kommer, men dei satser vell mest på konsoll denne gangen? Menner eg leste om det får noen uker siden. Jaja glad eg har begge konsollene men savner skikkelige pc spill :) Mass Effect 2 syns eg var helt fantastisk! Det er det spillet som virkelig har imponert meg dette året, men det kjøpte eg til xbox følte det var mer konsoll spill.

Lenke til kommentar

hm, ser allefall fram til diablo3, battlefield 3(om jeg ikke tar feil) , og bad company 2 som allerede er her, og alle disse mener er et must og spille på pc, konsoll når ikke opp i hele tatt, noe "alle" kan bekrefte på disse spillene .. personlig synes jeg det er mere gøy med mindre utgivelser til pc så lenge det kommer virkelig gode spill,som de jeg nevnte, som man har mye glede over lang tid av :)

Lenke til kommentar

Modern Warfare 2 siste bra release?

 

2012 er nærmere enn vi tror...

 

Fikk du ikke med deg Battlefield Bad Company 2?

 

Så har vi, også flere spill, men en del av dem mindre kjente.

 


  •  
  • Venetica (ikke helt bra men funker)
  • Splinter Cell Conviction (rett rundt hjørnet.)
  • Just Cause 2 (artig gjøre-alt-du-vil spill, men blir kjedelig i lengden)
  • Metro 2033 (Har du pusteproblemer, hold deg unna)
  • Assassin's Creed 2 (Stort spill med masse frihet og ting å gjøre)
  • Mass Effect 2 (Flott spill, burde spillet ETTER man har spilt eneren)
  • BioShock 2 (Noen liker det sikkert, ble for mye gåing for meg..)

 

 

Ser ikke helt hva du klager etter, året er ikke over enda..

 

Bruk mer tid per spill, gjør alt du kan i spillet, ikke bare rush igjennom det.

 

Piratkopiering KAN da en del av skylden, men IKKE hele. Iallefall jeg kommer ALDRI til å kjøpe 80% av spillene jeg laster ned, så produsentene minster INGENTING fra min del iallefall. Liker jeg ett spill veldig godt, kjøper jeg det.. OM det har multiplayer.

Lenke til kommentar

2012 er nærmere enn vi tror...

 

Fikk du ikke med deg Battlefield Bad Company 2? Jo spillte SP en del timer så ble eg lei.

 

Så har vi, også flere spill, men en del av dem mindre kjente.

 


  •  
  • Venetica (ikke helt bra men funker) Har ikke hørt om skal sjekke nå eg kommer hjem.
  • Splinter Cell Conviction (rett rundt hjørnet.) Har runda det på xbox, helt ok underholdning
  • Just Cause 2 (artig gjøre-alt-du-vil spill, men blir kjedelig i lengden)Var kult i begynnelsen. Har det på Xbox, ble lei etter noen timer.
  • Metro 2033 (Har du pusteproblemer, hold deg unna)Har dette på xbox, men skal teste det på pc, virker helt ok.
  • Assassin's Creed 2 (Stort spill med masse frihet og ting å gjøre)Har dette og på xbox klarte aldri å fenge meg, kom aldri inn i tralten. Samme problemet med 1ern.
  • Mass Effect 2 (Flott spill, burde spillet ETTER man har spilt eneren)Fantastisk spill synd eg ikke falt får denne serien før. Begynnte på 2ern elska det! Spillte det hver dag til eg runda det på xbox. Prøvde meg på 1ern men da var det får tungt å gå fra det flotte kampsystemet til det gamle.
  • BioShock 2 (Noen liker det sikkert, ble for mye gåing for meg..)Likte dette i begynneslen men gikk lei etter en 7-8 timer. Tror det var får eg begynnte på Mass Effect 2 så ble dette lagt på hylla.

 

 

Ser ikke helt hva du klager etter, året er ikke over enda..

 

Bruk mer tid per spill, gjør alt du kan i spillet, ikke bare rush igjennom det.

Har dessvere ikke tolmodighet til det, eg klarte det med mass effect 2. Men ikke på spil som er sånn midt på treet. Sko likt å sett deg gjort det med Just Cause 2 hehe

 

Piratkopiering KAN da en del av skylden, men IKKE hele. Iallefall jeg kommer ALDRI til å kjøpe 80% av spillene jeg laster ned, så produsentene minster INGENTING fra min del iallefall. Liker jeg ett spill veldig godt, kjøper jeg det.. OM det har multiplayer.

Endret av Xp3ri3nZ
Lenke til kommentar

Bør kanskje prøve multi-playeren i bf da, mye bedre en cod synes jeg da :D

Men du kan jo ikke si det er få pc spill, du hadde jo bare alle de store spilla på xbox. Enig at det er få pc-ekslusive spill hvis det er det du er ute etter.

Etterhvert kommer jo Dead Rising 2, Mafia 2 og Portal 2 med HL2:Ep 3 (kan jo håpe iallefall ^^)

Men de nevnt ovenfor er jo også konsoll spill da..

Lenke til kommentar

Noe av grunne til at der er færre spill på PC enn på konsollene er vell piracy. Nå er det vell bare Ubisoft sine spill som ikke lekket med crack før det er ute på markedet.

 

Det er veldig dumt for oss som liker å spille på PC og kjøper spill på ærlig vis.

Lenke til kommentar
Sko likt å sett deg gjort det med Just Cause 2 hehe

 

Ble dritlei etter 5 timer. Greit spill, men altfor mye som er likt hele tiden..

 

Ubisoft og EA ber jo om piratkopiering med internet nødvendig for å spille..

 

Btw, trådstarter, at du ikke finner et eldre spill som ser bra ut?

 

Flere av de "store" spillerne mener iallefall spill var bedre før i tiden.

 

Fahrenheit er veldig bra. Skal visstnok komme 2er en gang i historien også. Men det KAN ikke bli like bra som eneren. Er litt som Heavy Rain mht. styring, men handling er annerledes.

Endret av Jevrio
Lenke til kommentar

Snakk om "PC Eksklusiv" Hore da :roll:

 

Man må vel egentlig bare vente, sitter selv å koser meg med Left 4 dead 2 (PC), BFBC2 (ps3), MW2 (pc) osv.

 

Metro 2033 er også verdt å ta en titt på.

 

Ellers kan du jo gå litt retro, finnes så ekstremt mange gode retro spill der ute, men orker ikke utdype det mer akkurat nå :3

 

Good luck!

 

Mvh Xerius987

Lenke til kommentar

Snakk om "PC Eksklusiv" Hore da :roll:

 

Man må vel egentlig bare vente, sitter selv å koser meg med Left 4 dead 2 (PC), BFBC2 (ps3), MW2 (pc) osv.

 

Metro 2033 er også verdt å ta en titt på.

 

Ellers kan du jo gå litt retro, finnes så ekstremt mange gode retro spill der ute, men orker ikke utdype det mer akkurat nå :3

 

Good luck!

 

Mvh Xerius987

 

Du må forstå at det ikke er alle som har konsoll.. nå vet jeg ikke med TS men..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...