Gå til innhold

G3 eller G5


Anbefalte innlegg

Jeg har bestemt meg for å kjøpe Canon PowerShot G3 eller G5.

Det nye G5-kameraet har 5 megapixels, men synes ikke å være så mye bedre enn forgjengeren dessverre.

 

Når det gjelder pris, er det grunn til å tro at G3 bli litt rimeligere når G5 kommer på markedet?

 

Fint om noen kan gi meg et råd om hvilket kamera jeg bør velge. Pris er viktig.

 

Hilsen Martin.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! Jeg er også veeeldig i tvil. Lei av å bruke jobbens gamle Fuji Finepix med 1,5 megapixel, og er på utkikk etter eget. det hadde vært fint med et kamera med god optikk og manuelle muligheter à là speilrefleks, og da er vel G3 (og G5) midt i blinken. Men de er litt store, for de som vil stappe dem i lomma... Etter å ha lest mange tester har jeg funnet at G3 er et knallkamera, som jeg kan bruke til ymse behov. Skal man ikke skrive ut plakater, holder det vel med 4 megapiksler??

Ser G3 koster ca. 6.000, og G5 nesten 2.000 mer.

Tror jeg går for G3, men det hadde vært knall om den hadde gått ned et tusenlapp til, slik at man hadde fått råd til et SpeedLite blitz tilpasset kameraet... Drømmer om å få råd til å la ferielønna gå til G3...

Lenke til kommentar

Du kan lese testen av G5 på www.dcresource.com/reviews/canon/powershot_g5-review/index.shtml der hovedlonklusjonen er:

 

If you can't decide between the G3 or G5, here's my recommendation. If you're planning on making large prints (and by that I mean larger than 8 x 10), you'll probably do best with the G5. Otherwise, I'd probably save a few bucks and get the G3 instead.

 

Mao de fleste trenger bare G3 som er et glimrende kamera!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...