Gå til innhold

Acer Timeline X 4820TG


eLjay

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da skriver jeg for første gang på min 4820GT!

 

Førsteinntrykket er veldig bra! Den virker solid, og den er veldig fin å se på (forholdsvis lett også)!

 

Ikke fått satt den på rare prøvene enda, men det blir det tid til senere i dag ;) Når det gjelder lyden, så syns jeg høytalerne er helt greie, jeg (bedre enn på min forrige laptop)!

 

Greit tastatur og mus, helt ålreigt skjerm og batteriet ser ut til å funke fint på strømsparer (Intel GMA). Det gjør også videoer på youtube i både 720p og 1080p med det integrerte kortet!

 

 

Edit: Spilte akkurat av filmen "Up" i 1080p (i VLC), noe som også gikk strålende med det intergrete kortet ;)

Lenke til kommentar

Er den dyreste modellen så merkbart bedre i grafikkytelse at den forsvarer en ekstra tusing?

Vil Ati 5470 klare å kjøre nyere spill?

Ser også at den har 640gb hdd i forhold til 500, men 500 burde jo holde og vel så det :)

 

Jeg syns det er verdt det, om du syns det er opp til deg.

 

HD5650 versjonen scorer rundt 7400 i 3dmark06

eks: Battlefield bad company 2 på medium grafikk: 42fps i gjennomsnitt.

 

HD5470 versjonen scorer rundt 3700 i 3dmark06.

eks: Battlefield bad company 2 på medium grafikk: 20fps i gjennomsnitt (i praksis ikke spillbart).

 

Kilde: Grafikkort lista til notebookcheck.net og forum.notebookreview.com

Lenke til kommentar

Jeg avbestilte min fra netshop, da det begynner å haste fordi jeg trenger den i mine studier. Bestilte den litt fetere versjonen med 5650 fra netonnet, den er allerede sendt og jeg måtte ut med 7490, og det var gratis frakt.

 

Tror dette er en bra pc for prisen :)

Lenke til kommentar

Jeg avbestilte min fra netshop, da det begynner å haste fordi jeg trenger den i mine studier. Bestilte den litt fetere versjonen med 5650 fra netonnet, den er allerede sendt og jeg måtte ut med 7490, og det var gratis frakt.

 

Tror dette er en bra pc for prisen :)

 

 

Så netonnet er faktisk prispresseren på hjemmeelektronikk. Den koster jo 7999 på Komplett & mpx.no :)

Lenke til kommentar

Da har jeg fått testet ut maskinen.

Den går varm etter 1 time moderat spilling..

Sender den rett i retur.

 

Uakseptabelt etter min mening. Tviler på det blir mer Acer..

 

Det er andre rapporter om det samme.

*CPU'en klokker seg ned til 1.2GHz i perioder når den blir varm

*Maskinen slår seg rett av etter en tids bruk.

 

Så inntil det kommer en maskin med oppdatert hardware/kjøling bør man styre unna denne.

 

Mye å lese her: http://forum.notebookreview.com/acer/464512-official-arrandale-timeline-thread.html

Lenke til kommentar

Da har jeg fått testet ut maskinen.

Den går varm etter 1 time moderat spilling..

Sender den rett i retur.

 

Uakseptabelt etter min mening. Tviler på det blir mer Acer..

 

 

Hvilken versjon? Den med HD5650 eller 5470?

Endret av Azure
Lenke til kommentar

Jeg lurer også på å kjøpe meg denne, men i og med at jeg ikke er noe gamer vil kanskje ikke dette være noe stort problem for meg...

 

Ellers blir det nok en 3820TG eller Asus UL30JT, som er 13" og virker å være ganske like specmessig.

Lenke til kommentar

Vet ikke hvilke grader dere hadde forventet på denne, jeg?! Men min 4820TG (HD 5650) blir da ikke fryktelig varm ved stor belastning.. den er jo ikke akkurat kald heller, men sammenlignet med andre er jeg veldig fornøyd!

 

Ved lett bruk på strømsparermodus er den faktisk helt ned i 10 grader (speedfan 4,40), så om den er oppe i ca. 50 grader etter et par timer med Settlers 7 på høy ytelse, så klager ikke jeg.. Jeg bruker den ikke fryktelig mye til spill uansett, for hadde jeg gamet mer, hadde jeg aldri kjøpt denne! Hender seg jeg spiller eldre spill også, og når man da bare trenger Intel GMA-kortet til det, ligger maskinen på finfine 30 grader! Heller ikke det er dårlig, spør du meg..

 

Vet ikke på hva dere mener om det?!

Lenke til kommentar

Høres veldig bra ut dette... Hvertfall for min del..

 

Ringer Elkjøp og får de til å ta inn en til meg.. Da har jeg jo 30-dagers full returrett i butikk.. Og prisen ligger jo på 7500,-... For den med det store skjermkortet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...