Gå til innhold

vanskelig og velge produsent for hd5970


Anbefalte innlegg

Hei jeg holder på og bygge ny maskin, og har alt utenom skjermkort nå.

Jeg skal ha radeon hd5970 men klarer ikke og velge hvilken produsent :p

Har lest tester og review`s opp og ned i mente men klarer alikevel ikke og bestemme meg, noen av dere som vil anbefale noen? Jeg har en knapp på Xfx, men det er bare fordi jeg har hatt noen xfx kort tidligere og har vært fornøyd med de, men kanskje jeg burde velge en annen denne gangen? ikke vet jeg :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fant akkurat "sammenligne" egenskapen i hw sin prisguide :p

Der sammenlignet jeg alle kortene og fant ut at eneste tekniske forskjellen på korta var at noen låg på 4000mhz i effektiv minnefrekvens mens andre låg på 1000mhz og at minnebåndsbredden på noen var 256bit og andre var 512bit, hva er forskjellen her?

 

Foreksempel: xfx 5970 har 4000mhz effektiv minnefrekvens og 512bit minnebåndsbredde

 

his 5970 har 4000mhz effektiv minnefrekvens og 256bit minnebåndsbredde

 

powercolor 5970 har 1000mhz effektiv minnefrekvens og 512bit minnebåndsbredde.

Lenke til kommentar

Det er nok skrivefeil i prisguden alle korta har 4000 og 256bit meg bekjent.

 

er kun klistremerket som er forsjell og bundle (inholdet i eska) som er forsjell.

 

selv liker jeg sapphire pga gode erfaringer. men korta er identiske.

 

kommer en 4gb SE utgave fra xfx, Asus og sapphire men vil koste runt 8000 disse korta er bygd av sine respektive fabrikanter.

Lenke til kommentar

vet du når se kortet kommer på markedet? hvis det er rett rundt hjørnet så er det ikke noe og lure på for min del :D

 

spesial edition kortene døpt 5990 av enkelte tror jeg kommer sammen med 890fx og tuban cpu fra amd. som kommer 27 april. du finner

 

asus ares:http://www.hardware.no/artikler/asus_viser_frem_kommende_skjermkort/75168

 

xfx BE Limited:http://www.nordichardware.com/en/component/content/article/71-graphics/10975-xfx-5970-4gb-ef-6-black-edition-limited-weapons-of-game-destruction.html

 

sapphire 5970 TOXIC: http://www.tweaktown.com/articles/3230/sapphire_radeon_hd_5970_toxic_4gb_video_card/index.html

 

Sapphire sitt tar ikke mer plass. xfx har kun dp å ares liker jeg ikke.

 

så hadde blitt toxic på meg om det ikke hadde kostet mer en max 6000.

Endret av Kolvrick
Lenke til kommentar

kjøp et nå klokk det til 5870 stock og kjøp et 5870 sett i crossfire. beste resultat.

 

spesial kortene passer best for di mesd ekstra fet lommebok. vinner lite i spill kun skryterett i grunn.

 

jeg har vertfall bestemt meg for et standar 5970 å klokke det opp til 5870 tall. psu har jeg vertfall.

 

med et 9800gtx+ som phyxs.

Lenke til kommentar

jaokey, da henger jeg med :)

Så det er anbefalt og klokke 5970 uansett egnentlig?

Behøves ikke.

Selv kjører jeg HIS 5970 i spill med en oppløsning på 5760x1080 (3 skjermer), kjører spillene på full guff her. ;)

 

Men om du kunn er ute etter høy score i benchmark må du vel klokke litt. Men ikke nødvendig til spilling iallefall.

 

Nå kjører jeg også 2.8ghz quad som holder tilbake skjermkortet en god del uansett.

Lenke til kommentar

alt er relativt da men snakker vi først tri fire så hadde jeg henta max ut.

 

5970 er vel kun bremset for å holde seg innenfor standaren på 300watt tdp.

 

kjøler å chipper skal uofisielt takle 5870 hastighet.

 

men har man kun 5970 kortet er det jo ikke et krav å klokke. men er populært.

Lenke til kommentar

jaokey, da henger jeg med :)

Så det er anbefalt og klokke 5970 uansett egnentlig?

Behøves ikke.

Selv kjører jeg HIS 5970 i spill med en oppløsning på 5760x1080 (3 skjermer), kjører spillene på full guff her. ;)

 

Men om du kunn er ute etter høy score i benchmark må du vel klokke litt. Men ikke nødvendig til spilling iallefall.

 

Nå kjører jeg også 2.8ghz quad som holder tilbake skjermkortet en god del uansett.

 

ja jeg skjønner, men du sier du har 2,8ghz quad som holder tilbake, i hva forstand mener du da? for jeg har kjøpt meg ny pc med i7-930 2,8ghz . eneste jeg mangler er skjermkort, men tror du min prosessor og vil "holde tilbake" :)

Lenke til kommentar

Har selv et Sapphire 5970 og i7 920. og har gjort litt research og funnet ut at flaskehalsen for 5970/i7 ligger på 3,0ghz. For hver 100mhz du overklokker i7 opp mot 3ghz vil du få en god smule forbedring i spill (kommer jo an på hvordan spillet er balansert for cpu og gpu), men du vil også få en ganske god økning helt opp til 3,5ghz på i7, men etter det er det bare små forbedringer. Kjører min på 3,3ghz (dummy clock.. ikke spør :p har enda ikke gjort meg helt kjent med 1366 bios)og det fungerer utmerket!

 

Håper det var til litt hjelp

Lenke til kommentar

jaokey, da henger jeg med :)

Så det er anbefalt og klokke 5970 uansett egnentlig?

Behøves ikke.

Selv kjører jeg HIS 5970 i spill med en oppløsning på 5760x1080 (3 skjermer), kjører spillene på full guff her. ;)

 

Men om du kunn er ute etter høy score i benchmark må du vel klokke litt. Men ikke nødvendig til spilling iallefall.

 

Nå kjører jeg også 2.8ghz quad som holder tilbake skjermkortet en god del uansett.

 

ja jeg skjønner, men du sier du har 2,8ghz quad som holder tilbake, i hva forstand mener du da? for jeg har kjøpt meg ny pc med i7-930 2,8ghz . eneste jeg mangler er skjermkort, men tror du min prosessor og vil "holde tilbake" :)

 

 

Det er faktisk sant. 5970 er så kraftig at det nesten uansett er cpu som er flaskehalsen.

Jeg har testet FarCry2 med 1920x1200 og alt på maks. 0x aa. Ved "nesten" standard cpu klokk på 2.8ghz fikk jeg Min: 80fps Avg: 120fps Max: 175 fps. Men ved overklokk på 4.2ghz fikk jeg Min: 107fps Avg: 135fps Max: 176 fps.

Har ikke testet så voldsomt men erfaringen generelt er at minimum og average fps går betraktelig opp ved cpu overklokk. ;)

Lenke til kommentar

Hehe det er så drøyt altså, jeg gleder meg helt sinnsykt til 5970 :D

Det er godt at p6x58d premium støtter i7-6core så jeg kan oppgradere når de faller litt i pris, men det er ikke aktuelt den dag idag, siden jeg bare har hatt pc`en i 3 dager :p

Nå bruker jeg også Q9550, altså den gammle modellen av 4kjerners. Du kjører på med i7, så mulig du får bedre ytlese per mhz der. Litt usikker ang det, men iallefall ikke noe dårligere. =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...