Gå til innhold

Samsung PS50B850 godt kjøp til 10995,-?


Anbefalte innlegg

Vurderer å ta steget opp fra en gammel 32" LCD av ukurant merke. Skjermen skal være minst 42", helst større - og selv om skjermen vi bli brukt både til hverdags og film, så har fil førsteprioritet. Har kommet over Samsung PS50B850 til 10995,- hos Netshop.

 

Er det noen andre skjermer som jeg bør se på?

Er tilbudet så godt som det ser ut for meg?

Er B650 til 8990,- et bedre kjøp?

 

Budsjettet er allerede sprengt i filler så 11 000,- er en absolutt grense.

Endret av Lid/Ran
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den Tven var på tilbud til 8999kr på Elektrofil denne helgen. Heldigvis fikk jeg kjøpt en sånn tv :)

Men 12000kr er ikke så dårlig, men jeg er ganske sikker på at den versjonen netshop selger er så kalt "gråimport". Slik at du ikke har fabrikkgaranti, så vidt jeg vet.

Lenke til kommentar

Den Tven var på tilbud til 8999kr på Elektrofil denne helgen. Heldigvis fikk jeg kjøpt en sånn tv :)

Men 12000kr er ikke så dårlig, men jeg er ganske sikker på at den versjonen netshop selger er så kalt "gråimport". Slik at du ikke har fabrikkgaranti, så vidt jeg vet.

 

11 000 ;) Jeg var/er langt unna noen messe, så den saken er grei. Er nok gråimport, men det bekymrer meg ikke all den tid man handler hos et solid, norsk firma (i den forstand at det neppe går dukken med det første). Forbrukerkjøpsloven er stort sett det man trenger.

 

Er du fornøyd med TVn da?

Endret av Lid/Ran
Lenke til kommentar

Denne TV'en er svært plaget av en høylytt buzzing, noen mer enn andre. Er du følsom for dette, hold deg unna.

 

Har lest side opp og side ned om dette, men forstår det slik at problemet ble fikset. Dette ble også bekreftet av Hifiklubben da jeg var innom der. De hadde ingenting å utsette på TVen etter at problemet ble løst, og at den ikke støyet mer enn andre plasma-TVer. Og dette kom fra en selger som ikke hadde noen salgsinteresse, de var og ble tomme for B850. Han sa vel egentlig bare løp og kjøp.

 

Har du kanskje bedre/sikrere informasjon om dette?

Lenke til kommentar

Det at feilen er fikset er bare tøv. Jeg har hatt Samsung PS58B855 selv, og min laget svært mye lyd som kunne høres uavhengig av volum på TV'en. Den ble sendt til service og reparert i henhold til Samsung sine retningslinjer, men bråket akkurat like mye da jeg fikk den tilbake. Det er også verdt å nevne at min TV var helt ny mtp. produksjonsdato, og inneholdt alle "fiksene" fra samsung fra før av.

Jeg har vært i kontakt med Samsung en rekke ganger, og etter mye om og men sa de faktisk at denne feilen ofte ikke lot seg fikse, noe undernevnte tråd beviser godt. Dette er selvsagt ikke akseptabelt, og min TV ble følgelig returnert. Mitt råd, hold deg unna.

 

Se her: AV-forum (PS50/58B855)

Endret av rwpa
Lenke til kommentar

Da slo jeg til, og kan rapportere om en helt fantastisk TV!

 

Lydkvaliteten på de innebygde "høyttalerene" SUGER, men det visste man jo før man kjøpte...

 

Buzzing? Ja, hører et eller annet som antakeligvis er det folk refererer til. Om jeg ikke hadde visst om det på forhånd, så hadde jeg aldri tenkt på det. Hvis det er dette som har skapt tusenvis av innlegg i div forum på nettet, så kaller jeg det storm i vannglass ... men så rapporteres det jo om heldige og uheldige kjøpere. I så fall har jeg vært heldig.

Lenke til kommentar

Gratulerer! :)

 

Det er tre muligheter:

 

1. Du har vært heldig.

2. Du har dårlig hørsel.

3. Du er meget tolerant hva angår buzzing (dog lite sannsynlig)

 

Buzzingen en ofte henviser til i tilknytning til denne TV'en er svært plagsom, og skjærer gjennom uansett hvilket volum en har på TV'en (grunnet frekvensområdet buzzingen opererer i). Jeg fikk til og med vondt i hodet ved lengre perioder med TV-titting. Ulyden er meget retningsbestemt, og problemet er absolutt størst direkte foran TV'en, og mindre merkbart på sidene. Hvordan opplever du ulyden direkte foran TV'en?

Endret av rwpa
Lenke til kommentar

Gratulerer! :)

 

Det er tre muligheter:

 

1. Du har vært heldig.

2. Du har dårlig hørsel.

3. Du er meget tolerant hva angår buzzing (dog lite sannsynlig)

 

Buzzingen en ofte henviser til i tilknytning til denne TV'en er svært plagsom, og skjærer gjennom uansett hvilket volum en har på TV'en (grunnet frekvensområdet buzzingen opererer i). Jeg fikk til og med vondt i hodet ved lengre perioder med TV-titting. Ulyden er meget retningsbestemt, og problemet er absolutt størst direkte foran TV'en, og mindre merkbart på sidene. Hvordan opplever du ulyden direkte foran TV'en?

 

Som sagt så mener jeg jeg har identifisert lyden, og den er definitivt mest merkbart rett foran TVn. Det er også en liten forskjell etter hvor hodet er plassert vertikalt. Men det er 100% tolererbart, og jeg opplever alt i alt ikke mer støy fra denne enn fra andre plasma jeg har hørt. Lyden er muligens av en litt annen karakter. Jeg hadde til og med en LCD som støyet mange ganger verre. De gamle CRT-ene hadde (vel, de jeg var innom) et slags sus som jeg forbinder med denne.

 

Hørselen er god, og jeg HATER ulyder. Man kan selvsagt ikke utelukke at folk reagerer forskjellig på forskjellig type støy. Den plasmalyden jeg fryktet (og som jeg har hørt på flere Panasonicer) var mer en form for "brum" på enkelte scener, mer lavfrekvent.

Endret av Lid/Ran
Lenke til kommentar

Du har nok vært heldig. Hører du lyden fra tre til fire meters hold med normalt volum på TV'en?

 

Nei, hører den ikke på 2 meter engang. Faktisk så kommer den verste ulyden fra høytalerene som bare roter sammen alle høyfrekvente lyder og skaper en lyd som jeg først trodde var buzz ... Hvis jeg sitter to meter foran TVn og "leter" etter en lyd ved å bevege hodet opp/ned/til siden samtidig som jeg vrir det i en spesiell vinkel, så hører jeg den, med volum på 0.

Lenke til kommentar

Vil du vite hva som er et godt kjøp? Samsung PS50B551 til 6.990! Personlig tror jeg bildekvaliteten er ubetydlig liten til at det er vært 4 tusen kroner til, og dessuten kan denne modellen "oppgraderes" til 650 i servicemenyen.

 

Bedre kjøp får du ikke..

 

EDIT: gikk litt fort her, så ikke at du allerede hadde kjøpt..

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...